۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
اختصاصی وب سایت دی اسپورت؛

ترین های هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال

با برگزاری هفته هفدهم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عناوین بهترین‌های این هفته از رقابت‌ها نیز مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۴
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ هفته هفدهم و پایانی نیم فصل اول رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور امروز با قهرمانی تیم فوتبال شهرداری آستارا در نیم فصل اول این رقابت ها به پایان رسید. تیم های بادران تهران، استقلال خوزستان، و پارس جنوبی جم برابر حریفان خود نیز به برتری دست یافتند.

با پایان یافتن این هفته از رقابت ها کارشناسان وب سایت دی اسپورت با تحلیل و نقد بازی ها ترین های این هفته را معرفی کردند که در ادامه مروری بر نظر کارشناسان دی اسپورت خواهیم داشت.

نتایج هفته هفدهم در یک نگاه:

یکشنبه ۱۷ اسفندماه ۹۹

مس کرمان 0 - استقلال خوزستان 1
گلزنان تیم میهمان: رضا مروانی(90+2)

بادران تهران 3 - ملوان بندرانزلی 0
 گلزنان تیم میزبان: مرتضی خراسانی("6)("62) - سیدمحسن حسینی("90+5)

خوشه طلایی ساوه 1 - رایکا بابل 1
گلزنان تیم میزبان: فرشید پاداش("90)
گلزنان تیم میهمان: صیاد کوکبی("15)

نود ارومیه 0 - خیبر خرم آباد 0
کارت قرمز: جواد نصیر (خیبر خرم آباد)

شهرداری آستارا 1 - هوادار  تهران 0
گلزنان تیم میزبان: امین حقده("88)

استقلال ملاثانی 1 - شاهین شهرداری بوشهر 1
گلزنان تیم میزبان: مهدی بریحی("40)
گلزنان تیم میهمان: حمزه خضیراوی("17)

پارس جنوبی جم 2 - قشقایی شیراز 1
گلزنان تیم میزبان: علی فاتح(2گل)
گلزنان تیم میهمان: امین هاشمی فرد

دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۹

فجرسپاسی شیراز 0 - گل ریحان البرز 0

چوکا تالش 3 - آرمان گهرسیرجان 2
گلزنان تیم میزبان: رضا اعتمادی("24) - پرهام جوادی("66) - علی امیری("89)
 گلزنان تیم میهمان: علی نظری("50) - علی وزیری پناه("78)

تیم هفته: شهرداری آستارا
تیم فوتبال شهرداری آستارا که تا پایان نیم فصل نخست لیگ دسته اول شگفتی ساز این رقابت ها بوده است با برتری مقابل هوادار تهران و کسب سه امتیاز بازی موفق شد با توجه به شکست مس کرمان به صدر جدول رقابت ها صعود کرد و قهرمان نیم فصل اول نخست لیگ دسته اول کشور شد.

شهرداری‌چی ها در شرایطی توانسته اند با کسب نتایج مطلوب، صدرنشینی و قهرمانی نیم فصل نخست در اولین سال حضورش در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور شگفتی ساز شوند که این تیم با مشکلات مالی روبرو است و همین مشکلات سبب شد تا پایان رافت و کادرش پس از پایان بازی با هوادار و اتمام نیم فصل نخست از سمت هایشان استعفاء دهند‌.

ترین های هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال

البته در این هفته می توان علاوه بر شهرداری دو تیم دیگر یعنی استقلال خوزستان و چوکای تالش را نیز تیم برتر هفته نامید.

آبی پوشان خوزستانی در این هفته از رقابت ها موفق شدند ضمن برتری در یک بازی شش امتیازی خارج از خانه برابر مس کرمان، مانع قهرمانی این تیم در نیم فصل نخست شوند و خودشان نیز با یک پله صعود در رتبه دوم جدول قرار بگیرند.

چوکای تالش نیز موفق شد در جدال ته جدولی ها به پیروزی پرگل برسد‌. دو تیم آرمان گهر و چوکا در شرایطی برابر هم صف آرایی کردند که پیش از این هفته و تا پایان هفته شانزدهم به ترتیب در رتبه های پانزدهم و شانزدهم جدول رده بندی رقابت ها قرار داشتند. به همین دلیل جدال این هفته دو تیم از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار بود و در نهایت چوکا موفق شد در یک دیدار پرگل همسایه جدولی خود را شکست دهد و با یک پله صعود جایگاه رده پانزدهمی آرمان گهر را بگیرد.

بازیکن هفته: مرتضی خراسانی - علی فاتح
مهاجم تیم فوتبال بادران تهران در این هفته از رقابت ها موفق شد دبل کرده و ۲ به ثمر برساند تا در برد ارزشمند نارنجی پوشان پایتخت نقش بسزایی داشته باشد. خراسانی گل اول تیمش را از روی ضربه ایستگاهی به زیبایی هر چه تمام‌تر وارد دروازه ملوانی‌ها کرد و گل دومش را روی شروع مجدد بیرانوندی دروازه بان بادران به ثمر برساند تا کارش را در این دیدار تکمیل کند.

ترین های هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال

علی فاتح مهاجم پارس جنوبی نیز که عملکرد فوق العاده ای تا پایان نیم فصل نخست رقابت ها در ترکیب این تیم به ثبت رسانده موفق شد با دبل در بازی مقابل قشقایی سختکوش سه امتیاز شیرینی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

ترین های هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال

مربی هفته: امیر خلیفه اصل
استقلال خوزستان موفق شد با هدایت امیر خلیفه اصل در یک بازی شش امتیازی بیرون از خانه مقابل تیم صدرنشین مس کرمان به پیروزی رسیده و مانع قهرمانی این تیم در نیم فصل نخست رقابت های لیگ دسته اول کشور شود. خلیفه اصل از اواسط فصل گذشته هدایت آبی های خوزستان را برعهده گرفته و با این تیم در نیم فصل دوم فصل گذشته و نیم فصل اول فصل جارس نتایج مطلوبی را کسب کرده اند آنها امیدوارند تا در پایان رقابت ها بتوانند با هدایت این مربی جوان بار دیگر به سطح اول فوتبال کشور بازگردند.

ترین های هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال

ناکام هفته: مس کرمان
در شرایطی که مسی ها می توانستند با برتری در دیدا برابر استقلال خوزستان ضمن تثبیت صدرنشینی قهرمان نیم فصل اول لیگ دسته اول شوند اما با شکست برابر آبی های خوزستان این فرصت بزرگ را از دست دادند تا عنوان ناکام بزرگ هفته برای آنها تعلق بگیرد.

ترین های هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال

بازی هفته: چوکای تالش - آرمان گهرسیرجان
جدال دو تیم ته جدولی چوکای تالش و آرمان گهرسیرجان با توجه به جایگاه دو تیم از حساسیت بیشتری برخوردار بود. دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و همین موضوع سبب شد تا هواداران و علاقمندان به فوتبال شاهد فوتبالی جذاب و پرگل باشند که این دیدار جذاب و پرگل در نهایت با برتری تالشی ها به پایان رسید.