۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

زنگ خطر برای فوتبال رشت به صدا درآمد

کد خبر: ۱۱۲۴۹۸
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ فوتبال رشت از دیرباز تاکنون استعدادهای زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده است.علی افتخاری،هادی طباطبایی،علی جهانبخش  از جمله این ستارگان فوتبال ایران هستند که فوتبال خود را از تیمهای رشتی اغاز کردند.

همچنین در رده باشگاهی نیز فوتبال رشت همواره در سطوح اول صاحب تیم بوده است. اما متاسفانه در چند سال اخیر شاهد روند نزولی فوتبال رشت در تمام سطوح بوده ایم که علت اصلی آن را باید در ضعف تیم های پایه این شهر جست.

تیم های رشتی در حال حاضر هنوز از ثمره تیم های پایه سال های گذشته خود استفاده می کنند. با به پایان یافتن نسل ان بازیکنان ،فوتبال رشت به تدریج رو به نابودی خواهد رفت.

در دهه گذشته تیم های پایه پگاه و تا حدودی داماش در تمامی رده های نوجوانان، جوانان و امید صاحب تیم هایی در لیگ برتر یا دسته اول رده خود بوده اند اتفاقی که در چند سال اخیر به هیچ عنوان مشاهده نمی شود و در حقیقت فوتبال رشت هیچ گونه تیم قدرتمندی را در رده پایه دارا نیست.

اخیرا جوانان و امید های سپیدرود رشت تیم های در رده استانی و زیر گروه کشوری تشکیل داده اند.

وجود تیم های پایه خواه ناخواه باعث بروز و شکوفایی بازیکنان مستعد در تمامی رده ها خواهند شد اما در سالیان اخیر فوتبال رشت این موضوع مشاهده نمی شود.

این زنگ خطری است برای متولیان فوتبال رشت و گیلان که نابودی فوتبال رشت را به عینه مشاهده می کنند و هیچ راه علاجی را پیش نمی گیرند.

هرچند از متولیان فعلی فوتبال استان که بی اهمیت ترین موضوع برایشان اینده فوتبال این شهر است انتطار بیشتری نمی رود.

خبرنگار: سینا معتدل