۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
از نحوه قضاوت داوران خسته شده ایم؛

آشتیانی : بازی با ملوان بازی واترپلو بود نه فوتبال!

مربی تیم فوتبال نیروی زمینی تهران با انتقاد از نحوه قضاوت داوران در لیگ یک افزود : از قضاوت داوران در لیگ متضرر و خسته شده ایم و علاوه بر آن مسئولان با قائل شدن تمایز بین تیم ها اجحاف و ظلم بزرگی را در حق تیم های مظلوم انجام می دهند.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۹
آشتیانی : بازی با ملوان بازی واترپلو بود نه فوتبال!
به گزارش"دی اسپورت"؛ جواد آشتیانی مربی تیم فوتبال نیروی زمینی تهران در خصوص بازی تیمش برابر ملوان بندرانزلی در هفته سیزدهم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور در گفتگو با خبرنگار سایت دی اسپورت اظهار داشت : اگر بخواهم در مورد این بازی صحبت کنم نباید اسم این مسابقه را فوتبال گذاشت و بهتر است بگوییم مسابقه واترپلو! چرا که در آن زمین فقط می توانستیم شنا کرده و واترپلو بازی کنیم!

آشتیانی افزود : همگان شرایط حاکم بر شهر انزلی و برگزاری مسابقه را دیدند و تعجب می کنم که چطور سازمان لیگ مجوز برگزاری بازی در این زمین را صادر کرد چرا که برگزاری مسابقه در چنین زمینی از هر لحاظ برای سلامتی بازیکنان مساعد نبود.

مربی تیم فوتبال نیروی زمینی با بیان اینکه ملوانی ها هم نباید اجازه برگزاری بازی را به مسئولان می دادند گفت : باشگاه ملوان هم باید برای حفظ سلامتی بازیکنان خود باید اجازه برگزاری مسابقه را نمی داد. اواخر بازی که شدت بارندگی بیشتر شده بود بعد از پایان بازی شرایط زمین بدتر از اوایل بازی شد.

آشتیانی اضافه کرد : نمی دانم فوتبال چه ارزشی دارد که بخواهیم برای برگزاری یک مسابقه تحت هر شرایطی سلامتی بازیکنان را به خطر انداخته و زحمات یک تیم را نادیده بگیریم تا مسابقه برگزار شود.

وی با انتقاد از مسئولان سازمان لیگ و عملکرد داوران در مسابقات لیگ یک بیان داشت : با برگزاری بازی ملوان ما متضرر شدیم و عملکرد داوران تا پایان هفته سیزدهم واقعا ما را مورد اذیت قرار داده و سبب شده از عملکرد ضعیف آنها در هر بازی متضرر شویم‌. سوالی که از کمیته داوران دارم این است که چرا داورانی که قرار است مورد آزمایش قرار بگیرند و برای بار اول در لیگ یک به آنها قضاوت داده شود نحوه چیدمان طوری است که همین داوران برای ما قضاوت می کنند.

آشتیانی ادامه داد: برای اینکه ما کسی را در این فوتبال نداریم یا از وجود هوادار بهره نمی بریم باید مجازات شویم و حق مان‌ را ضایع کنند؟ چرا باید حق ما ضایع شود؟

او افزود : ما نیز تیم هستیم و برای اینکه نتایج و امتیازات لازم را کسب کنیم زحمت و تلاش زیادی می کنیم و بازیکنان جوانی را دور یکدیگر جمع کرده ایم اما همه زحمات با یک سوت اشتباه از بین می رود و فکر می کنم این یک نوع اجحاف و ظلم در حق بازیکنان جوان و سرباز ما است که هیچ حقوقی را دریافت نمی کنند.

مربی تیم فوتبال نیروی زمینی تصریح کرد : ما در هفته های ابتدایی ضربات زیادی را مخصوصا از ناحیه عملکرد داوران خورده ایم و در بازی ملوان نیز تاثیرگذار و تعیین کننده ترین اشتباهات از سوی تیم داوری رخ داد و سبب متضرر شدن ما شد. در این بازی دلیل اصلی اخراج دروازه بان ما خود داور بود چرا که تمرکز وی را برهم زد و همین موضوع سبب شد بحث هایی بین داور و دروازه بان ایجاد شود و بدون اینکه دروازه بان مان ناسزایی گفته باشد او را از زمین بازی اخراج کند.

آشتیانی ادامه داد : در دقایق پایانی هم روی بازیکن ما در محوطه جریمه خطای پنالتی انجام داده اند که کمک داور نیز خطای پنالتی را تایید کرد اما داور از اعلام آن شاید به دلیل ترس از هواداران ملوان خودداری کرد.

وی با بیان اینکه باشگاه و عوامل تیم نیروی زمینی تابحال به نحوه عملکرد داوران معترض نبوده اند گفت : ما تابحال به عملکرد داوری ها معترض نبودیم و این حرکت را کار خوبی نمی دانیم اما از اینکه در اکثر بازی ها متضرر بودیم خسته شده ایم و صدایمان به جایی نمی رسد.

مربی تیم فوتبال نیروی زمینی تهران با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات لیگ یک اظهار داشت : چرا باید ۶ بازی از هفته چهاردهم لغو و ۳ بازی برگزار شود اگر قرار بر لغو بازی ها است همه بازی ها را لغو کنند یا اگر می خواهند برگزار کنند همه بازی ها برگزار شود.‌ با این کار حق بسیاری از تیم ها ضایع می شود و یک نوع تمایز قائل شدن بین تیم ها است.

آشتیانی در پاسخ به این مطلب که تیم نیروی زمینی در هفته های ابتدایی نتایج مطلوبی را کسب نکرد اما در چند بازی اخیر خود نتایج مطلوب و درخشانی را کسب کرده است گفت : ما تیمی داریم که بازیکنانش با بدشانسی مواجه شده جرا که چند بازیکن خوب مان‌ را به دلیل مصدومیت از دست دادیم و در هر بازی با تعدادی بازیکن مصدوم و محروم به مصاف حریفان می رویم و از سوی دیگر اول فصل به دلیل عدم بنیه مالی خوب باشگاه بسیاری از بازیکنان با کیفیت خود را از دست دادیم اما با این حال تلاش خود را انجام داده و برای تیم هایی مثل تیم ما که بازیکنان اصلی خود را به هر دلیلی در اختیار ندارند تا ایجاد هماهنگی بین بازیکنان زمان کافی لازم است.

او اضافه کرد : بازیکنانی که در اختیار داریم و در کنار ما هستند بازیکنان بامرام و بامعرفتی اند که بر اساس رفاقتی که داریم ترجیح داده اند در کنار ما باشند چرا که هیچ دریافتی یا حقوقی ثابتی و حتی پاداشی را نتوانسته ایم برای آنها تامین کنیم و تابحال با مرام و معرفت و رفاقتی که نسبت به ما و مجموعه دارند از  جان مایه گذاشته اند‌.

ایشان با بیان اینکه شرایط تیم نیروی زمینی در نیم فصل دوم بهتر خواهد شد گفت : با توجه به اینکه بازیکنان مان از تغذیه مناسبی برخوردار نیستند سبب می شود تا با مصدومیت های زیادی رو به رو شوند و توان مالی خوبی نیز نداریم که به وضعیت آنها رسیدگی کنیم با این وجود تا بدین جا نیز عملکرد خوبی داشته ایم و فکر می کنم در نیم فصل دوم با اضافه شدن بازیکنان مصدوم و چند بازیکن جدید وضعیت ما بهتر‌ شود.

او در خصوص بازی تیمش در هفته چهاردهم رقابت ها برابر داماش گیلان بیان داشت : داماش تیم بسیار خوبی است و فصل گذشته نیز در رقابت های لیگ دسته دوم جزو یکی از تیم های قوی محسوب می شد که کمترین حق این تیم صعود به لیگ یک بود اما شرایط مسابقات طوری پیش رفت که ما و داماشی ها در پلی آف به هم خوردیم و آن مسائل پیش آمد.

آشتیانی افزود : البته این را نیز بگویم با اینکه حرف و حدیثی برای بازی ما و داماش ایجاد شد در بازی رفت یک پنالتی برای ما گرفته نشد که اگر پنالتی برای تیم ما اعلام می شد شرایط کلا تغییر می کرد‌.

وی اضافه کرد : ما نیز در بازی های فصل گذشته از داوری ها متضرر شدیم که اگر نمی شدیم قبل اینکه به پلی آف صعود کنیم و با داماشی ها روبرو شویم به صورت مستقیم صعود می کردیم و حرف و حدیثی باقی نمی ماند که بگویند نیروی زمینی با اشتباهات داوری به لیگ یک صعود کرد که گفتن چنین حرفی نیز زشت است.

آشتیانی گفت : داماش مستحق حضور در سطح اول فوتبال کشور است چرا که بازیکنان باکیفیت ، هواداران پرشمار و پشتوانه بسیار قوی دارد و در کل تیم قابل احترامی است و ما نیز با تمام توان و تمرکز بالا برابر آنها بازی خواهیم کرد. امیدوارم در تمام بازی ها فوتبال تعیین کننده نتیجه باشد و تیمی از اشتباهات داوری متضرر و تیم دیگری سود نبرد‌.

مربی تیم فوتبال نیروی زمینی در پاسخ به این پرسش که تیمش در لیگ یک چه هدفی را دنبال می کند گفت : ما در لیگ هدف خاصی را نداریم و تیم متمولی هم نیستیم که توان مالی بیشتری داشته باشیم و با هزینه های گزاف به دنبال صعود به لیگ برتر باشیم در بین تیم های لیگ یک حتی لیگ دو از لحاظ مالی جزو ضعیف ترین تیم ها هستیم از این رو ما در هر بازی فقط از بازیکنانمان می خواهیم که با تمام توان خود برابر حریفان ظاهر شوند.

وی با انتقاد از کار غیر اخلاقی واسطه ها گفت : بسیاری از واسطه ها و دلال ها از همین الان چشم به بازیکنان جوان ما دوخته اند و با وعده و قول هایی که به این بازیکنان برای فصل بعد می دهند تمرکز بازیکنان مان را بهم می زنند که اصلا کار درست‌ و حرفه ای نیست.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای تیم نیروی زمینی سخت نیست که د یک زمین با چمن طبیعی تمرین کند و مسابقات خود را در زمین با چمن مصنوعی برگزار کند بیان داشت : ما دوست داریم که در زمین چمن طبیعی تمرین کرده و بازی کنیم اما شرایط مالی باشگاه این مسئله را ایجاب نمی کند و برای کرایه یک زمین با چمن طبیعی باشگاه شرایط مالی خوبی را ندارد که چنین زمینی را تهیه و در اختیار تیم قرار دهد.
ترند های روز