۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

حیدری: مثل سرباز در خدمت فدراسیون و سازمان لیگ هستیم

داور فوتبال کشورمان گفت: مانند سرباز برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستیم و هر زمانی بگویند باید قضاوت کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۴
به گزارش وب سایت دی اسپورت، بیژن حیدری در مورد صدور مجوز برای آغاز لیگ برتر فوتبال و مخالفت برخی باشگاه‌ها اظهار داشت: در این مورد به عنوان داور نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم، چون ما مانندسرباز برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستیم و اگر بگویند باشید، هستیم و در صورت تعطیلی، تمرینات خود را ادامه می‌دادیم.

وی ادامه داد: به هرحال شرایط سخت است و امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی برای بازیکنان و داوران به وجود نیاید.

داور فوتبال کشورمان در مورد تعطیلی لیگ و اینکه این موضوع در آمادگی جسمانی چقدر تاثیر گذاشته است، گفت: در  فکر می‌کنم این اتفاق تاثیر خود را داشت. باشگاه‌ها تعطیل بود و تمرینات بیشتر در منزل انجام می‌شد، اما خوشبختانه بعد از بازگشایی اماکن ورزشی تمرینات جدی تر دنبال شد و فکر می‌کنم همه به آمادگی مطلوب رسیده‌اند و مشکل خاصی نیست.

وی که خودش پزشک است در مورد نگرانی داوران برای آغاز لیگ عنوان کرد: باید قبول کنیم که نگرانی برای داوران و خانواده آنها هم وجود دارد و اگر یک داور ناقل باشد، ممکن است افراد زیادی در مسابقه مبتلا شوند و به هرحال داوران از بدنه فوتبال جدا نیستند. رعایت این پروتکل های بهداشتی کمک می‌کند که میزان مبتلا را کم کنیم، اما امکان صفر شدن وجود ندارد. بهتر است داوران از حضور در مکان‌های شلوغ خود داری کنند.

داور فوتبال در مورد گرفتن تست‌های متمادی و صحبت‌های خانلری، مسئول کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: بحث دکتر خانلری این بود که با توجه به هزینه های بالای تست پی سی آر، به جای آن هرچند هفته یک بار تست‌های سرولوژی گرفته شود. هرچند این تست نمی‌تواند جایگزین مطمن برای پی سی آر باشد.