۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
پیش بازی ملوان بندرانزلی - داماش گیلان؛

ال گیلانو از لیگ برتر به لیگ یک رسید!

ملوان و داماش گیلان در هفته سوم فصل جدید لیگ یک از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۲
به گزارش"دی اسپورت"؛ تقابل دو تیم ملوان و داماش یکی از دربی های حساس کاسپین نشین ها محسوب می شود. این دربی که به ال‌گیلانو معروف است سال های نه چندان دور در رقابت های لیگ برتر برگزار می شد. ملوان و داماش که چندین سال در لیگ برتر حضور داشتند بارها در سطح اول فوتبال ایران با یکدیگر بازی کردند. اما با گذشت زمان دیگر در لیگ برتر از ال‌گیلانو خبری نشد چرا که هر دو تیم ملوان و داماش در اتفاق تلخی به لیگ یک سقوط کردند به فعالیت خود در این لیگ ادامه دادند البته داماشی ها دوام زیادی در لیگ یک هم نیاوردند و نهایتا به لیگ دسته دوم سقوط کردند حال با گذشت چند سال دو تیم داماش و ملوان بایستی در هفته سوم فصل جدید لیگ یک به مصاف هم بروند. 

با توجه به عدم برگزاری ال‌گیلانو در لیگ برتر و عدم حضور حتی یک تیم از استان گیلان در رقابت های لیگ نوزدهم نشان می دهد که فوتبال گیلان فعلا به خواب عمیقی فرو رفته است‌!

آخرین باری که داماش و ملوان با یکدیگر برگزار کردند در هفته هفدهم فصل 92 - 93 بود که با برتری 3 - 0 انزلی چی ها به پایان رسید. لاجوردی پوشان رشتی در پنج دیدار آخرشان برابر ملوان هیچ بردی کسب نکرده اند‌.

امروز بعد از 2097 روز ملوان و داماش به یکدیگر رسیدند و باید منتظر ماند و دید که آیا داماش به ناکامی خود برابر ملوان پایان خواهد داد یا ملوانی ها به شکست ناپذیری‌شان برابر داماش ادامه خواهند داد.
ترند های روز