۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
اختصاصی دی اسپورت؛

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

با برگزاری هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عناوین بهترین‌های این هفته از رقابت‌ها نیز مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۴۰
ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور به ترتیب روزهای شنبه(چهارم)، دوشنبه(ششم) و سه شنبه(هفتم) اردیبهشت ماه با برگزاری هفته بیست و دوم این رقابت ها از سر گرفته شد.

با پایان یافتن این هفته از رقابت ها کارشناسان وب سایت دی اسپورت با تحلیل و نقد بازی ها ترین های این هفته را معرفی کردند که در ادامه مروری بر نظر کارشناسان دی اسپورت خواهیم داشت.

*نتایج هفته بیست و دوم در یک نگاه:

شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

پارس جنوبی 2 - فجرسپاسی 1
گلزنان تیم میزبان: علی فاتح("6)("57)
گلزنان تیم میهمان: حمید نعمتی("83)
       
خوشه طلایی 4 – گل ریحان البرز 1
گلزنان تیم میزبان: محمد خلیلی("14) - مسعود کاظمینی("58) - احسان پورشیخعلی("83) - کامبیز دهقانی("88)
گلزنان تیم میهمان: شاهین باللجانی("1)

ملوان بندرانزلی 0 - خیبر خرم آباد 2
گلزنان تیم میهمان: عارف رستمی("75)("84)

دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

آرمان گهرسیرجان 2 – استقلال خوزستان 0
گلزنان تیم میزبان:  عبدالرضا زارعی("64) - مرتضی حسین زاده("82)

استقلال ملاثانی 1 – شهرداری آستارا 0
گلزنان تیم میزبان: سید علاء خلف زاده("27)

بادران تهران 0 – هوادار تهران 2
گلزنان تیم میهمان: اسماعیل کیانی("45+1) - سجاد دانایی("90+12)
کارت قرم: حمید کاظمی (بادران تهران) - غلامرضا عنایتی(سرمربی هوادار)

نود ارومیه 0 – مس کرمان 0

سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

قشقایی شیراز 1 – شاهین بوشهر 0
گلزنان تیم میزبان: محمد آژیر("90+1)

چوکا تالش 2 – رایکا بابل 0
گلزنان تیم میزبان: علی امیری("P44) - مهدی محمدیاری("45)

*جدول رده بندی لیگ دسته اول تا پایان هفته بیست و دوم:

ترین های هفته بیست و یکم لیگ دسته اول فوتبال


*ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول:


تیم هفته: آرمان گهرسیرجان
تیم فوتبال آرمان گهرسیرجان در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور نتوانست نتایج مطلوبی را با هدایت قاسم شهبا به دست آورد این تیم از ۱۷ بازی انجام داده در نیم فصل اول خود فقط توانست ۴ برد و ۵ تساوی به دست آورد و در 8 بازی نیز نتیجه را به حریفان واگذار کرد و در مجموع با ۱۷ امتیاز در رتبه شانزدهم جدول به کار خود در نیم فصل اول پایان داد.

سیرجانی ها در نیم فصل دوم بازیکنان مدنظر شهبا را جذب کردند و با در اختیار داشتن این نفرات وارد مسابقات شدند آنها در پنج دیدار ابتدایی نیم فصل دوم در قیاس با ۵ دیدار ابتدایی نیم فصل اول نتایج قابل قبولی را کسب کردند. آرمان گهر در پنج دیدار ابتدایی نیم فصل اول خود توانست یک برد و دو تساوی به دست آورد و در دو بازی تن به شکست داد اما در پنج دیدار ابتدایی نیم فصل دوم در قیاس با نتایج ۵ دیدار ابتدایی نیم فصل اول سه برد و یک تساوی و در مجموع 10 امتیاز کسب کرده و فقط در یک بازی آن هم در دیدار برابر بادران تهران نتیجه را به حریف خود واگذار کرده است. آنها در ۵ دیدار ابتدایی نیم فصل دوم ۵ امتیاز بیشتر از مجموع امتیازات کسب شده در پنج دیدار ابتدایی نیم فصل اول به دست آوردند.

با آغاز نیم فصل دوم و برگزاری هفته هجدهم رقابت‌ها تیم فوتبال آرمان گهر موفق شد در نخستین دیدار نیم فصل در یک بازی خارج از خانه تیم پارس جنوبی را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و با کسب سه امتیاز این بازی با سه پله صعود در رتبه سیزدهم جدول رده بندی رقابت‌ها قرار بگیرد. آنها پس از صعود به رتبه سیزدهم جدول در پایان هفته هجدهم، توانستند رتبه خود را سه هفته متوالی یعنی در هفته های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم در همان رده حفظ کنند. سیرجانی ها نهایتاً در هفته بیست و دوم و در دیدار حساس برابر استقلال خوزستان رده دومی که در فصل جاری لیگ یک برای صعود به لیگ برتر می جنگند موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر پیروز این نبرد حساس و سخت باشد و با کسب سه امتیاز مهم و ارزشمند این دیدار یک پله دیگر در جدول صعود داشته و در رتبه دوازدهم جدول قرار بگیرند.

