۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

توضیحات ناظر بازی در خصوص حواشی دربی امیدهای اصفهان

ناظر بازی دیدار دو تیم امید سپاهان و ذوب آهن اصفهان توضیحاتی را در خصوص حواشی ایجاد شده در دربی امیدهای اصفهان ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۸
به گزارش"دی اسپورت"؛ تیم فوتبال امید باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان در چار چوب رقابت های لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌ های کشور بعداز ظهر سه شنبه 28/9/98 میهمان فولادمبارکه سپاهان بود؛ دیداری که علی‌رغم آمادگی کامل تیم ذوب آهن و اهمیتی که داشت به دلیل برخی حواشی و کم کاری ها بنا به دستور ناظر بازی متوقف گردید و نیمه کاره باقی ماند. 

حسین چراغیان‌ ناظر دیدار مذکور در گفتگو با سایت باشگاه ذوب آهن پیرامون این دیدار اظهار داشت: دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه سپاهان طبق برنامه می بایست راس ساعت 14:45 برگزار می گردید ولی ماموران نیروی انتظامی راس ساعت مذکور در کنار زمین حاضر نبودند و هنگامی که از مسئولان باشگاه فولادمبارکه به عنوان کسانی که موظف به هماهنگی دقیق و به موقع ماموران جهت آغاز مسابقه هستند در این رابطه سوال کردم در جواب گفتند که مامور مربوطه در حال صرف ناهار است!! به هر حال این تعلل در ابتدای بازی منجر به این شد که من مجوز شروع بازی را با 25 دقیقه تاخیر صادر نمودم. 

وی افزود: در نیمه اول هم متاسفانه اتفاقات ناخوشایندی پیش آمد و ناخواسته وضعیت بازی متشنج گردید چرا که سرمربی تیم ذوب آهن انتظار داشت پس از انجام خطا روی بازیکن ذوب آهن داور بازی را متوقف نماید و لذا با توجه به شرایط پیش آمده و جو متشنج ورزشگاه و شعارهای تند هواردان تیم میزبان آقای "سید کمال حسینی" قصد خارج نمودن تیم ذوب آهن از زمین مسابقه را داشت که با پادرمیانی آقایان کربکندی و سیمکانی مجدداً به زمین مسابقه بازگشت و بدین ترتیب نیمه اول به اتمام رسید.

ناظر و نماینده فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: متاسفانه درآغاز نیمه دوم در حالی که همه بازیکنان و داوران درون زمین مسابقه حاضر بودند علی‌رغم تذکرات قبلی، ماموران نیروی انتظامی مجدداً در محل حاضر نشدند و من نیز به همین دلیل اعلام نمودم که مسابقه لغو خواهد بود تا هنگامی که نظم و امنیت برقرار نباشد و من از برقراری نظم و امنیت تحت نظر نیروی انتظامی مطمئن نباشم مسابقه آغاز نخواهد شد. 

چراغیان همچنین اظهار کرد: از سوی دیگر هواداران سپاهانی حاضر در محل مسابقه شروع به هیاهو ، فحاشی و اعتراضات شدید کردند و متأسفانه سرپرست تیم سپاهان هم توانایی کنترل جو متشنج حاکم بر ورزشگاه و فریادها و فحاشی هواداران سپاهانی را نداشتند. از طرفی برخی از ماموران نیروی انتظامی در جواب سوال ما در ارتباط با عدم حضورشان در کنار زمین مسابقه و حفظ امنیت و نظم ورزشگاه مذکور گفتند که چون باشگاه سپاهان معوقات خود را به نیروی انتظامی پرداخت نکرده است نباید انتظار همکاری همه جانبه و رایگان داشته باشد.

این ناظر پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه تصریح نمود: مطمئنم اگر این شرایط بحرانی در ورزشگاه پیش نمی آمد بچه های تیم ذوب آهن حتماً بازی می کردند و مسابقه را ادامه می‌دادند چون آقایان کربکندی و سیمکانی هم نظرشان این بود که بازی حتماً ادامه یابد و بازیکنان به زمین برگردند ولی نظر آقای کمال حسینی این بود که با این وضعیت آشفته امنیت لازم برای بازیکنان و کادر و ادامه بازی وجود ندارد و باید سریعا از محوطه خارج شد. 

چراغیان در پایان خاطر نشان کرد:طی تماسی که با جناب آقای عبدی داشتم ایشان از اینکه بازی را با حضور تنها یک مامور آغاز کردیم شدیدا اظهار نارضایتی کرد و تاکید کرد که باید بازی با حضور حداقل 4 مامور امنیتی برگزار می شد. 

وی در پایان گفت : نتیجه این دیدار در نهایت با نظر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بستگی دارد.