۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
در گفتگو با وب سایت دی اسپورت؛

مربی مس کرمان: حضور مربیانی چون مهاجری سطح لیگ یک را بالا می برد

فرزین رکوعی مربی تیم فوتبال مس کرمان می گوید: فوتبال با حواشی که در آن وجود دارد جذاب است.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۹
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ تیم مس کرمان به عنوان یکی از قدیمی ترین تیم های ایران با معرفی محمد رضا مهاجری به عنوان سرمربی به دنبال این است تا در پایان رقابت های امسال به لیک برتر راه یابد. به همین دلیل با فرزین رکوعی، دستیار مهاجری تماس گرفتیم تا آخرین وضعیت باشگاه کرمانی را از وی جویا شویم.

فرزین رکوعی در مورد کنار گذاشته شدن چند بازیکن از تمرینات می طی چند روز گذشته به خبرنگار دی اسپورت گفت: تیم مس هنوز جای خالی برای جذب بازیکن دارد و آقای مهاجری با هماهنگی کامل باشگاه در حال جذب بازیکن است ولی در مورد چند بازیکنی که از جمع ما جدا شدند، به هیچ عنوان بحث رد کرد بازیکن نبود، زیرا اصلا مقوله فصل نقل و انتقالات و مدت طولانی که دارد برای همین است که باشگاه یا بازیکن ممکن است به نتایجی برسند که نخواهند با یکدیگر همکاری داشته باشند. بازیکنانی که از جمع ما جدا شدند بالاخره پیشنهاداتی داشتند که حالا شاید از لحاظ شرایط زندگی و یا مالی بهتر از ما بود که کاملا با توافق آقای مهاجری و باشگاه این تصمیم گرفته شد. 

وی در خصوص شایعه جذب بازیکنان باکیفیت با قیمت های بالا در باشگاه مس گفت: امیدوارم همانطور که می‌گویید ما بهترین بازیکنان را جذب کرده باشیم که انشالا هم اینطور است ولی از نظر مسایل مالی من حق اظهار نظر ندارم و بهتر است باشگاه در این خصوص پاسخ دهد ولی چیزی که شما می گویید را هم قبول ندارم.


وی در پاسخ به این سوال که چرا مس با وجود اینکه همواره جزو مدعیان اصلی صعود بوده ولی در هفته های پایانی کم می آورد، گفت: ببینید فوتبال جذابیتش برای همین است. تا حالا توجه کرده اید که چرا فینال جام جهانی بیش از پنج میلیارد بیننده دارد ولی مثلاً فینال بسکتبال المپیک چنین بیننده ای ندارد؟ برای همین است. وقتی تیم های با اصالتی مانند مس کرمان نمی تواند با چنین امکاناتی صعود کند به دلیل همین جذابیتی است که فوتبال دارد. به قول شما تیم مس در تمام این سال ها با وجود اینکه از همان ابتدا مدعی صعود بوده در نهایت به این مهم دست پیدا نکرده است که این هم می تواند دلایل خودش را داشته باشد . اینکه ما به عقب برگردیم تا در آینده اشتباهات را تکرار نکنیم خوب است ولی اینکه بخواهیم بگوییم همواره صعود نکرده فکر نمی کنم خیلی درست باشد. زیرا به هر حال هر سال دلیلی داشته است ولی در اینکه مس باشگاه بااصالت و منظمی است شک ندارم.

وی در خصوص قانون عدم جذب بازیکن خارجی در لیگ برتر و افزایش قیمت بازیکنان با بیان اینکه به نظر من عدم جذب بازیکن خارجی در لیگ های پایین تر قانون بسیار خوبی است ولی در لیگ برتر من موافق این قانون نیستم، ادامه داد: به نظر من فضای فوتبال ما باید یک فضای باز باشد تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. شما ببینید چرا می گویم موافق عدم جذب بازیکن در لیگ های پایین تر هستم؟ زیرا لیگ های نیمه حرفه ای باید برای لیگ حرفه ای بازیکن سازی کند. شما ببینید چه قانون خوبی گذاشته اند که تیم ها باید چند بازیکن زیر ۲۳، یا زیر ۲۵ سال جذب کنند. بالاخره کسی که قانون وضع می کند اینطور نیست که ندانسته این کار را انجام دهد ولی به هر حال هر قانونی موافق و مخالفانی دارد. اینکه بخواهیم برای لیگ حرفه ای قانون منع جذب بازیکن حرفه ای بگذاریم درست نیست و به نظرم باید بجای اینکار فیلتر‌های شدیدتری برای جذب بازیکن های خارجی بگذاریم که از ورود بازیکنان بی کیفیت جلوگیری شود. برای شما مثالی می زنم، حسین کعبی بازیکن تیم ملی ایران بود ولی وقتی به لیگ انگلیس رفت، مجوز کار برایش صادر نشد زیرا طبق قانون باید در ۹۰ درصد بازیهای تیم ملی حضور پیدا می کرد ولی چون حسین کعبی در آن سال در چند بازی مصدوم بود و در تیم ملی به میدان نرفته بود برایش مجوز صادر نمی کردند. چنین فیلتری بگذارند خوب است نه اینکه کلا برای سطح اول فوتبال ایران ورود بازیکن خارجی را منع کنند.

