۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
پیش بینی های وزارت بهداشت می گوید؛

احتمال تعطیلی مسابقات فوتبال در فصل پاییز!

طبق اعلام معاون کل وزارت بهداشت احتمال دارد در فصل پاییز شاهد قرنطینه و تعطیلی بسیاری از فعالیت ها در سطح کشور باشیم.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۵
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ روز گذشته مجوز برگزاری مسابقات فوتبال پس از عید سعید فطر به شرط اجرای پروتکل های بهداشتی و انجام مسابقات بدون حضور تمشاگران از سوی دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری صادر شد و این امید می رود تا با برگزاری و از سرگیری مسابقات لیگ نوزدهم به پایان برسد.

این در حالی است که همچنان گمانه زنی ها برای آغاز فصل بیستم با توجه به شرایط موجود و اظهارنظر های مختلف در مورد آینده ویروس کرونا بین مردم و اهالی فوتبال داغ است و مشخص نیست که فصل بیستمی در کار باشد یا خیر.

هر چند باید به زندگی با وجود این ویروس مرموز حداقل تا ساخت واکسن این بیماری عادت کرد اما احتمال می رود با اوج گیری مجدد شیوع آن شاهد قرنطینه مجدد و تعطیلی ها در کلیه صنوف و فعالیت ها باشیم موضوعی که امروز نیز معاون کل وزارت بهداشت بر آن اشاره و اعلام کرد احتمال دارد طبق پیش بینی های صورت گرفته شاهد قرنطینه و تعطیلی مجدد در بسیاری از فعالیت ها در فصل پاییز باشیم چرا که احتمال می رود شیوع این بیماری مرموز در آن فصل به اوج خود برسد و حتی بیماریی هایی چون آنفولانزای اسپانیایی بر همه گیری و شدت شیوع بیماری کرونا کمک کند.

ایرج حریرچی که پیش از نشست خبری خود به صورت زنده از شبکه خبر برای مردم سخنرانی می کرد در این خصوص اظهار کرد : سه سناریو را برای آینده کرونا پیش‌‌بینی می‌‌کنیم. یکی اینکه در نیم‌کره شمالی ما در پاییز مجدداً با موج‌هایی مواجه می‌شویم که گرچه شدت آن از اسفند و فروردین ماه کمتر است، اما منجر به قرنطینه و تعطیلی‌هایی از کم تا زیاد خواهد شد. دوم اینکه مطابق با همه‌گیری آنفلوآنزای اسپانیایی که اوایل قرن گذشته بود، موج دوم خصوصا در پاییز و در نیمه کره شمالی شدیدتر و تعطیلات بیشتر و اقدامات بیشتری نیاز خواهد بود. پیش‌بینی سوم هم این است که در پاییز موج‌هایی خواهیم داشت، اما منجر به تعطیلی نخواهد شد.

با این حال در صورتی که لیگ بیستم برگزار شود این احتمال وجود دارد که در فصل پاییز با اوج گیری شیوع بیماری کرونا بار دیگر شاهد تعطیلی مسابقات فوتبال در سطح کشور باشیم موضوعی که می تواند یک بار دیگر نه لیگ های ایران بلکه کل لیگ های فوتبال دنیا را به چالش بکشد.
ترند های روز