۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

اسماعیل شاد: فوتبال گیلان به هوای تازه و شفافیت نیازمند است!

کد خبر: ۱۰۱۰۹۰
به گزارش"دی اسپورت"؛ یکی از مهمترین اتفاقات پیش روی فوتبال گیلان انتخابات هیات فوتبال است که به دلایلی تاریخ تشکیل مجمع انتخابات هیات فوتبال گیلان به تاخیر افتاد و با پایان دوره چهارساله رئیس فعلی هیات فوتبال اما هنوز هم تاریخِ مشخصی برای برگزاری انتخابات اعلام نشده است.
مدیرعامل اسبق پگاه گیلان از جمله سه کاندیدای تایید صلاحیت شده ریاست هیات فوتبال گیلان است که از قضا در عرصه مدیریت صنعتی و ورزشی کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.
اسماعیل شاد با بیان مشکلات فوتبال گیلان به خبرنگار ما گفت: از نظر من فوتبال ساده است. اگر فوتبال خوب می‌خواهیم باید شاخص‌های ‌ای‌اف‌سی و فیفا را که دولت پذیرفته است را رعایت کنیم . با قاطعیت هم باید از حضور افراد کارآمد و متعهد دفاع کرد و هم دست آدم‌های ناسالم و نابلد و ناکارآمد از فوتبال گیلان قطع شود . در درازمدت این فوتبال گیلان است که از حذف هر عنصر اضافه ای سود می‌برد. ما باید از آدم‌ها بگذریم تا اصول سرجایش بماند. اگر رانت‌ها حذف شوند فوتبال زنده‌تر می‌شود.

وی افزود: فوتبال گیلان برای بازگشت به عظمت گذشته خود نیاز به تجدید ساختار و برنامه ریزی و بکارگیری عناصر انسانی متعهد و متخصص و کارآمد دارد . فوتبال با سیستم مدیریتی که نه بازدهی دارد و نه کارآمد است به جایی نمی رسد . فوتبال یک علم است و نمی شود بدون برخورداری از دانش و صرف این که قبلا کسی ورزشکار بوده بتواند آن را مدیریت کند. 

شاد با اشاره به عملکرد الماسخاله اظهار داشت: به باور بنده مدیریت موجود فوتبال گیلان به رغم همه تلاش هایی که شده است نمی تواند نیازهای امروز جامعه فوتبال را برآورده کند. و به روح جدید و هوای تازه نیاز دارد و با این شرایطی که الان در فوتبال گیلان حاکم است نمی شود به آینده آن امیدوار بود .

مدیر صنعتی و ورزشی گیلان افزود: در سال های گذشته در خصوص عملکرد هیات فوتبال ابهامات زیادی ایجاد شده است و من در مقام داوری درستی یا نادرستی آن نیستم اما عمیقا به شفاف سازی عملکردها هم در سطوح کلان و هم در سطوح بخشی اعتقاد دارم . در عرصه کارکرد مالی هیات فوتبال استان گیلان نیاز به شفاف سازی وجود دارد تا هم ابهامات موجود در ذهنیت عمومی و جامعه ورزش مرتفع گردد و هم این که برای هیات های ورزشی ، سرمایه اجتماعی تولید نماید و مادامی که چنین رویکردی در عملیات مالی هیات اتفاق نیفتد ، مشکلات هم چنان پابرجا خواهند ماند . 

وی گفت: با عنایت به آن چه گفته شد شفاف سازی باید به یکی از مطالبات جدی جامعه فوتبال گیلان تبدیل شود و امیدوارم این موضوع مورد توجه باشگاه ها، جامعه داوری ، بازیکنان ، پیشکسوتان و رسانه ها در انتخابات آتی مجمع عمومی هیات فوتبال گیلان مورد توجه قرار گیرد .