۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
آقای صفیری! این میز و جایگاه‌ها به کسی وفا نکرده است

حمله تند رئیس دپارتمان داوران استان بوشهر به اسماعیل صفیری

رئیس دپارتمان داوری استان بوشهر نسبت به تغییر محمدحسین زاهدی فرد به عنوان داور دربی حذفی واکنش تندی نشان داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۷
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ عصر امروز از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال داور بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اعلام شد و قضاوت این بازی به محمد حسین زاهدی فرد داور بوشهری واگذار شد.

اما پس از اعلام رسمی اسامی داوران، مصاحبه تند یکی از داوران بر علیه فدراسیون و دپارتمان داوری‌کشور اعلام کرد که خودش داور این بازی بوده و بدون هماهنگی کمیته داوران ، زاهدی فرد جایگزین وی شده است. 

نفر بعدی که بر علیه این انتخاب موضع گرفت ، اسماعیل صفیری سرپرست کمیته داوران فدراسیون بود که اعلام نمود زاهدی فرد انتخاب این کمیته نبوده و کرمانشاهی به عنوان گزینه اول و پیام حیدری گزینه دوم‌ کمیته داوران برای قضاوت این بازی بوده است که داور بازی بدون هماهنگی با این کمیته توسط مسئولین فدراسیون و دپارتمان تغییر کرده است که این موضع ایشان باعث متشنج شدن جو و موضع گیری های خاص هواداران دو تیم‌ شد و به ناچار ساعتی بعد و در بهت و تعجب همگان، داور این بازی مجدد تغییر کرد و با نظر دپارتمان داوران و به تبعیت از نظر کمیته داوران ، پیام حیدری جایگزین محمدحسین زاهدی فرد شد. 

بعد از این فعل و انفعالات، یوسف اطمینان رئیس دپارتمان داوران هیئت فوتبال استان بوشهر در گفتگو اختصاصی با خبرنگار دی اسپورت به این تغییرات واکنش نشان داد و اظهار داشت: برای کمیته داوران فدراسیون و مدیریت متزلزل این مجموعه متاسف هستیم که در جایگاهی که باید قبل از این بازی حساس به فضای داوری کشور آرامش تزریق نماید تا داور بازی با تمرکز بتواند این دیدار را به نحو احسن قضاوت نماید اما متاسفانه جناب صفیری برای حفظ جایگاه خود و نه برای کمک‌ به فضای داوری کشور، با مصاحبه های جنجالی و با فراهم نمودن یک جو و شرایط متشنج به داوران دیگر نیز اجازه داد تا بر علیه فدراسیون و شرایط حاکم‌ مصاحبه کرده و یک شرایط سخت و دشوار را برای قضاوت داوران این‌ بازی فراهم نماید.

اطمینان ادامه داد: مسئول و متولی کمیته داوران کشور به عنوان بزرگتر و پدر این خانواده نباید بین فرزندان خود فرق و تفاوت بگذارد و چنانچه اتفاقی خارج از قاعده هم افتاد با گفتگو و تعامل درون مجموعه ای آن را حل و فصل نماید نه اینکه خودش همه داوران را از مصاحبه و گفتگو بر علیه همدیگر منع نماید آنگاه خودش در لحظاتی که باید آرامش را بیش از هر کسی به جامعه داوری تلقین نماید با گفتگوهای غیرمسئولانه در رسانه ها ، جو و شرایط را جوری رقم زند که شائبه تبانی و انتخاب های خارج از مجموعه ای در محافل عمومی ایجاد شود. لذا گفتگوی جناب صفیری در این شرایط نه تنها کمکی به شرایط و جو داوری نکرد بلکه همگان را بر علیه داوران شوراند. 

رئیس دپارتمان داوران استان بوشهر بیان داشت : آیا بازی کردن کمیته داوران با اعتبار و آبروی یک داور و فرزند خود یعنی آقای زاهدی فرد در تمام رسانه ها در اذهان عمومی چیزی جز تزلزل و بی تدبیری مسئول کمیته داوران را می تواند نشان دهد؟!!

وی افزود : آیا مسئول کمیته داوران فدراسیون فوتبال باید حافظ منافع مجموعه خود باشد یا مروج بی بندباری و تشنج جو و شرایط بر علیه داوران مجموعه خود ؟ 

او اضافه کرد : آقای صفیری شما و تصمیم گیرندگان کمیته داوران چه عناد و دشمنی با مجموعه داوری استان بوشهر داشته و دارید که از بدو مسئولیت تاکنون بدترین نوع رفتار را با داوران این استان داشته اید ، نوع چینش داوران در هفته های اخیر نشانگر این است که کسان دیگری خارج از مجموعه کمیته برای داوران تصمیم می گیرند و حرف و دستورات آنها باید حتمی اجرا شود تا منافع آنها تامین و باعث تداوم مدیریت مسئولان کنونی کمیته داوران باشد.  

اطمینان اظهار کرد : آیا برای انتخاب گزینه های داوری بازی داربی چه ضوابط و مولفه هایی را در نظر داشتید که به اسم زاهدی فرد نرسیدید!؟ قطعا باید ملاک هایی غیر از ضوابط در نظرتان بوده باشد که از کنار نام ایشان به راحتی گذشته باشید چرا که اگر نمرات ناظران از بازخورد عملکرد داوران در بازی های گذشته مدنظر باشد چگونه می توان زاهدی فرد را داور بازی های حساس تراکتور - سپاهان، پرسپولیس- پیکان ، فولاد - تراکتور ، سایپا - ماشین سازی ، سپاهان - نساجی در هفته های پایانی به صورت متوالی بود اما به دربی که می رسد ایشان جز گزینه های کمیته داوران قرار نمی گیرد شاید ملاک انتخاب حرف شنوی و لابی های پشت پرده باشد که شامل این داور نمی شود و گزینه های بهتری برای پیاده سازی نظرات و دستورات افراد پشت صحنه وجود دارد.

رئیس دپارتمان داوران استان بوشهر ضمن اعتراض شدید به این نوع رفتار غیر حرفه ای کمیته داوران فدراسیون در زمینه جابه جایی داوران دربی گفت : تغییر آقای زاهدی فرد در این شرایط سخت و دشوار قطعا به سود ایشان خواهد بود و هیچ چیز از شایستگی ایشان کم نخواهد کرد بلکه زاهدی فرد و امثال ایشان به عنوان داور تا سالیان متمادی بعدی هستند و داوری خواهند نمود اما مدیران و مسئولان کنونی کمیته داوران فدراسیون بدانند که این صندلی و میز و جایگاه ها به کسی وفا نکرده است تنها عملکرد عادلانه و منصفانه مسئولانی چون‌ نظری ، عنایت و عسکری ها هست که در یادها به نیکی ماندگار است . 

اطمینان ضمن تبریک به آقای پیام حیدری برای انتخاب به عنوان داور این بازی برای ایشان و گروه داوری بازی آرزوی توفیق و سربلندی نمود 

ایشان در بخش پایانی سخنان خود این رفتار و نوع انتخاب و مصاحبه های داوران و مسئول داوران بر علیه شرایط داوری کشور در آستانه بازی حساس دربی را سندی از عملکرد نامطلوب و بی تدبیری از تصمیمات احساسی آنها دانست که متاسفانه دود آن به چشم همه جامعه فوتبال و بخصوص داوران خواهد نشست و بر عملکرد داوران این بازی اثر سو خواهد گذاشت در شرایطی که داوران به آرامش نیاز داشتند.