۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
اختصاصی دی اسپورت

استارت سپیدار برای لیگ یک/ آذری بدون حامی ولی دلگرم به پشتوانه های بومی

تیم فوتبال سپیدار مازندران برای حضور در لیگ یک بانوان کشور اعلام آمادگی کرد تا همچون دو سال قبل صعودی خاطره انگیز به لیگ برتر را تجربه کند.
نویسنده : محمد زائری
کد خبر: ۱۰۸۸۶۵

استارت سپیدار برای لیگ یک/ آذری بدون حامی ولی دلگرم به پشتوانه های بومی

به گزارش دی اسپورت، سرویس فوتبال بانوان، بنفش های مازنی در فصل 98-97 صعودی شیرین و مقتدرانه را به همراه ملوان به لیگ برتر تجربه کردند گرچه یک سال بیشتر دوام نیاوردند ولی همه آنها را به خاطر این شجاعت مثالزدنی تحسین کردند.

سربازان مازنی ها به فرماندهی سارا آذری با دست خالی به جنگ حریفانی رفتند که تا بن دندان مسلح بودند و نمایشی بی نظیر را ارائه دادند تا بر همگان ثابت شود که در فصل قبل جای سارا و تیمش در لیگ برتر خالی بود.

حالا پس از گذشت یک فصل سپیدار برای حضور در لیگ دست اول کشور اعلام آمادگی کرد تا بدون حامی مالی همان قصه دو سال پیش تکرار شود ولی با پشتوانه بچه های بومی که حالا به تجربیات آنها اضافه شده و قطع به یقین حرفه های زیادی این بار برای گفتن داشته باشند.

بنفش ها نماد تیمداری

سپیدار تیمی بود که به لحاظ ساختاری دارای نظم و انضباط خاصی بود و با سارا آذری مربی با دانش خود فوتبال را روی زمین به خوبی به نمایش می گذاشت و در همان تجربه اول در لیگ برتر از خیلی تیم ها نمایشی جذاب تر داشت.

این بار سپیدار می آید ولی نه با قراردادهای سنگین مالی و با ریخت پاش های آنچنانی که از جیب دولت بیرون میاد بلکه با استفاده از دست رنج خودش که با تلاش و فداکاری، این دختران مازندرانی را از صفر تا صد پرورش داد تا حالا به ثمر نشسته اند.

شجاعت و فداکاری سارا آذری خیلی درس ها به مربیان فوتبال بانوان داد و هنرش را اینطور با پرورش فوتبالیست های جوان از پایه تا بزرگسالی نشان داد و اثبات کرد که نتیجه گرفتن با بودجه دولتی و جذب بهترین های لیگ کار خارق العاده ای نیست و بلکه با کیمیا گری می بایست مس را به طلا تبدیل کرد.

استارت سپیدار برای لیگ یک/ آذری بدون حامی ولی دلگرم به پشتوانه های بومی

سپیدار بر گردن فوتبال مازندران حق دارد

مسئولین استان مازندران می بایست حق دختران این استان را ادا کنند و امروزه اینها با فداکاری از قهرمانان شهرشان محسوب می شوند که در رأس آن غلامرضا بهروان که خود از مدیران سرد و گرم چشیده فوتبال کشورمان است می بایست نگاهی ویژه به این مهم داشته باشند.

هزینه یک تیم فوتبال بانوان به اندازه قرارداد یک بازیکن لیگ برتری است و جذب حامی مالی کار چندان سختی در استانی که دارای منابع و بنگاه های اقتصادی خوبی است نمی تواند سخت باشد و امیدوارم مسئولین استان و در رأس ان اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال تدابیری برای تنها تیم بانوان مازندران بیندیشند.