۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
در گفتگو با دی اسپورت؛

قربانی: در حمایت از بازیکنانم به بابلسر نرفتم

علی قربانی، سرمربی پاس همدان در اعتراض به بی توجهی مسئولین تیمش را در سفر به بابلسر همراهی نکرد. به همین دلیل با این مربی تماس گرفتیم تا آخرین شرایط را از زبان خودش جویا شویم.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۵
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ علی قربانی، سرمربی پاس همدان در خصوص قبول هدایت پاس همدان به خبرنگار دی اسپورت گفت: زمانی که پیشنهاد سرمربیگری پاس به من شد، مدیران باشگاه انتظار داشتند تنها سهمیه تیم در لیگ حفظ شود که من به دلیل شناختی که از بازیکنان داشتم این پیشنهاد را قبول کردم. در گام نخست به دلیل عدم توان باشگاه در پرداخت قراردادها و همچنین ایجاد توازن در قرارداد بازیکنان، تغییرات زیادی ایجاد کردیم، به طوری که بازیکنانی با مبالغ پایینتر را جایگزین بازیکنانی کردیم که با مبالغ کلان در ابتدای فصل جذب شده بودند تا توان پرداخت قراردادها را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: از زمانی که سکان هدایت پاس را به عهده گرفتم به کمک همکارانم تمام تلاش خودمان را بکار گرفتیم تا به قولی که به مدیران باشگاه در خصوص حفظ سهمیه باشگاه داده بودیم جامه عمل بپوشانیم و شکر خدا در حالی که تیم را در فاصله چهار-پنج امتیازی قعر جدول تحویل گرفته بودیم توانستیم با اتکا به تلاش شبانه روزی و غیرت بازیکنان امتیازات لازم را طی چند هفته به دست بیاوریم و تیم را به ساحل آرامش برسانیم، به طوری که به نظر من همین حالا هم پاس در لیگ ماندنی شده مگر اینکه اتفاقات غیر فوتبالی رخ دهد تا دوباره به منطقه سقوط بازگردد.

قربانی با بیان اینکه تیم پاس در شرایط بسیار بدی رها شده، ادامه داد: من به قولی که در زمان تصدی پست سرمربیگری داده بودم عمل کردم ولی دوستان واقعاً کم لطفی می کنند و به صحبت ها و وعده هایی که داده بودند عمل نمی کنند و همین امر موجب شده تا تیم در شرایط بسیار بسیار بدی رها شود.  

سرمربی پاس در ادامه افزود: استنباط من این است که چون به شرایط خوبی رسیده ایم و دیگر خطر سقوط را احساس نمی کنیم، دوستان تیم را رها کرده اند. این وضعیت به جایی رسیده که متاسفانه برای هر مسابقه باید با خواهش و تمنا بازیکنان را راضی کنم تا در زمین مسابقه حاضر شوند ولی سوال من این است که تا کی می توانم این کار را انجام دهم؟ به هر حال بازیکن هم خانواده دارد و باید پاسخگوی آنها باشد واقعا تا کی می توانم اینگونه تیم را مدیریت کنم؟

قربانی در مورد مبلغ قرارداد و دریافتی بازیکنان گفت: پرداخت درصدهای قرارداد ۵۰ و ۶۰ میلیونی دیگر مبلغی نیست که باشگاه از عهده آن برنیاید.
 تاکنون برخی بازیکنان ۳۵ درصد، کادر فنی ۱۵ درصد، کادر اجرایی و تدارکات با کمتر از ۲۰ درصد دریافتی در حال کار کردن هستند و حتی بازیکنانی داریم که هنوز هیچ مبلغی دریافت نکردند.

 سرمربی پاس همدان با بیان این که می خواهم به صحبت های ابتدای نیم فصل دوم که با مدیران داشتیم فلش بک بزنم، گفت: یادتان است که چه تیمی را به من تحویل دادید و چه خواسته از من داشتید؟ من به قول خودم عمل کردم و از شما خواهش می کنم اگر آینده تیم پاس برایتان مهم است شما هم به وعده‌های خودتان عمل کنید و به تیم پاس کمک کنید.

قربانی در خصوص همراهی نکردن تیم در سفر به بابلسر گفت: من در اعتراض به چنین کم‌لطفی‌هایی و در حمایت از بازیکنانم ، همراه تیم به بابلسر نرفتم و از همین جا هشدار می دهم که اگر قرار باشد شرایط تیم تغییر نکند و همین روال ادامه یابد واقعا من نمی توانم ادامه دهم، زیرا نمی‌خواهم سپر بلای دوستان شوم و به تنهایی بجنگم.

وی ادامه داد: من به هیچ عنوان برای خودم چیزی نمی خواهم. اصلاً هیچ مبلغی از قرارداد من را پرداخت نکنید ولی پول بازیکنان و کادر فنی و اجرایی را پرداخت کنید و اجازه دهید تیم را شکل دهم و کار را جلو ببرم تا برای آینده به سرانجام برسد.

قربانی افزود: اگر قرار باشد شرایط به همین گونه باشد و تغییر نکند واقعا از همینجا ضمن تشکر از همه هواداران و مردم خوب همدان مجبور هستم از این تیم خداحافظی کنم زیرا نمی توانم درچشم بازیکنانم نگاه کنم و پاسخگوی آنها باشم که با غیرت و تعصب تمام توانشان را در زمین مسابقه می گذارند.

علی قربانی، سرمربی پاس همدان در پایان گفت: امیدوارم مدیران باشگاه فکر عاجلی برای این تیم بزرگ انجام دهند تاپاس به جایگاه واقعی اش برسد. متاسفانه باید بگویم که چندین سال است که هیچ عزمی برای صعود در همدان نمی بینم. امیدوارم نگاه مدیران تغییر کند و در سال‌های آینده شرایط طوری شود که پاس به سرمنزل مقصود برسد.
ترند های روز