۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
همه چیز کنترل شده و برنامه‌ریزی شده بود؛

مدیر استقلال ملاثانی: اتفاقات بازی با فجرسپاسی مشکوک است!

مدیر استقلال ملاثانی با مشکوک دانستن اتفاقات بازی با فجرسپاسی معتقد است همه این اتفاقات کنترل شده و برنامه ریزی شده بود.
کد خبر: ۱۲۶۷۴۱

به گزارش"فوتبال آزادگان"؛ عبدالامیر سلامات در گفتگو با خبرنگار ما در ارتباط با لغو بازی با فجرسپاسی اظهار داشت: حسب اینکه روز جمعه جلسه‌ای با آقای بنی تمیم مدیرکل اداره ورزش و جوانان داشتیم با توجه به اینکه نتوانستند نور ورزشگاه تختی اهواز را تامین کنند ایشان گفتند من صحبت می‌کنم و موضوع را حل می‌کنم. ظهر روز شنبه موضوع را پیگیر شدیم اما خبری نشد و مجبور شدیم با یکی از نمایندگان اهواز در مجلس ارتباط بگیریم ایشان هم پای کار آمد و پیگیر شد و با مدیر گروه ملی و مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان تماس گرفت و رایزنی کردند اما هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه کار به استانداری و فرمانداری کشیده شد!

مدیر تیم استقلال ملاثانی با بیان اینکه مسئولان سازمان لیگ تلاش زیادی کردند تا بازی برگزار گردد، ادامه داد: باشگاه استقلال خوزستان حالا به بهانه یا واقعی بابت کرایه ورزشگاه درخواست پول کرده بود، سازمان لیگ هم که می‌خواست با توجه به حساسیت مسابقه هر طور شده بازی  برگزار شود نهایت همکاری را کرد. با توجه به اینکه استقلال ملاثانی از محل درآمد سازمان لیگ سهمی دارد بنابراین مسئولان این سازمان اعلام کردند که مبلغ ۱۲۰ میلیون که باشگاه استقلال خوزستان از ما مطالبه کرده بود از مجموع بدهی‌های این باشگاه در فدراسیون فوتبال و از مجموع سهم باشگاه استقلال ملاثانی از درآمدها کسر شود. ظهر روز بازی آقای فراهانی در این ارتباط و طبق هماهنگی‌هایی که با آقای بهاروند رئیس سازمان لیگ شده بود با من تماس گرفت و به ما گفتند سریعا سایر شرایط اعم از هماهنگی با نیروی انتظامی، آمبولانس و... را فراهم کنید که ما همه مقدمات و شرایط را فراهم و آماده کرده بودیم. به ما گفتند موضوع حل شد و به ورزشگاه بروید! اما رفتیم ورزشگاه و دیدم همه جلوی در جمع شدند و مسئولان ورزشگاه هر چند دقیقه یک بار به ما می‌گفتند هماهنگ می‌کنیم تا وارد ورزشگاه شوید اما من احساس می‌کنم همه چیز کنترل شده و برنامه ریزی شده بود چرا که یک با می‌گفتند با مدیر گروه ملی صحبت کنیم بار بعدی می‌گفتند بگذارید با مدیرعامل باشگاه صحبت کنیم! هی ما را تاب می‌دادند تا اینکه مجبور شدیم به استاندار، فرماندار و شورای تامین متوسل شویم.

سلامات افزود: اتفاقا همه اینها پای کار آمدند اما من مانده‌ام که آیا استاندار نتوانست در یک ورزشگاه را به روی یک تیم مردمی تیمی که به وظیفه مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کند باز کند؟

