۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
یک تصمیم واحد برای تمام لیگ ها گرفته شود؛

جعفری: تعیین و تکلیف لیگ ها در حیطه وظایف ستاد مقابله با کرونا نیست

سرمربی تیم فوتبال نفت امیدیه گفت: تصمیم گیری در خصوص اینکه چه لیگ هایی برگزار و چه لیگ هایی تعطیل شود در حیطه وظایف ستاد مقابله با کرونا نیست و فدراسیون فوتبال باید در این زمینه تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۸
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ جهانبخش جعفری سرمربی تیم فوتبال نفت امیدیه در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری ادامه رقابت های لیگ دسته دوم اظهار کرد : به نظر من باید صدر صد بازی ها ادامه یابد. شرایط برگزاری بازی های در لیگ ۲ با توجه به تعداد بازی ها و تماشاگران، نسبت به لیگ برتر و یک راحت است و با این شرایط بازیکنان، کادرفنی تیم ها و تماشاگران متحمل خطر کمتری نسبت به لیگ های برتر و یک می شوند.

جعفری ادامه داد : با توجه به هزینه های انجام شده اعم از هزینه های پرواز و هتل و همچنین سفرهای طولانی مدت تیم ها در طول فصل بازی ها باید صد در صد برگزار گردد اما تعیین زمان برگزاری و از سرگیری مسابقات به عهده ستاد مبارزه با کرونا است.

سرمربی تیم فوتبال نفت امیدیه افزود : من تنها در خصوص تیم خودم صحبت نمی کنم تیم های بالای جدول از جمله پاس، شهرداری ماهشهر و چوکا شانس صعود دارند و از الان نمی توان در خصوص صعود تیم هایی که رودرو بازی می کنند تصمیم گرفت. همچنین تیم های انتهای جدول تا تیم پنجم همگی می توانند به لیگ پایین تر سقوط کنند با این شرایط حتما مسابقات باید ادامه پیدا کند و اما چه زمانی برگزار شود تصمیم بر عهده مسولین است و ما هر زمانی را اعلام کنند می پذیریم.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات ادامه خواهد یافت بیان داشت : مسئولان سازمان لیگ به مانند آقای شفیعی راد و مهدی مصاحبه کرده و صراحتا اعلام کردند که مسابقات تعطیل نخواهد شد. مطمئنا با یک کارشناسی دقیق مسابقات در بهترین شرایط برگزار خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: به نظر من هیچ فرقی بین لیگ ها نیست و تمام بازی‌ها باید بدون تماشاگر برگزار شود. بازیکنان، مربیان و مسئولین برگزاری از طریق فوتبال امرار و معاش می کنند و محکوم به حضور در شرایط فعلی هستند اما می توان با برگزاری بدون تماشاگر تمامی مسابقات به سلامت مردم و جامعه اهمیت داد و با کمترین احتمال ابتلا  مسابقات را به پایان رساند.

سرمربی تیم فوتبال نفت امیدیه تاکید کرد : ستاد مقابله با کرونا فقط می تواند زمان مسابقات را تعیین کند. تصمیم گیری در خصوص اینکه چه لیگ هایی برگزار و چه لیگ هایی تعطیل شود در حیطه وظایف ستاد مقابله با کرونا نیست و در حیطه وظایف فدراسیون فوتبال است.

او افزود : تصمیم گیری در این خصوص به عهده رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولین مربوطه لیگ ها در فدراسیون است. مسئولین فدراسیون درک این مسئله را دارند که تیم ها هزینه کرده و زحمت کشیده اند و از همه مهم تر تمام لیگ ها به هم مرتبط هستند و صعود و سقوط کننده ها باید در لیگ های بالاتر و پایین تر مشخص گردد و مطمئن باشید تصمیم کارشناسی اعضای فدراسیون بر برگزاری مسابقات است.

جعفری ادامه داد : مگر می شود تعیین کنیم که لیگ برتری ها و لیگ یکی ها از کرونا مصون هستند و سایر لیگ ها مبتلا می شوند. مگر می شود تعیین کنیم عده ای خانواده دارند و عده ای بدون خانواده هستند. در کل باید یک تصمیم واحد برای تمام لیگ ها گرفته شود.

وی در پایان گفت : سیاست فدراسیون فوتبال بر برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم است چرا که اتفاقا برگزاری مسابقات در لیگ های پایین تر با توجه به تعداد کم مسابقات راحت تر است.
ترند های روز