۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
پاسی ها مجددا تست کرونا می دهند؛

اختصاصی؛ احتمال بازگشت پاس به مسابقات در هفته جاری!

مدیر مرکز ایفمارک از احتمال بازگشت پاسی ها به چرخه مسابقات خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۴
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ دکتر زهره هراتیان مدیر مرکز ایفمارک کشور در گفتگو اختصاصی با خبرنگار دی اسپورت با تایید خبر ابتلای تعدادی از بازیکنان و عوامل تیم پاس همدان به کرونا اظهار داشت : اینکه گفته می شود نیمی از اعضای این تیم به کرونا مبتلا شده اند درست نیست یک تعدادی را به ما معرفی کردند که تست کرونایشان مثبت اعلام شده است مستندات آن را نیز به ما ارسال کردند.

هراتیان افزود : پس از دریافت مستندات ستاد مقابله با کرونا در ورزش به صورت آنلاین تشکیل جلسه داد و تعداد کرونایی های تیم پاس با پروتکل های ابلاغ شده و دستورالعمل های برخورد کننده با موارد مثبت مطابقت داده شد که با توجه به تطابق تعداد کرونایی های تیم پاس با دستورالعمل اعلام شده و حدنصاب رسیدن تعداد مبتلایان و با توجه به اینکه هیچ علائمی در مبتلایان بروز نکرده بود تصمیم گرفته شد تا بازی هفته جاری و پیش رو این تیم به تعویق بیفتد.

هراتیان ادامه داد: با توجه به اینکه جهت اطمینان خاطر از مبتلایان یک باشگاه در فاصله ۲۴ ساعت بایستی پروسه دو نمونه مثبت در بازیکنان بدون علائم ارائه شود این پروسه به جریان افتاده و تا آن موقع تمرینات تیم پاس تعطیل شده و مسابقات این تیم ملقی می شود.

مدیر مرکز ایفمارک در خصوص تعداد مبتلایان تیم پاس گفت : اعلام تعداد مبتلایان در حیطه اختیار مدیران عامل باشگاه ها است و من اجازه ندارم تعداد مبتلایان را اعلام کنم اما به تعدادی بوده که به شرط لازم جهت تعویق مسابقات رسیده است.

وی در خصوص اینکه آیا پاسی ها راستی آزمایی خواهند شد گفت : کلمه راستی آزمایی به هیچ عنوان کلمه مناسبی برای این مسئله نیست و اصلا با این کلمه موافق نیستم ولی کاری که ما در حالت کلی انجام می دهیم و در ماجرای تیم پاس نیز انجام خواهیم داد این است که با توجه به اینکه آزمایشگاه طرف قرارداد ما پاسخ تست ها را ظرف ۲۴ ساعت اعلام می کند ما با هماهنگی هایی که با مدیرعامل باشگاه پاس انجام دادیم از بازیکنانی که علائم بیماری را ندارند روز دوشنبه هفته جاری تست خواهیم گرفت و طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت ورزش اگر بازیکنی به فاصله ۲۴ ساعت تست کرونایش منفی اعلام شود می تواند به فعالیت خود بازگردد.

 هراتیان افزود : بنابراین امکان بازگشت تیم پاس به مسابقات در صورت منفی شدن تست کرونای عوامل این تیم وجود دارد.

مدیر مرکز ایفمارک در خصوص اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام تست کرونا در تیم های حاضر در لیگ دسته دوم و سوم چگونه است بیان داشت : رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام تست کرونا در رقابت های لیگ دسته دوم و حتی در بین تیم های دسته سوم بسیار روتین تر و در شرایط بهتری در حال انجام است.

ایشان ادامه داد : نمایندگان ما در مسابقات حضور دارند و به صورت مداوم با نمایندگان و تیم ها در حال تماس هستیم. یکپارچگی خوبی وجود دارد که تیم ها تحت نظارت ما کارها را پیش می برند. در این بین همکاری تیم ها در لیگ دسته دوم و سوم خوب بوده طبیعی است که یک سری اعتراضات وجود داشته باشد که ما تا جایی که می توانیم سعی داریم با تماس با مدیران تیم ها ابهامات و سوء تفاهمات را رفع کنیم‌.
ترند های روز