۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
اختصاصی دی اسپورت

سارا، قهرمانی به تمام معنا

نقش سارا قمی در هر تیمی که بازی می کند بسیار تأثیر گذار بوده و تمامی تجارب خود را در اختیار رشد و ترفی نوجوانان فوتبالیست می گذارد.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۵

سارا قهرمانی به تمام معنا

یاداشتی از محمد زائری

به " گزارش دی اسپورت" ، بدون شک سارا قمی بهترین مهاجم تاریخ فوتبال بانوان ایران محسوب می شود که آمار فوق العاده اش در امر گلزنی وی را به برند فوتبال بانوان تبدیل کرده است.

سارا تمام نشدنی فوتبال بانوان جدا از مسائل فوتبالی یک الگوی به تمام معنا در امر اخلاق ورزشی است تا بازیکنان نوجوانی که به تازگی این رشته را شروع کرده اند درس های زیادی از وی یاد بگیرند.

قمی گرچه بی مهری های زیادی در فوتبال دید ولی همیشه دین خود را نسبت به تیمش به بهترین نحو ممکن ادا کرد تا امروز شاهد باشیم که بسیاری از دختران فوتبالیست الگوی خود را این بازیکن با اخلاق بدانند.

قمی در لیگ امسال به تیم فوتبال هیات البرز پیوست که با نگاهی به حضور این بازیکن می بینیم که فقط یک مهاجم نیست بلکه در کنار فوتبال خود وظیفه آموزش به بازیکنان جوان تیم خود را بر عهده دارد که این کار زیبا وی ستودنی و قابل تقدیر است.

سارا قهرمانی به تمام معنا

قمی این رویه را در تیم ملوان هم داشت و تمامی تجارب خود را در اختیار همبازی های خود قرار می دهد تا در کنار پیشرفت بازیکنان در موفقیت تیمش هم نقش داشته باشد که این نشان از تعصب وی به فوتبال و باشگاه اش است.

این بازیکن می توانست مثل سایر همبازی های خود در تیم های دیگر قرارداد ببند و پول بگیرد ولی قمی هیچ وقت رسالت خود را فراموش نکرد و اندوخته های گرانبهای خود را در اختیار دختران سرزمین اش قرار می دهد تا در رشد و تعالی این رشته ورزشی نقش داشته باشد و درسی برای دیگران باشد که ورزش فقط پول نیست.

این رویه خوب سار قمی در هر تیمی باعث شده تا این بازیکن را متفاوت تر از بقیه فوتبالیست های زن در ایران ببینیم و امروزه شاهد محبوبیت خاص او دراین رشته ورزشی باشیم و در پیشرفت خیلی ها نقش داشته باشد.

ساردونای فوتبال بانون ایران علیرغم تمام مشغله های کاری در تیم هیات فوتبال البرز در پایان نیم فصل اول 13 گل به ثمر برساند تا در رده سوم برترین گلزنان قرار بگیرد که نشان دهد همچنان رکورد دار گلزنی در بین فوتبالیست های زن در ایران است و این رویه و داستان های گلزنی سارا همچنان ادامه خواهد داشت و تمام نخواهد شد.

سارا قهرمانی به تمام معنا

هیات فوتبال البرز پس از صعودی مقتدرانه با سارا قمی به لیگ برتر شروعی طوفانی داشت و حضور بازیکنان جوان در کنار چند باتجربه مثل مریم نامی ، ثنا صادقی ،سارا ظهرابی نیا و حدیث بساط شیر نتایج خوبی کسب کرد ولی بدشانسی های اخیر این تیم که مصدومیت چند بازیکن کلیدی این تیم است باعث شد نتایج لازم کسب نشود ولی این امیدواری وجود دارد که با مدیریت خوب تیم کرجی بتوانند در نیم فصل دوم جبران کنند.