۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
سونامی در تالش؛

استعفای عجیب دسته جمعی هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه چوکا!

هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه چوکا تالش با انتشار بیانیه ای از سمت های خود استعفاء دادند.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۷
به گزارش وب سایت دی اسپورت و به نقل از رسانه محلی تالش (اسپی تاپ) پس از روی کار آمدن مالکان جدید باشگاه چوکا تالش هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه چوکا تالش با انتشار بیانیه ای از سمت های خود استعفاء دادند.

در متن گزارش و بیانیه هیئت مدیره و مدیرعامل چوکا تالش آمده است :

بسمه تعالی

چوکا تیم جذاب و دوست داشتنی با سابقه قلعه عقاب ها محبوب دل هواداران تالش بزرگ باتدبیر و حمایت مادی و معنوی نماینده وقت حاج آقای شکری و با مشورت رئیس وقت اداره ورزش و جوانان و مالک باشگاه(رئیس هیئت فوتبال تالش) با دعوت سی نفر از فعالان ورزشی،اقتصادی و اجتماعی پا به فصل ۹۹-۹۸ لیگ دو فوتبال کشور گذاشت.

هیئت مدیره انتخاب و مدیر عامل منصوب گردید و سپس توسط مالک وقت، رئیس محترم هیئت فوتبال احکام صادر شد.

با هدف صعود تلاش های فراوانی جهت انتخاب کادر فنی مناسب و در خور شان باشگاه پس از سال ها فراز و نشیب که هواداران و مسئولین و مردم شاهد آن بودند انجام شد. 

پس از بررسی های فراوان در خصوص انتخاب مربیگری فرشاد پیوس به اجماع رسیده شد. 

هیئت مدیره با پیشنهاد۵/۵ میلیارد تومان پیش بینی بودجه توسط سرمربی برای یک فصل جهت صعود به لیگ یک که با چالش های قبلی یعنی نزدیکی شروع فصل از یک طرف و باشگاهی بدون زیر ساخت و حتی دفتر و عدم وجود پروانه قانونی از طرفی دیگر مواجه شد.

با جلسات و مذاکرات مکرر با هماهنگی سرمربی بودجه پیشنهادی به ۳/۷میلیارد تومان تغییر یافت در ادامه نماینده وقت اسپانسری معرفی و قرار دادی با جناب آقای تقوی فرد(بردیا)منعقد گردید.

با توجه به اینکه در قرار داد مورد نظر به دلیل مشکلات قانونی ، شماره پروانه باشگاه خالی بود اما حامی مالی تیم(اسپانسر) به قرارداد خود به جز مرحله پایانی عمل کرد. لذا هیئت مدیره به نوبه خود از این بزرگواران بابت حمایت از باشگاه چوکا تقدیر و تشکر به عمل می آورد.

با وجود جذب منابع توسط حامیان مالی تیم، به تصمیم هیئت مدیره و مدیر عامل در همان ابتدای فصل مبالغی بابت بدهی های گذشته باشگاه پرداخت تا از نظر قانونی قادر به شرکت در مسابقات گردد.

همانطور که استحضار دارید با تلاش و زحمات کادر فنی عوامل و بازیکنان، تیم چوکا پس از چند هفته در رده اول جدول قرار گرفت و تا پایان نیم فصل پنجاه درصد از میزان قرار داد های بازیکنان و کادر فنی پرداخت شد‌.

با نزدیکی انتخابات و با شیوع ویروس کرونا عملا پنج هفته از بازی ها باقی مانده بود که لیگ تعطیل و تیم چوکا با شِش امتیاز بالا تر از تیم دوم گروه در شرایط کاملا ایده آل دچار تنش تغییرات سیاسی شد.

با صدور مجوز مسئولین لیگ جهت آغاز تمرینات توسط باشگاه ها، علی رغم ثبات نسبی مدیریتی تلاش های فراوان هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه جهت جذب منابع مالی مشکلاتی ایجاد گردید.
از راه های موجود فراروی مالک و مدیران باشگاه تصمیم بر آن شد که مطابق قوانین بالا دستی جهت ورود بخش خصوصی در ورزش کشور عمل شود،در همین راستا به منظور ایجاد ثبات دراز مدت در باشگاه بدون هرگونه ملاحظات شخصی در هیئت مدیره رایزنی ها با هدف واگذاری تیم انجام پذیرفت واز دلایل مهم ورود مالکین جدید به این موضوع رشد قابل ملاحظه باشگاه، ثبات مدیریتی جلوگیری از حاشیه پردازی  و زحمات صادقانه و بی ادعای هیئت مدیره بود که با حمایت نماینده محترم جناب آقای دکتر حسن محمد یاری ، مالک سال های قبلی باشگاه جناب آقای حاج بهمن محمد یاری،فرماندار محترم و سایر عزیزان قرار داد واگذاری تنظیم و باشگاه رسما انتقال یافت.

شایسته است از کلیه بزرگواران که در رفع مشکلات باشگاه چوکا از ابتدای فصل تاکنون و در عقد قرار داد جهت واگذاری تیم به جناب آقایان ریاضی مند و ساسان با هیئت مدیره و مالک باشگاه مساعدت نمودند تشکر به عمل آید.

لذا به استحضار کلیه مردم تالش بزرگ میرساند ، کل مبلغ هزینه های فصل ۹۸_۹۹ باشگاه با توجه به شرایط صعود براساس پیش بینی نهایی بودجه بوده، که عملا به غیر از پرداخت بخشی از بدهی های سال های گذشته توسط مدیران باشگاه در این فصل،بیش از شصت درصد هزینه های فصل جاری نیز پرداخت شده است و مبلغ اعلام شده  توسط مسئولین محترم رسانه ها(۲میلیارد تومان) به عنوان کلیه بدهی ها و هزینه های باشگاه تا پایان فصل بعلاوه برخی از هزینه های سنواتی می باشد.

گزارش فوق ماحَصَل تلاش کلیه عوامل باشگاه تاکنون میباشد که در آخرین جلسه هیئت مدیره جهت ارائه به هواداران محترم تنظیم گردید.

در ادامه ریاست محترم هیئت فوتبال تالش به عنوان مالک قبلی از جناب آقای شکری نماینده اسبق شهرستان جناب آقای تقوی فرد اسپانسر باشگاه، جناب آقای دکتر حسن محمد یاری نماینده محترم شهرستان و حاج بهمن محمد یاری و فرماندار محترم تقدیر و تشکر نمود و از مالکین جدید باشگاه از انتخاب باشگاه چوکا جهت سرمایه گذاری قدردانی نموده و به صورت ویژه از مدیر عامل محترم،ریاست محترم هیئت مدیره  باشگاه و اعضای هیئت مدیره نیز تشکر کرد و این هیئت مدیره را بهترین تیم کاری در دوران مدیریت ورزشی خود خواند و جهت اطمینان بخشی به کلیه طلبکاران سنوات گذشته و جاری و به اعضای هیئت مدیره که مطالباتی از باشگاه داشتند قول مساعدت دادند .

 در پایان جلسه کلیه اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه جهت حمایت از جایگاه مالکین جدید در انتخاب شیوه مدیریتی باشگاه و حفظ آرامش حاکم در تیم از شروع فصل تا پایان از سِمَت خود استعفا نموده اند .

با احترام و آرزوی صعود به لیگ یک فوتبال کشور 

علیرضا (شهاب) غفاری
ترند های روز