۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
اختصاصی دی اسپورت؛

مهد فوتبال کشور در حال نابودی؛ 83 بازیکن غیر بومی در فوتبال خوزستان!

حدود 83 بازیکن و عوامل غیربومی در استان خوزستان که مهد فوتبال کشور محسوب می شود فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۷
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ فصل جدید رقابت های لیگ برتر و دسته اول باشگاه های کشور چند هفته ای است که آغاز و برگزار شده که در این رقابت ها استان خوزستان سه نماینده در لیگ برتر و دو نماینده در لیگ دسته اول کشور دارد.

استان خوزستان از حیث داشتن نماینده بیشترین نماینده را در لیگ های کشوری دارد اما با این حال چند سالی است که با به خدمت گرفتن مربیان غیربومی توسط باشگاه های خوزستانی پای بازیکنان و حتی عوامل غیر بومی به مهد فوتبال کشور باز شده و جذب تیم های خوزستانی شده اند.

بر هیچ کسی پوشان نیست که فوتبال حرفه ای حد و مرز ندارد و هر تیمی می تواند 6 تا هفت بازیکن غیر بومی باکیفیت جذب کند ولی در خصوص استان خوزستان که خود مهد فوتبال و فوتبال خیزترین منطقه کشور شناخته و محسوب می شود نیازی به جذب بازیکنان غیربومی ندارد چرا که بازیکنان با استعداد و پتانسیلی در این استان حضور دارند که به نمونه های بارز آن می توان با بررسی دهه های قبل، فوتبال خوزستان پی برد.

چندین سال است که بازیکنان بی کیفیت غیربومی با قراردادهای هنگفت راهی تیم های خوزستانی می شوند و در این بین حق بازیکنان شایسته بومی خوزستان تضییع می شود.

در حال حاضر استان خوزستان بهترین مدیران ورزشی، بهترین مربیان و بهترین بازیکنان را در اختیار دارد اما با این حال به راحتی حق آنها در فوتبال تضییع می شود و افراد غیربومی جای آنها را در فوتبال خوزستان می گیرند. وقتی در ترکیب یک تیم خوزستانی از 9 یا 10 بازیکن غیربومی استفاده می شود نمی توان این تیم را یک تیم بومی نامید.

با این حال معلوم نیست که چه بلایی بر سر مهد فوتبال کشور آمده است که به بازیکنان و مربیان آن که با استعداد بوده و پتانسیل زیادی دارند اهمیت داده نمی شود این در حالی است که اگر به لیست اسامی بازیکنان اکثر تیم ها در همه لیگ های کشوری را بررسی کنیم متوجه می شویم که بازیکنان خوزستانی زیادی جذب تیم ها در لیگ های مختلف کشوری شده اند و حتی با قرار گرفتن در ترکیب این تیم ها نمایش قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته اند‌.

کریم عزیزنژاد خبرنگار باسابقه و خوزستانی وب سایت دی اسپورت و کشور آماری را از حضور بازیکنان غیر بومی در فوتبال استان خوزستان جمع آوری کرده است که در ادامه می خواهیم این آمار را بررسی کنیم.

اسامی بازیکنان و عوامل غیربومی که جذب تیم های خوزستانی شده اند:

1.فولاد خوزستان با 27 غیربومی:

سعید آذری(مدیرعامل)، جواد نکونام (سرمربی)، حمیدرضا رجبی، یوسو و دانی(مربی)، محمد منتظری(آنالیزور)، مسعود اکبری(عکاس)

بازیکنان:
احسان مرادیان، فرشاد احمدزاده، محسن فروزان، محمد آبشک، محمد قاسمی نژاد، محمد زبیر نیک نفس، وحید حیدریه، سینا زامهران، حسین ابراهیمی، سیدمهران موسوی، شروین بزرگ، ساسان انصاری، سینا شاه عباسی، مهران درخشان مهر، محمدرضا عباسی، محمد میری، بهزاد دودانگه، موسی کولیبالی، آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا

2.نفت مسجدسلیمان با 25 غیربومی:

سیدمجتبی حسینی(سرمربی)، مجید محافظت کار، مهدی خانه آباد، مهدی نامجو و عمار پاکزاد(مربی)، صادق عطاریان رضوی(آنالیزور)

بازیکنان:
احمد گوهری، فرهاد مجد کرمانشاهی، سجاد جعفری، سعید کریمی، میثم تهیدست، رضا خانی، نیما انتظاری، محمدمهدی محبی، مهدی ایزدی، فرید بهزادی کریمی، سیروان باقرپور، محمد جلیلی، امیرحسین باقرپور، محمدمهدی امیری، مهران امیری، بهروز نوروزی فرد، مصطفی نائیج پور، حسین گودرزی، ساسان حسینی، محمد مشایخ، محمدرضا مرادی

3.صنعت نفت آبادان با 10 غیربومی:

امیرحسین پیروانی(مربی)

بازیکنان:
فرزین گروسیان، حامد فلاح زاده، مهدی حنفی، محسن آقایی، رضا خالقی فر، امیرحسین یگانه، محمدحسین زواری، علیرضا آقا براری، امیرحسین فرهادی

4.استقلال خوزستان با 11 غیربومی:

محمدرضا مولایی(مربی بدنساز)

بازیکنان:
آیدین قویدل، میلاد صفایی، سیدجلال عبدی، امیرحسین نوایی، مسعود اسدی، ابوالفضل قربانی، بهروز افشار، حسن فریور، مصطفی عباس پور، حسن نعمتی، علیرضا شیرزاد

5.استقلال ملاثانی با 10 غیربومی:

بازیکنان:
میلاد نجفی، مهدی خلج، سجاد بازگیر، علی حسن زاده، آرش مهری بابایی، علی محمدی، احسان عینی، مهدی صمدایی، علی حبیبی زیدی، سامی رنجبر وزیری

این تنها اسامی بازیکنان و عوامل غیربومی در لیگ های برتر و دسته اول کشور بودند که جذب تیم های خوزستانی شده اند. حدود 30 بازیکن غیربومی نیز در تیم های دسته دوم، سوم و حتی تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر امید و جوانان حضور دارند که به زودی اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

خبرنگار: کریم عزیزنژاد