با توجه به عملکرد مطلوب تیم فوتبال آرمان گهرسیرجان و همچنین برتری این تیم در هفته بیست و دوم رقابت ها برابر تیم مدعی استقلال خوزستان کارشناسان وب سایت دی اسپورت این تیم را به عنوان برترین تیم هفته معرفی کردند.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

بازیکنان هفته: عارف رستمی - علی فاتح - علی امیری
یکی از از شاخص ترین بازیکنانی که در فصل جاری نامش بیشتر مطرح شده عارف رستمی وینگر تیم فوتبال خیبر خرم آباد است او جزو آن دسته از بازیکنانی است که تا پایان هفته بیست و  دوم نمایش فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته است. او در ۵ هفته ای که از نیم فصل دوم برگزار شده پنج گل به ثمر رسانده که هریک از این پنج گل در برد تیمش تاثیر مثبت و بسزایی داشته است.

وینگر خیبر به ترتیب در هفته بیستم برابر تیم استقلال ملاثانی موفق شد بر روی یک ضربه ایستگاهی گل زیبا و سه امتیازی تیمش را به ثمر برساند در هفته بیست و یکم توانست برابر تیم پارس جنوبی دبل کرده و دو گل از سه گل به ثمر رسیده تیمش را وارد دروازه حریف کند. روند رو به رشد و مثبت رستمی در هفته بیست و دوم نیز ادامه یافت و او بازهم موفق شد در یک بازی خارج از خانه برابر تیم ملوان بندرانزلی بار دیگر به مانند بازی پارس جنوبی دبل کرده و هر دو گل تیمش را به ثمر برساند. گل های رستمی به ترتیب بر روی پاس های زیبا و در عمق آرش افشین و بهرام احمدی به ثمر رسید.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

دومین بازیکن هفته علی فاتح مهاجم تیم فوتبال پارس جنوبی جم می باشد فاتح در هفته بیست و دوم رقابت های لیگ دسته اول برابر تیم فجرسپاسی موفق شد دو گل تیمش را به ثمر برساند. او علاوه بر اینکه نقش موثری در برتری تیمش برابر تیم مدعی فجرسپاسی داشت به عنوان کلیدی ترین بازیکن تیمش در این دیدار لقب گرفت.

فاتح که پیش از این و تا پایان هفته بیست و یکم در مجموع ۷ گل به ثمر رسانده بود با دبل در این هفته از رقابت ها مجموع گل های خود را به عدد 9 رساند و به همراه عارف رستمی وینگر تیم فوتبال خیبر خرم آباد به صدر جدول گلزنان رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور صعود کرد.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

اما سومین بازیکن هفته علی امیری مهاجم تیم فوتبال چوکای تالش است تیم فوتبال چوکای تالش که از آغاز نیم فصل دوم و در پنج دیدار اخیر فقط دو تساوی با هدایت علی لطیفی به دست آورده بود پس از جدایی لطیفی از این تیم آنها در هفته بیست و دوم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور موفق شدند با هدایت مهدی پاشازاده برابر تیم رایکای بابل با نتیجه دو بر صفر به پیروزی برسند و فاتح دربی شمالیهای کشور شوند.

امیری مهاجم چوکا در این بازی بازیکن برتر زمین بود و موفق شد علاوه بر این که گل اول تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند پاس گل دوم تیمش را به مهدی محمدیاری بازیکن جوان چوکا بدهد تا نقش موثری در اولین برد چوکا با هدایت پاشازاده داشته باشد.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

بازیکنان تاثیرگذار: آرش افشین - روزبه سینکی - کامبیز دهقانی
آرش افشین مهاجم تیم فوتبال خیبر خرم آباد که از نیم فصل دوم به این تیم پیوسته است به خوبی توانسته روند مثبت نیم‌ فصل اول خود را در این تیم ادامه دهد و عملکرد مطلوبی را در پنج دیدار اخیری که با پیراهن خیبر در میادین حضور یافته به نمایش بگذارد.

