۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
اختصاصی دی اسپورت؛

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال

با برگزاری هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عناوین بهترین‌های این هفته از رقابت‌ها نیز مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۶
ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور به ترتیب روزهای پنجشنبه و جمعه 23 و 24 اردیبهشت ماه با برگزاری هفته بیست و چهارم این رقابت ها از سر گرفته شد.

با پایان یافتن این هفته از رقابت ها کارشناسان وب سایت دی اسپورت با تحلیل و نقد بازی ها ترین های این هفته را معرفی کردند که در ادامه مروری بر نظر کارشناسان دی اسپورت خواهیم داشت.

*نتایج هفته بیست و چهارم در یک نگاه:

پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

چوکا تالش 1 - مس کرمان 1
گلزنان میزبان: علی امیری("17)
گلزنان میهمان: محمد علینژاد("71)

جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

قشقایی 0 - فجرسپاسی 1
گلزنان میهمان: محمد کاظمی("57)

رایکا بابل 0 – استقلال خوزستان 0

خوشه طلایی 2 – شهرداری آستارا 1
گلزنان میزبان: حسن مرادی فرد("59)("86)
گلزنان میهمان: مسعود رمضانی("23)

بادران تهران 2 - گل ریحان البرز 1
گلزنان میزبان: حسین شاه‌وردی("26) - مرتضی خراسانی("32)
گلزنان میهمان: محمد زارعی("45)

ملوان بندرانزلی 0 - شاهین بوشهر 0

آرمان گهرسیرجان 1 – خیبر خرم‌آباد 0
گلزنان میزبان: حسن شوشتری("68)

پارس جنوبی جم 1 – هوادار تهران 0
گلزنان میزبان: سیدسجاد موسوی("3)

استقلال ملاثانی 1 – نود ارومیه 0
گلزنان میزبان: رضا رضایی("61)

*جدول رده بندی لیگ دسته اول تا پایان هفته بیست و چهارم:

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال

*ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال:

*تیم هفته: بادران تهران
تیم فوتبال بادران تهران در این هفته از رقابت‌ها موفق شد با برتری دو بر یک برابر گل ریحان البرز ۴۱ امتیازی شده و با توجه به توقف تیم های مس کرمان و استقلال خوزستان برابر حریفان خود به رده دوم جدول رده بندی رقابتهای لیگ یک صعود کند. نارنجی‌پوشان علاوه بر صعود به رده دوم اختلاف امتیازی خود با تیم مس کرمان صدرنشین رقابت‌ها را به عدد 2 رساندند.

بادرانی ها هفته گذشته نیز موفق شده بودند در یک دیدار خارج از خانه و شش امتیازی تیم فجرسپاسی را شکست دهند.شاگردان محسن عاشوری در هفت بازی برگزار کرده خود در نیم فصل دوم رقابت ها در مجموع ۴ برد، یک تساوی کسب کرده و متحمل دو شکست شده‌اند. آنها از مجموع هفت بازی انجام داده خود 13 امتیاز به دست آورده‌اند.

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال

*بازیکنان هفته: حسن مرادی فرد - مرتضی خراسانی
مدافع تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موفق شد روند تاثیر گذاری خود را در دومین هفته متوالی ادامه دهد. او که در دیدار هفته گذشته برابر تیم صدرنشین مس کرمان گل زیبای ۷۰ متری و سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند و تیم خوشه طلایی را برنده یک دیدار شش امتیازی خارج از خانه کرد در این هفته از رقابت‌ها نیز با دبل برابر تیم شهرداری آستارا نقش موثر و تاثیر بسزایی در برد تیمش در هفته بیست و چهارم رقابت ها داشت.

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال

مرتضی خراسانی مهاجم تیم فوتبال بادران تهران یکی از ستاره های اصلی این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ یک محسوب می‌شود که در هفته های اخیر عملکرد مطلوبی را از خود در ترکیب این تیم به جا گذاشته است. او در هفته بیست و چهارم رقابت ها برابر گل ریحان البرز نیز موفق شد پاس گل اول تیمش را به حسین شاهوردی بدهد و گل دوم و برتری تیمش را به ثمر برساند.

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال

بازیکنان تاثیرگذار: مهرداد هدایتیان
هافبک تیم فوتبال پارس جنوبی جم که هفته گذشته در دربی بوشهر برابر شاهین شهرداری تک گل تیمش را به ثمر رسانده بود در هفته بیست و چهارم رقابت‌ها نیز موفق شد پاس گل ۳ امتیازی را به هم تیمی اش سجاد موسوی بدهد و نقش موثری در به ثمر رسیدن تک گل و برد تیمش داشته باشد.

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال

*مربی هفته: وحید بیاتلو
تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه با هدایت وحید بیاتلو موفق شده در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به کلی متحول شده و نتایج درخشانی را کسب کند خوشه طلایی که تا پایان نیم فصل اول رقابت ها با کسب ۲۲ امتیاز در جایگاه دهم قرار داشت در نیم فصل دوم موفق شده در هفت بازی برگزار کرده خود ۴ برد، ۲ تساوی به دست آورد و تنها متحمل یک شکست شود. زردپوشان ساوه‌ای از هفت بازی برگزار کرده خود ۱۴ امتیاز به دست آورده اند که میانگین کسب دو امتیاز در هر بازی به ثبت رسیده است.

قیاس آماری هفت بازی ابتدایی نیم فصل اول با هفت بازی نیم فصل دوم تیم خوشه طلایی ساوه نشان می‌دهد که این تیم در 7 بازی نیم فصل نخست رقابت‌ها موفق به کسب بردی نشده و تنها سه تساوی به دست آورده و متحمل چهار شکست شده است. این در حالی است که تیم خوشه طلایی ساوه در 7 بازی ابتدایی نیم فصل دوم ۴ برد، ۲ تساوی به دست آورده و تنها متحمل یک شکست شده است. آنها تا پایان هفته هفتم رقابت ها در مجموع با کسب فقط سه امتیاز در رتبه هفدهم جدول قرار داشتند که در حال حاضر با توجه به امتیازات کسب شده در ۷ بازی ابتدایی نیم فصل دوم آنها موفق شدند از این تعداد بازی ۱۴ امتیاز کسب کرده و در رده ششم جدول قرار بگیرند.

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال

*ناکام هفته: مس کرمان
تیم فوتبال مس کرمان که موفق شده بود تا پایان هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه های کشور اختلاف امتیازی خود با تیم دوم جدول را به عدد ۵ برساند اما این تیم در سه بازی متوالی خود نتایج مطلوبی کسب نکرد و امتیازات حساسی را از دست داد تا سایر رقبا با برتری برابر حریفان خود اختلاف امتیازی خود با تیم مس را کاهش دهند. همینطور نیز شد و تیم بادران با دو برد مهم برابر فجرسپاسی و گل ریحان البرز ۴۱ امتیازی شده و به دو امتیازی این تیم رسید. شاگردان محمدرضا مهاجری در تیم مس از هفته بیست و یکم به ترتیب برابر تیم‌های های نود ارومیه به تساوی بدون گل رضایت داد، مقابل خوشه طلایی ساوه متحمل شکست شد و در نهایت برابر چوکای تالش با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد.

*بازی هفته: قشقایی شیراز - فجرسپاسی
دیدار دو تیم همشهری قشقایی و فجرسپاسی جدال بالانشینان و پایین نشینان جدول رقابت‌های لیگ یک محسوب می‌شد که یک تیم برای بقا در رقابت ها و یک تیم برای صعود به رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور تلاش می‌کنند این دیدار در نهایت با برتری فجرسپاسی به پایان رسید. شاگردان علی اصغر کلانتری با برتری در دربی شیراز به ۳ ناکامی متوالی خود در رقابت های لیگ یک پایان دادند. فجری ها از هفته بیست و یکم به ترتیب برابر تیم‌های مس کرمان، پارس جنوبی جم و بادران تهران متحمل شکست شده بودند. در سوی مقابل وضعیت تیم قشقایی شیراز با شکست در دربی  بحرانی تر شد این تیم با ۲۴ امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ یک قرار دارد که با توجه به جایگاهش در جدول رقابت ها یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به دسته پایین تر محسوب می شود.

ترین های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتبال