۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
اختصاصی دی اسپورت

یاداشت روز : نابغه فوتبال مدرن در بوشهر

کد خبر: ۱۰۲۷۹۲
یاداشت روز : نابغه فوتبال مدرن در بوشهر


به " گزارش دی اسپورت " ، همیشه می گویند بوشهر یکی از مهدهای فوتبال در ایران است. همیشه می گویند این استان سرشار از استعدادهای فوتبالی است و گواه این جملات ،بازیکنانی هستند که در سطح اول فوتبال کشور توپ می زنند.

ولی امروز می خواهیم در حیطه مربیگری چند خطی را بنویسیم که کمتر کسی فکر می کرد تیم بزرگ و با اصالت ایران جوان بوشهر که در سالهای گذشته همیشه برای بقا در لیگ می جنگید ، توسط مردی جوان ولی با دانش تا هفته دهم از فصل صدر جدول را بدون کوچکترین حاشیه سپری کند.

مهدی قنبری مربی جوان و 34 ساله و دارای بالاترین مدرک "ای اف سی" با دانشی مثال زدنی در این عرصه که مهمترین اصل نظم و دیسیپلین منحصر به فرد این مربی جوان است که حتی مربیان خارجی و ایرانی زیادی که وارد بوشهر شده اند ، از آن بی بهره بودند.

این نظم و انضباط که در نوع فوتبال این تیم نیز مشهود است فقط با مدیریت تیمی و روانشناسی و نبوغ مربی گری قابل اجراست. وقتی با شاگردان این مربی هم صحبت می شویم ، همگی از مجذوب شدن به تمرینات این مربی و قدرت بیان و کیفیت بالای تمرینات و انتقال آن صحبت می کنند، که تا کنون در جای مشاهده نکرده اند.

شاید زمان آن رسیده است که مدیران باشگاهی از استعداد و نبوغ این مربی به خوبی حفاظت کنند تا در آینده نه چندان دور، شاهد حضور یک مربی بوشهری در لیگ فوتبال ایران باشیم . کاری که به عنوان فوتبالیست ، مهدی طارمی ، مهدی قائدی ، محمد محبی ، ابراهیم صالحی ، حسین ماهینی و ... از بوشهر آن را انجام داد.

فوتبال ما نیازمند مربیان جوان و با دانشی است که تابع اصول مربی گری و نظم و انضباط خاص هستند که بتوانند بازیکنان خوبی را برای کشور پرورش دهند و در نهایت فوتبال در ایران بتواند به پیشرفت بهتری برسد.

باید از امثال مهدی قنبری ها حمایت کرد و به این خودباوری برسیم که مربیان بوشهری همچون بازیکنان این خطه استعداد درخشیدن در سطح اول فوتبال ایران و حتی آسیا را هم دارند فقط کمی اعتماد به این جوانان را مسئولین باشگاه ها می بایست سرلوحه کار خود قرار دهند.

ترند های روز