۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
اختصاصی دی اسپورت؛

نیروی جوانی، حلقه گمشده چوکا

بهره گیری از نیروی جوانی و میدان دادن به بازیکنان جوان به عنوان حلقه ای است که در نیم فصل دوم رقابت های لیگ یک در تیم فوتبال چوکای تالش گم شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۴
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ لیگ آزادگان به روزهای حساسش رسیده، به طوری که حتی از دست دادن یک امتیاز می تواند برای تیم های بالای جدول به منزله از دست رفتن صعود و برای تیم های پایین جدول با سقوطی تلخ همراه شود. در این میان هستند مربیانی که با اتکا به دانش خود و نیروی جوانی بازیکنان شان می توانند پایانی خوش را برای فوتبال دوستان یک شهر رقم بزنند.

یکی از مربیانی که در دوران مربیگری خود همواره علاوه بر استفاده از دانش فنی خود به بازیکنان جوان و جویای نام بها و میدان داده علی لطیفی است. لطیفی که در نیم فصل اول هدایت چوکای تالش را برعهده داشت و موفق شد در این تیم به قولی که به هواداران این تیم داده بود عمل کند. با بهره گیری از بازیکنان جوانی چون سپهر شعبانی، پرهام جوادی، پیمان امین پور و ... فرصت خودنمایی را به آنان داد. تا در این رقابت ها خودی نشان دهند.

نیروی جوانی، حلقه گمشده چوکا

البته این نکته در مورد علی لطیفی قابل ذکر است که او در ایران جزو معدود مربیانی است که در هر تیمی که هدایت آن را برعهده گرفته به بازیکنان جوان بها و میدان داده که همین امر مهم سبب شده تا وی در ادامه بازیکنان باکیفیت و تراز اولی چون سیداحمد موسوی، میلاد و مهرداد محمدی، آرش رضاوند، رامین رضائیان، علی علیپور و... را به فوتبال کشور معرفی نماید‌.

سرمربی نیم فصل چوکای تالش در حالی که قول کسب 15 امتیاز را به هواداران و مدیران این باشگاه داده بود موفق شد از اولین تا آخرین حضورش بر روی نیمکت چوکا 19 امتیاز یعنی 4 امتیاز بیشتر از آن چیزی که قول داده بود را بدست آورد و در نهایت با توجه به شرایط نامطلوب حاکم در باشگاه چوکا از سمت خود استعفاء دهد.

با این وجود در فصل جاری تیم های حاضر در لیگ آزادگان به دلیل بازی در زمین های نامناسب، مسافت های طولانی سفر و ... با مشکلات بیشتری نسبت به تیم های لیگ برتری دست به گریبان هستند و شاید به همین خاطر است که کارشناسان این لیگ را لیگی فرسایشی می دانند که بهره بردن مربیان از بازیکنان جوان با سطح دوندگی بیشتر می تواند این نقیصه ها را حل و تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند.

نیروی جوانی، حلقه گمشده چوکا

یکی از این مربیان مهدی پاشازاده است که پس از معرفی اش به عنوان سرمربی چوکای تالش، برای رسیدن به امتیازات لازم، شاید به دلیل عدم شناخت کافی بازیکنان باتجربه را جانشین بازیکنان جوان این تیم که در نیم فصل نخست با دوندگی و جنگندگی عملکرد خیلی خوبی داشته اند، کرده، تا جایی که نیمکت نشین شدن بازیکنانی چون سپهر شعبانی، مدافع جوان و آینده دار تالشی ها که عملکرد تحسین برانگیزش در نیم فصل نخست موجب شده بود تا مدنظر تیم های بالای جدول قرار گیرد، در کنار پرهام جوادی، پیمان امین پور و ... منجر به از دست رفتن پنج امتیاز حیاتی از ۳ مسابقه این تیم شده است.

بدون شک دانش پاشازاده در کنار بهره بردن از سطح فنی چنین بازیکنان جوانی می تواند فوتبال گیلان را دوباره به روزهای خوبی بازگرداند.
ترند های روز