۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
پیش بازی دیدار تیمهای وچان کردستان و شهرداری بم

فینال لیگ از راه رسید / شهبازی تاریخ را تکرار خواهد کرد؟

تیمهای وچان کردستان و شهرداری بم در حساس ترین دیدار نیم فصل اول لیگ برتر در هفته یازدهماین رقابتها در سنندج به مصاف هم خواهند رفت.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۲
فینال لیگ از راه رسید / شهبازی تاریخ را تکرار خواهد کرد؟

به "گزارش دی اسپورت" ، هفته یازدهم لیگ برتر بانوان و پایانی نیم فصل اول این رقابت ها روز جمعه با برگزاری شش دیدار پیگیری خواهد شد که در حساسترین دیدار تیم های وچان کردستان و شهرداری بم در سنندج به مصاف هم خواهند رفت.

دیداری که شاید تکلیف قهرمانی را با توجه به روند خوب دو تیم مشخص کند و از اینرو این دیدار را حساس ترین بازی لیگ نامید تا نگاه ها به سوی این دیدار باشد که از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود.

یکی از نکات جالب این دیدار که قبلاً هم به آن اشاره شده این است که آخرین باخت بمی ها در لیگ برتر به بهمن ماه سال 96 بر می گردد که در آن دیدار شاگردان جعفری با یک گل مغلوب یاران سمیه شهبازی و با گل فروغ موردی در تیم سپاهان اصفهان شده اند و حالا تاریخ یکبار دیگر تکرار شده و شهبازی به همراه فروغ موری این بار در تیم وچان کردستان به مصاف شهرداری بم خواهند رفت.

بررسی عملکرد دو تیم در خط دفاعی و حمله

دو تیم در 9 بازی گذشته عملکرد فوق العاده ای داشته اند و تنها شهرداری بم است که یک گل دریافت کرده ولی میزبان بازی روز جمعه هنوز خط تیره جلوی گل خورده آنها است تا با تفاضل یک گل عملکرد بهتری نسبت به مهمان خود داشته باشد.

وچان با حضور زهرا خواجوی در درون دروازه و مدافعانی همچون غزاله بنی طالبی ، فاطمه امیری و زهرا فتاحی خط دفاعی جوان و جنگنده ای را در اختیار دارد و آنها روند خوب خود را می خواهند در دیدار روز جمعه هم تکرار کنند.

بمی ها در خط دفاعی با حضور کوهستان خسروی ، سمیه اسدیان ،شهناز جعفری و حتی عاطفه رمضانی از تجربه بالاتری نسبت به حریف خود برخوردار است گرچه میانگین سنی این خط بیشتر است.

شهرداری بم گرچه با یک گل خورده از حریف خود در این خط عقب است اما آنها در فاز هجومی به خوبی جبران کرده اند و عملکردی بهتر نسبت به میزبان خود وچان کردستان داشته اند که شهرداری بم در 9 بازی قبلی 42 گل و تیم وچان کردستان 37 بار دروازه حریفان خود را باز کرده اند که البته نباید فراموش کنیم دو تیم مقابل شهرداری بم حاضر به مسابقه نشده اند که اگر حضور پیدا می کردند آمار گلزنی آنها بالاتر از این بود.

فینال لیگ از راه رسید / شهبازی تاریخ را تکرار خواهد کرد؟

چهره های سرشناس این دیدار:

حضور بازیکنان با تجربه و گلزنی همچون زهرا قنبری ، بهناز طاهرخانی ، مونا حمودی و زهرا سربالی از تیم بم و الهام فرهمند ، زهرا خواجوی ، فروغ موری و سمیه خرمی می تواند نگاه ها را به سوی این بازیکنان جذب کند.

خرمی 17 گله رقابت شدیدی با دباغی برای کسب خانم گلی خواهد داشت و قطعاً این بازیکن تلاشش را برای زدن گل بیشتر خواهد کرد و در آنسوی میدان شهرداری چی ها هم امیدوار به ساق های بهناز طاهر خانی و زهرا قنبری گلزن و باتجربه دوخته اند.


فینال لیگ از راه رسید / شهبازی تاریخ را تکرار خواهد کرد؟

موقعیت دو تیم در جدول:

موقیت حساس دو تیم در جدول حساسیت بیشتری را برای این دیدار ایجاد کرده و کوچکترین لغزش از سوی دو تیم یعنی از دست دادن صدر جدول و شاید روشن شدن تکلیف قهرمانی که هیچکدام از این دو تیم دوست ندارند این اشتباه از سوی آنها رخ دهد.

شاگردان مرضیه جعفری به لطف تفاضل گل 42 در صدر قراردارند و حتی تساوی در این دیدار می تواند آنها را صدرنشین نگه بدارد و شاگردان سمیه شهبازی هم که همچون حریف خود 30 امتیازی هستند خیلی امیدوار به برد خواهند بود چون این بهترین فرصت برای گرفتن صدر خواهد بود.

کوبل داوری:

این دیدار حساس را سلطنت نوروزی به کمکهای انسیه مافی نژاد و حبیه ربوی قضاوت خواهند کرد که داور چهارم این دیدار نیز زهره اسکندری خواهد بود و ناظر داوری بازی خانم پریسا مرادی می باشد.


گزارش: محمد زائری

ترند های روز