۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
اختصاصی وب سایت دی اسپورت؛

ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال

با برگزاری هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عناوین بهترین‌های این هفته از رقابت‌ها نیز مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۳
ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ هفته شانزدهم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور امروز با توقف مس کرمان، فجرسپاسی، شهرداری آستارا، پیروزی رایکا مقابل بادران، برد استقلال خوزستان و ملوان مقابل حریفان به پایان رسید.

با پایان یافتن این هفته از رقابت ها کارشناسان وب سایت دی اسپورت با تحلیل و نقد بازی ها ترین های این هفته را معرفی کردند که در ادامه مروری بر نظر کارشناسان دی اسپورت خواهیم داشت.

نتایج هفته شانزدهم در یک نگاه:

سه شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۹

رایکا بابل 3 - بادران تهران 2
گلزنان میزبان: امین رضایی("52) - صیاد کوکبی("68)("90)
گلزنان میهمان: ایمان غلامی("4) - ابوالفضل بابایی("34)

آرمان گهرسیرجان 2 - استقلال ملاثانی 2
گلزنان میزبان: علی وزیری پناه("P72)("89)
گلزنان میهمان: سجاد عبدویی("P77) - توفیق ربیعی("88)
کارت قرمز: ابراهیم اشکش(سرمربی استقلال ملاثانی)

گل ریحان البرز 1 - شهرداری آستارا 1
گلزنان میزبان: امید جهانبخش("34)
گلزنان میهمان: سعید دلاور("45+3)

هوادار تهران 0 - مس کرمان 0

خیبر خرم آباد 1 - خوشه طلایی ساوه 1
گلزنان میزبان: گل بخودی("49)
گلزنان میهمان: حسن مرادی فر("82)

قشقایی شیراز 1 - چوکا تالش 1
گلزنان میزبان: امین هاشمی فرد("P90+11)
گلزنان میهمان: کنعان طاهرنژاد("21)
کارت قرمز: سپهر شاهین(چوکای تالش)

ملوان بندرانزلی 1 - پارس جنوبی جم 0
گلزنان میزبان: عیسی پرتو("71)

استقلال خوزستان 3 - نود ارومیه 1
گلزنان میزبان: امیرحسین نوایی("66) - فرشاد جانفزا("P90+4) - بهروز بارانی("90+8)
گلزنان میهمان: محمد رستمی زاد("83)
کارت قرمز: محمد زینالی(نود ارومیه)

شاهین شهرداری بوشهر 0 - فجرسپاسی شیراز 0

تیم هفته: رایکا بابل
تیم فوتبال رایکا بابل که در 5 دیدار اخیر خود نتایج مطلوبی را کسب نکرده در این هفته از رقابت ها موفق شد برابر تیم قدرتمند بادران به پیروزی برسد.

بابلی‌ها از ۵ دیدار اخیر خود ۳ تساوی و ۲ باخت کسب کرده بودند که از این تعداد تساوی و باخت، رایکایی ها ۲ تساوی بیرون خانه و یک تساوی خارج از خانه کسب و از طرفی ۱ شکست بیرون از خانه و یک شکست داخل خانه تجربه کرده بودند.

رایکایی ها در شرایطی در این دیدار پیروز شدند که تا پایان نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود عقب بودند اما در نیمه دوم ورق برگشت و این تیم با به ثمر رساندن ۳ گل توانست پیروز این دیدار پرگل و جذاب باشد.

ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال

بازیکنان هفته: صیاد کوکبی - فرشاد جانفزا
به جرئت می توان گفت در این هفته از رقابت ها صیاد کوکبی وینگر رایکایی ها و فرشاد جانفزا مهاجم و کاپیتان استقلال خوزستان جزو بهترین و تاثیرگذارترین بازیکنان هفته بودند.

در شرایطی که رایکا بابل در دیدار هفته شانزدهم با ۲ گل تا پایان نیمه اول از حریف خود عقب بود اما این حال تعویض نادر دست نشان در دقیقه ۳۴ در جایی که صیاد کوکبی به جای ابوالفضل آذرنوشان وارد زمین شد در نیمه دوم جواب داد چرا که کوکبی توانست در نیمه دوم ورق سرنوشت را برای بابلی ها برگرداند و با دو گلی که در دقایق ۶۸ و ۹۰ به ثمر رساند علاوه بر اینکه تیمش را از یک شکست خانگی دیگر نجات داد سبب شد تا تیمش با کامبک رویایی امتیاز شیرینی را پس از ۵ هفته ناکامی بدست آورد.

ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال

فرشاد جانفزا را نیز پس از کوکبی می توان تاثیرگذارترین و برترین بازیکن هفته و علاوه بر این‌ها تعویض طلایی هفته شانزدهم لیگ یک نامید.

استقلال خوزستان نیز به مانند رایکا بابل شرایط مشابهی دارد چرا که این تیم نیز در ۵ دیدار اخیر فقط یک بار آن هم برابر گل ریحان طعم برد را چشیده بود و در ۴ دیدار باقی مانده یا با شکست روبرو شده  یا اینکه به تساوی رضایت داده بود. اما در دیدار هفته شانزدهم در شرایطی که تا دقایق ابتدایی نیمه دوم برابر تیم جوان و ته جدولی نود ارومیه با تساوی بدون گل متوقف شده بود. ورود فرشاد جانفزا کاپیتان این تیم به زمین مسابقه به عنوان یار تعویضی روند را برای این تیم تغییر داد.

جانفزا که در دقیقه ۵۸ به جای میلاد صفایی وارد مسابقه شد در بدو ورودش به زمین یک پاس گل به امیرحسین نوایی داد و یک پنالتی نیز گرفت و همان پنالتی را تبدیل به گل دوم تیمش کرد تا علاوه بر اینکه تعویض طلایی خلیفه اصل محسوب شود. لقب تاثیرگذارترین و بهترین بازیکن هفته را نیز از آن خود کند.

ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال

مربی هفته: نادر دست نشان
سرمربی رایکا بابل که در ۵ هفته اخیر با تیمش نتایج مطلوبی را کسب نکرده در هفته شانزدهم رقابت های لیگ یک در حالیکه تیمش تا پایان نیمه اول از بادران با ۲ گل عقب بود توانست نیمه دوم (نیمه مربیان) را به سود خود به پایان برساند. او با تعویض طلایی خود در دقایق پایانی نیمه اول توانست نیمه دوم را از آنِ تیمش کند و با به ثمر رساندن ۳ گل در این دیدار حساس و جذاب پیروز شوند.

ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال

ناکام هفته: هوادار تهران
تیم فوتبال هوادار تهران در شرایطی در دیدار حساس و شش امتیازی هفته شانزدهم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور برابر مس کرمان در ورزشگاه خانگی خود با تساوی بدون گل متوقف شد که می توانست با برتری در این دیدار بار دیگر به صدر جدول رقابت ها صعود کند. هواداری ها حتی در این دیدار با بدست آوردن یک پنالتی شانس مسلم گلزنی و باز کردن دروازه مسی ها را بدست اوردند اما مجتبی محبوب مجاز قدر این فرصت را ندانست و با زدن این ضربه پنالتی به تیرک دروازه مسی ها شانس برتری هواداری ها را در این دیدار را از دست داد.

ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال

بازی هفته: رایکا بابل - بادران تهران
جذاب ترین و پرگل ترین بازی هفته دیدار دو تیم رایکا و بادران بود که فوتبالدوستان شاهد رد و بدل شدن 5 گل در این دیدار بودند. این دیدار در پایان با برتری رایکایی ها به پایان رسید.

ترین های هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال