۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

فاریابی دوست : داوران معلوم الحال ۳ امیتاز از ما گرفتند

مدیرعامل باشگاه رایکا بابل گفت : برخی داوران معلوم الحال لیگ ۳ امتیاز در این ۴ هفته برگزار شده ۳ امتیاز را از ما گرفتند.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۲
به گزارش"دی اسپورت"؛ پس از صحبت های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص بی احترامی علی فاریابی دوست، مدیرعامل باشگاه رایکا به هواداران، وی طی ویسی توضیحاتی را در خصوص نحوه تیمداری رایکا در کانال رسمی باشگاه منتشر کرد که ابهامات زیادی را در بر دارد که در زیر به گوشه ای از آنها اشاره خواهیم کرد.

۱- فاریابی دوست در ابتدای صحبت هایش از بستن تیمی صحبت کرد که کارشناسان آن را کاملا هجومی می دانند.

در این مورد تنها به این نکته اشاره می کنیم، چطور بهترین تیم از لحاظ هجومی در لیگ یک، تا پایان هفته چهارم حتی موفق به زدن یک گل هم نشده است؟

۲- وی در بخش دیگری از صحبت هایش از عدم دریافتی اش گلایه کرده در حالی که بازیکنان و اعضای کادرفنی تیمی که مدیرعامل آن خود اوست، تاکنون حتی یک درصد از قرارداد خود را دریافت نکرده اند. حال اینکه مدیرعامل چنین تیمی که همه اعضای آن چشم به او دارند، چطور می تواند از عدم دریافت قرارداد خود گلایه کند، سوالی است که پاسخش آن را کسی جز آقای مدیرعامل نمی داند.

۳-مدیرعامل باشگاه رایکا در خلال صحبت هایش منتقدین را دشمن ورزش بابل خطاب کرد.

در این مورد تنها یک سوال مطرح می شود که بهتر است آقای مدیرعامل بدون هیچ کم و کاستی در مورد قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی خود با مدیران خراسان جنوبی که به دنبال خرید امتیاز باشگاه خونه به خونه بودند، توضیحاتی ارائه دهد و اینکه آیا اگر امتیاز باشگاه به خراسان منتقل می شد شما به مبلغ قراردادی که منعقد کرده بودید، می رسیدید یا خیر که همین موضوع می تواند دست دشمنان ورزش، به خصوص فوتبال بابل را برای همه رو کند.

۴-فاریابی دوست در بخش مهمی از صحبت هایش گفت: تمام قراردادها با بازیکنان به درخواست من توسط مالکین امضا می شد و ما هیچ دخالتی در آن نداشتیم. به جز قرارداد اکبر آفاق که من آن را امضا کردم.

در این مورد تنها به یک نکته بسنده می کنیم، مالکان باشگاه بازیکنانی چون کریم احمدی، سینا دست نشان و ... را با مبلغی زیر ۱۵۰ میلیون تومان که سقف قرارداد معرفی اعلام شده بود جذب کردند. شما با چه استدلالی اکبر آفاقی را با مبلغی در حدود ۳۰۰ میلیون به علاوه تهیه مسکن شخصی، آن هم ۵۰ درصد بیشتر سقف قرارداد جذب کردید؟

۵-مدیرعامل باشگاه رایکا در مورد تهیه البسه که شنیده می شود وی پورسانت گرفته توضیحاتی را مطرح کرده که بد نیست نکاتی به وی یادآوری شود.

