۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

دل‌بوسکه: از ترک اسپانیا پشیمان نیستم

دی اسپورت:سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا تاکید کرد که از ترک هدایت لاروخا پشیمان نیست و وجدان راحتی دارد چرا که وظیفه خود را به خوبی انجام داد.
کد خبر: ۴۲۱۶۲

به گزارش خبرگزاری "دی اسپورت":سرمربی سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا تاکید کرد که از ترک هدایت لاروخا پشیمان نیست و وجدان راحتی دارد چرا که وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

 به نقل از آس، تیم ملی فوتبال اسپانیا یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در یورو 2016 بود اما این تیم با شکست برابر ایتالیا از صعود به جمع هشت تیم بازماند.

 

ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی لاروخا بعد از ناکامی با این تیم در فرانسه تصمیم گرفت بعد از هشت سال به همکاری خود پایان دهد. او در این‌باره اظهار کرد: صادقانه بگویم از تصمیمی که گرفتم پشیمان نیستم. ماموریت من در تیم ملی اسپانیا به پایان رسیده بود. زمان جدایی فرا رسید. به همین خاطر هم من از تیم جدا شدم و اکنون دلیلی ندارد پشیمان باشم. به خوبی می‌دانستیم زمان به پایان رسیده است و باید بروم.

 

او ادامه داد: با اسپانیا قهرمانی در جام جهانی و یورو را به دست آوردم و کاملا روشن بود که تکرار این دو قهرمانی بزرگ، غیرممکن بود. به همین خاطر هم من تصمیم گرفتم از تیم جدا شوم تا مربی دیگری با روحیه و انگیزه مضاعف به تیم اضافه شود. این فرصت را داشتیم که قهرمانی های دیگری به دست آوریم اما شکست‌های غیر منتظره، مانعی بر سر راه ما بود.

 

سرمربی پیشین رئال مادرید در پایان سخنانش نیز گفت: به هر حال در فوتبال امکان شکست هم وجود دارد. اکنون که تیم ملی را ترک کردم، وجدان راحتی دارم و پشیمان نیستم زیرا وظیفه خودم را انجام دادم. امیدوارم جانشینم عملکرد خوبی داشته باشد.

 

دل‌بوسکه در سال 2008 جانشین لوییس آراگونس شد و توانست با قهرمانی در یورو و جام جهانی رکورد جدیدی را به نام خود به ثبت برساند.