رکوعی نظرش در خصوص سطح لیگ یک امسال گفت: خدارا شکر مربی و سرمربی هایی طی این چند ساله خصوصا امسال وارد لیگ یک شده اند که دیگر در مسابقات از زدن زیر توپ خبری نیست. با حضور مربیانی مانند آقای مهاجری و کاظمی و یا مربیان جوانی که زمانی اسطوره فوتبال ما بودند مانند آقای نصرتی و عنایتی و باقی دوستان در لیگ یک شاهد آن هستیم که همه تیم ها ابتدا به فکر ارائه بازی زیبا و در کنار آن کسب نتیجه هستند. برایتان آقای مهاجری را مثال می زنم که از لیگ برتر به لیگ یک آمده است، خب مربی که از لیگ برتر می آید امکان ندارد از بازیکنش بخواهد که فوتبال ناجوانمردانه بازی کند زیرا اعتبارش را وسط گذاشته است. یا تیم آقای عنایتی، این مربی که اسطوره فوتبال کشور بوده هیچوقت از بازیکنش نمی خواهد زیر توپ بزند. یا آقای سهراب بختیاری زاده که در تیم ملی امید بوده یا در لیگ برتر حضور داشته بدون شک سطح لیگ یک را بالا می برد. یا در بحث دستیاران شما ببینید که اکثر دستیاران سرمربیان، افراد کاربلد و دوره دیده هستند. اگر دقت کنیم می بینید که لیگ یک در حال پیشرفت است. شما زمین ها را نگاه کنید که چقدر بهتر شده است. لیگ یک طی این چند ساله پیشرفت خوبی داشته است که سرمربی به لیگ برتر می دهد. وحید بیاتلو، محمود فکری و ... از کجا به لیگ برتر رسیدند؟ چند بازیکن از لیگ یک به لیگ برتر رسیدند؟ شما ببینید تیم هایی مانند ماشین سازی، نساجی، سایپا، پیکان، مس رفسنجان و یا حتی گل گهر که می گویند تیم متمولی است جذب بازیکن خود را براساس جذب بازیکنان توانمند لیگ یکی پایه ریزی کرده اند. لیگ یک ما مرغوب شده و دارد مرغوبتر هم می شود.

دستیار مهاجری با رد صحبت برخی مربیان در خصوص وجود حواشی فروان در کرمان، گفت: به نظر شما کجای فوتبال ایران حاشیه ندارد؟ فوتبال با همین حواشی اش جذاب است. در کرمان همه چیز یکدست است. مثلاً شما ببینید فرزاد حسین خانی که از اسطوره های فوتبال کرمان است در باشگاه مس نوین سرمربی شده اند، آقای کهن دل که از قدیمی های مس هستند در باشگاه مشغول هستند، آقای محمدی که از گلرهای قدیمی باشگاه است دارد در تیم ما کار می کند، خود آقای محمودی نیا که مدرک A حرفه ای دارد و دارد برای پیشرفت اهداف باشگاه فعالیت می کند. بعضی مواقع سیاه نمایی خیلی زیاد می شود و این خوب نیست. به نظر من جذابیت فوتبال به حواشی است و مهم مدیریت کردن این حواشی است که خدارا شکر سرمربی تیم ما و مدیرعامل باشگاه چنین توانایی را دارند که می توانند چنین حواشی را مدیریت کنند و انشالا این مدیریت با صعود به لیگ برتر خودش را بیش از پیش نشان خواهد داد.

وی در پایان گفت: جدا از مسائل فوتبال امیدوارم که همه چیز برای این مردم بهتر شود. امیدوارم مسوولین ما دلشان بیشتر برای مردم بسوزد و وقتی نماز می خوانند بیشتر به این مردم فکر کنند تا جامعه ای شادتر داشته باشیم.