پس از انعقاد قرارداد البسه بازیکنان و اعضای کادرفنی توسط مالکین، پنج روز مانده به آغاز مسابقات شخصی که مالکان باشگاه با وی صحبت کرده بودند، از طریق وکیل باشگاه به آقای فاریابی دوست تماس گرفتند و با اجازه مالکین خواستار لغو قرارداد بسته شده شدند زیرا قرار بر این شد که همان تعداد البسه سفارش داده شده (۸۰ دست کامل لباس بازی و تمرین(پیراهن، شورت، جوراب)، ۴۰ دست گرمکن، ۴۰ عدد کوره ورزشی، ۴۰ دست پیراهن و شلوار هتلی و ...) از طریق تولیدی جام جم(JEJ) با مبلغی در حدود ۴۰ میلیون تومان خریداری شده و تا پیش از آغاز مسابقه به دست باشگاه برسد که گویا آقای مدیرعامل با بهانه آماده بودن لباس ها حاضر به لغو قرارداد منعقد شده که مبلغ آن با تخفیف ۱۰۷ میلیون تومان بود، نشد. تمام اینها در حالی است که لباس ها شب بازی به دست مدیران باشگاه رسید و اقلام سفارش داده شده ناقص بود، به طوری که از گرمکن خبری نبود و جنس و سایز لباس ها اردو تیم را در شب بازی با داماش با مشکل مواجه کرد.

۶-فاریابی دوست در بخشی از صحبت هایش جذب تمام بازیکنان را با نظر سرمربی تیم دانست که بد نیست در مورد جذب بازیکنی به نام ع.ک که گفته بودید استاندار می خواهد در تیم باشد و ا.ح که شنیده می شود با نظر شما جذب شده اند، توضیحاتی ارائه شود.

۷-مدیرعامل باشگاه رایکا در بخشی از صحبت هایش با تحقیر منتقدین، کسانی را متهم به سهم خواهی کرده که طی سال های گذشته نشان داده اند که با چه شرایطی برای تیم و سکوها زحمت می کشیدند ولی هیچگاه قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی اش با باشگاه خواهان خرید امتیاز باشگاه خونه به خونه صحبتی به میان نیاورده است.

فاریابی دوست : داوران معلوم الحال ۳ امیتاز از ما گرفتند

۸-فاریابی دوست در اواسط صحبت هایش از حضور ۲۰ روزه در این تیم حرف زد و اینکه شاید به همین زودی باشگاه را رها کند که بدون شک هواداران باشگاه رایکا از وی تقاضا دارند تا زمان بازگشت مالکان که روز حساب و کتاب است در تیم مانده و در آن روز با تبرئه خود به تمام ابهامات پایان دهد.

۹-فاریابی دوست که خود را یک ورزشی و مدیر معرفی می کند، دیدگاه خود از بازی تدارکاتی را استفاده از ۱۱ مرد اصلی و چند تغییر دانست. 

این در حالی است که همه مربیان در تمرینات و بازی های تدارکاتی پیش فصل سعی می کنند از همه داشته ها و پتانسیل خود استفاده کنند و نقاط ضعف و قوت بازیکنان را ارزیابی کنند.

۱۰- فاریابی دوست در بخش دیگری از صحبت هایش خود را از هر بحث مالی مبرا دانست که بد نیست فقط به این نکته پاسخ دهد.

در اولین بازی تیم، به اصرار ایشان هتل برای تیم گرفته و مبلغی در حدود ۷ الی ۷/۵ میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شد که صاحب هتل در تماس تلفنی یکی از افراد نزدیک به مالکان از تخفیف ۱۰ درصدی این مبلغ برای کسی که هتل را رزرو کند حرف زد و وقتی برای انعقاد قرارداد به هتل مراجعه شد، به یکباره مبلغی که در صحبت تلفنی عنوان شده بود، یک میلیون افزایش پیدا کرد که این خودش جای سوال دارد.

۱۱- فاریابی دوست در بخش پایانی صحبت هایش گفت: داوران ۳ امیتاز از ما گرفتند. در واقع دو امتیاز از بابل و یک امتیاز از کرمان را از ما گرفتند. متاسفانه یک سری از داوران معلوم الحال هستند و امیدوارم خدا همه را به راه راست هدایت کند.

تمام اینها در حالی است که طی همین مدت کوتاه هواداران فوتبال بابل انتقادات زیادی را به نحوه مدیریت علی فاریابی دوست مطرح کرده و حتی برای برخی از آنها هم مدارکی دارند که قرار است با بازگشت مالکان، این مدارک را در اختیار آنها قرار دهند تا تفاوت بین تشنگان خدمت و قدرت مشخص شود.