او در واکنش به این پرسش که با وجود اینکه اطمینان نداشت ورزشگاه غدیر در اختیار تیمش قرار می‌گیرد با این وجود بر چه اساس و منطقی صورتجلسه نشست هماهنگی قبل بازی را امضاء کرد و متعهد شد تا بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود؛ گفت: در استان ما هیچ چیز سر جای خودش نیست. هر چند مالکیت فعلی و موقت ورزشگاه برای استقلال خوزستان است که اگر در استان دیگر بود اینقدر زور نداشتند اما وقتی مدیرکل اداره ورزش و جوانان مدیر متولی ورزش یک استان دستور می‌دهد و می‌گوید من می‌روم صحبت کرده و مسئله را حل می‌کنم نگران نباشید، وقتی نماینده مجلس می‌گوید من مسئله را حل می‌کنم آیا مرجعی بالاتر از اینها می‌بینید که ما نتوانیم ضمانت بدهیم؟ وقتی استاندار پای کار آمده نتوانسته وقتی استاندار می‌گوید در یک ورزشگاه را برای شما باز می‌کنم پس خیالم راحت است. مدیرعامل باشگاه به من می‌گفت استاندار گفته نگران نباشید مشکل برطرف شده است الان چه کسی باید پاسخگو باشد؟ یعنی در استان ما مسئولان زورشان به یک مدیر غیر بومی نمی‌رسد؟ یعنی باز کردن در یک ورزشگاه برای استاندار سخت است؟ خیلی‌ها از من سوالات زیادی می‌پرسند اما واقعا نمی‌دانم چه جوابی بدهم.

سرپرست استقلال ملاثانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مخالفت سازمان لیگ با برگزاری بازی دو تیم در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان؛ ورزشگاه تختی آبادان را برای برگزاری این مسابقه به سازمان لیگ معرفی نکردند؛ اظهار کرد: اگر به ما می‌گفتند برای برگزاری بازی روی ورزشگاه غدیر اهواز حساب نکنید ورزشگاه دیگری به مانند ورزشگاه تختی آبادان را معرفی می کردیم منتهی نمی دانستیم این همه آدم زورشان به این آقا نمی‌رسد! اگر می‌دانستیم که مطمئنا این کار را می‌کردیم‌.

سلامات افزود: قابل تصور و هضم برای هیچ کس نیست که استاندار دستور بدهد اما در ورزشگاه به روی آدم باز نشود. وقتی حراست ورزشگاه گفت به هیچ وجه در ورزشگاه باز نمی‌شود یک لحظه خندم گرفت با خودم گفت استاندار و شورای تامین دستور داده این چقدر موضوع را سخت گرفته نگو به خودم خندیدم!

 

وی در واکنش به این پرسش"با توجه به اینکه ورزشگاه تختی مشکل نور دارد و ورزشگاه غدیر نیز در اختیار تیمش قرار نمی‌گیرد" از این رو تیم استقلال ملاثانی تا پایان فصل جاری در کدام ورزشگاه میزبان رقبای خود خواهد بود؛ گفت: مدیرعامل باشگاه پیگیر این قضیه است نمی‌توانم در این ارتباط جواب قاطع به شما بدهم ولی خودم شخصا به عنوان یک طرفدار، یک شهروند و یا هر چیز دیگری که حساب کنید، دوست دارم که بازی‌های‌مان در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شود چرا که فکر می‌کنم ورزشگاه غدیر دیگر جای خوبی نباشد، وجهه این ورزشگاه، وجه دوری از فوتبال و ورزش و دشمنی با فوتبال است.

او اضافه کرد: نمی‌گویم و قصد ندارم آه باشگاه مردمی استقلال ملاثانی دامن باشگاه استقلال خوزستان را بگیرد چون باشگاه مال من مال استان من است آه باشگاه ملاثانی باید دامن کسی را بگیرد که باعث و بانی این اتفاقات است.

مدیر آبی‌پوشان ملاثانی چه انتظاری از کمیته انضباطی دارند بیان کرد: اگر نتیجه این مسابقه سه - صفر اعلام شود به ناحق و به دلیل بی انصافی مسئولان استانی خودمان بوده است، آرزو می‌کنم فوتبال خوزستان از این شرایط دربیاید، استان ما مهد فوتبال کشور است. مدیرانی به فوتبال استان آمدند که برنامه‌شان این است که فوتبال خوزستان را نابود کنند و این واقعا دور از انصاف است.

سلامات ادامه داد: از کمیته انضباطی انتظاریم داریم به صورت جد پیگیر شده و موضوع را موشکافانه بررسی کند چرا که موضوع و اتفاقات مشکوک و غیرقابل تصور است خود من با این شرایط قانع نمی‌شوم که این همه آدم نتوانستند در یک ورزشگاه را باز کنند.

ترند های روز