افشین در پنج دیدار اخیر خیبر یک گل به ثمر رسانده و موفق شده دو پاس گل به هم تیمی های خود بدهد مهاجم تیم خیبر به ترتیب در هفته نوزدهم برابر بادران پاس گل ۳ امتیازی را به فرزاد محمدی داد و در هفته بیست و یکم برابر پارس جنوبی جم گل اول تیمش را به ثمر رساند. مهاجم خیبر روند رو به رشد خود را در هفته بیست و دوم رقابت ها حفظ کرد و موفق شد در این هفته پاس گل اول تیمش را به عارف رستمی بدهد و و در به ثمر رسیدن گل اول تیم خیبر نقش بسزایی داشته باشد.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

روزبه سینکی دروازه بان آرمان گهرسیرجان پس از عبدالصمد احمدی دروازه بان نیم فصل اول تیم فوتبال بادران تهران و فعلی خوشه طلایی دومین دروازه بانی است که در طول فصل و تا پایان هفته بیست و دوم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور های توانسته پاس یکی از گل های تیمش را بدهد.

سینکی در دیدار حساس این هفته تیمش مقابل استقلال خوزستان موفق شد علاوه بر نمایش مطلوب در درون دروازه آرمان گهر و بسته نگه داشتن دروازه این تیم با شروع مجدد دقیق خود مرتضی حسین زاده هافبک آرمان گهری ها را صاحب موقعیت گلزنی کرده و در نهایت او نیز توانست گل دوم تیمش را به ثمر رسانده و حاشیه امن تیم آرمان گهر را در این دیدار داخل خانه و شانس سینکی را برای کسب عنوان بازیکن تاثیر گذار هفته افزایش دهد.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

تیم فوتبال خوشه طلایی در هفته بیست و دوم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور موفق شد در یک بازی داخل خانه تیم قعر جدولی گل ریحان البرز را با نتیجه پر گل چهار بر یک شکست دهد. کامبیز دهقانی مهاجم تیم خوشه طلایی در این دیدار پرگل توانست با بازی خوب خود یک پنالتی برای تیمش بگیرد و گل چهارم تیمش را نیز به ثمر برساند. علارغم اینکه پنالتی گرفته شده وی توسط حسین فاضلی تبدیل به گل نشد اما بازی خوب و عملکرد مطلوب وی در این بازی سبب شد تا این مهاجم اصالتا کرمانی به عنوان سومین تاثیر گذار هفته لقب بگیرد.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

مربی هفته: قاسم شهبا
عملکرد مطلوب تیم فوتبال آرمان گهرسیرجان در پنج دیدار ابتدایی نیم فصل دوم نشانگر این است که قاسم شهبا در نیم فصل دوم تحولات عظیمی را در این تیم ایجاد کرده و به دنبال جایگاه مناسب و در خور شأن این تیم در جدول رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور می باشد. ثبت عملکرد مطلوب در پنج دیدار ابتدایی نیم فصل دوم و ایجاد تغییر و تحولات در تیم آرمان گهرسیرجان و همچنین برتری ارزشمند این تیم در هفته بیست و دوم رقابت ها مقابل تیم مدعی استقلال خوزستان سبب شد تا قاسم شهبا سرمربی تیم فوتبال آرمان گهرسیرجان از سوی کارشناسان وب سایت دی اسپورت به عنوان برترین مربی هفته لقب بگیرد.

آرمان گهر سیرجان با برتری برابر تیم مدعی استقلال خوزستان فرصت کاهش اختلاف امتیاز با تیم صدر جدول را از این تیم خوزستانی گرفت.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

ناکام هفته: مس کرمان
تیم فوتبال مس کرمان با توقف برابر تیم نود ارومیه که در فصل جاری با توجه به دلیل مشکلات متعدد من جمله مشکلات مالی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و عدم جذب بازیکنان با تجربه در قعر جدول قرار گرفته است، نتوانست هر سه امتیاز بازی را از آن خود کند و با افزایش اختلاف امتیازی با سایر مدعیان خود را در صدر جدول رقابت ها دست نیافتنی تر کند. مس کرمان پرمهره و کهکشانی در شرایطی برابر تیم نود ارومیه متوقف شد که نماینده ارومیه در شرایط نابرابری مقابل این تیم صف آرایی کرده بود چرا که اکثر بازیکنان نود ارومیه جوان و بومی بوده و نسبت به بازیکنان مس کرمان از تجربه کمتری برخوردارند. با این وجود بازیکنان جوان نود ارومیه موفق شدند با نمایش بازی زیبا و منطقی تیم پرمهره مس کرمان را متوقف کنند.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال

بازی هفته: بادران تهران - هوادار تهران
دربی تهران بین دو تیم بادران و هوادار حساس‌ترین بازی هفته بود این دیدار که علاوه بر جذابیت حاشیه‌های زیاد و صد البته اشتباهات داوری نیز به گواه کارشناسان در آن تاثیر داشت در نهایت با دو گل اسماعیل کیانی و سجاد دانایی به سود تیم هوادار خاتمه یافت.

ترین های هفته بیست و دوم لیگ دسته اول فوتبال