۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
اختصاصی دی اسپورت؛

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

با برگزاری هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عناوین بهترین‌های این هفته از رقابت‌ها نیز مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۹
ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور به ترتیب روزهای چهارشنبه ۵، پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ خردادماه با برگزاری هفته بیست و ششم این رقابت ها از سر گرفته شد.

با پایان یافتن این هفته از رقابت ها کارشناسان وب سایت دی اسپورت با تحلیل و نقد بازی ها ترین های این هفته را معرفی کردند که در ادامه مروری بر نظر کارشناسان دی اسپورت خواهیم داشت.

*نتایج هفته بیست و ششم در یک نگاه:

چهارشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۰   

رایکا بابل 0 - هوادار تهران 1
گلزنان تیم میهمان: امیرحسین پورمحمد("8)
کارت قرمز: رضا مغانلو(هوادار)

ملوان بندرانزلی 1 - فجرسپاسی 0
گلزنان تیم میزبان: سهیل فداکار("70)

خیبر خرم آباد 5 - گل ریحان البرز 0
گلزنان تیم میزبان: فرزاد محمدی("2) - محمدجواد عباسی("P44) - عارف رستمی("58)("78) - بهرام احمدی("74)

آرمان گهرسیرجان 2 - شهرداری آستارا 0
گلزنان تیم میزبان: سعید قائدی فر("25) - حسن شوشتری("P81)

بادران تهران 1 - نود ارومیه 0
گلزنان تیم میزبان: حمید کاظمی("83)

استقلال ملاثانی 1 - خوشه طلایی 2
گلزنان تیم میزبان: امیر سواری("60)
گلزنان تیم میهمان: مسعود کاظمینی("35) - فرشید پاداش("88)

پنجشنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۰

چوکا تالش 0 – شاهین بوشهر 2
گلزنان تیم میهمان: حسین نخودکار("80)("90+4)

جمعه ۷ خردادماه ۱۴۰۰ 

قشقایی شیراز 1 - استقلال خوزستان 0
⚽️گلزنان تیم میزبان: مهدی لیموچی("21)

پارس جنوبی جم 1 – مس کرمان 0
گلزنان تیم میزبان: علی فاتح("P31)

*جدول رده بندی لیگ دسته اول تا پایان هفته بیست و ششم:

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال
*جدول گلزنان لیگ دسته اول تا پایان هفته بیست و ششم:

14گل:
خیبر خرم آباد: عارف رستمی
10گل:
پارس جنوبی: علی فاتح
9گل:
بادران تهران: حمید کاظمی
8گل:
بادران تهران: ایمان غلامی
7گل:
رایکا بابل: علی خسرونژاد
استقلال خوزستان: فرشاد جانفزا 
مس کرمان: بابامحمدی - سیدپیمان میری
6گل:
قشقایی شیراز: امین هاشمی فرد
بادران تهران: احسان پیرهادی
استقلال ملاثانی: سجاد عبدویی

*ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال:

*تیم هفته: خیبر خرم آباد
در حالی که تیم خیبر خرم آباد تا پایان نیم فصل اول رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور با کسب 18 امتیاز در رده دهم جدول رده بندی این رقابت ها قرار داشت اما از نیم فصل دوم این تیم تحولات زیادی را تجربه کرده و با کسب پنج برد، یک تساوی و تجربه یک شکست و در مجموع با کسب 40 امتیاز در رتبه چهارم جدول رده بندی رقابت های لیگ یک قرار گرفته است.

خیبری ها پیش از انجام بازی خود در هفته بیست و ششم برابر گل ریحان با 37 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار داشتند که با برد پرگل در این هفته و کسب سه امتیاز بازی برابر نماینده البرز 40 امتیازی شده و به رده چهارم جدول صعود کردند.با صعود سبزپوشان خرم آبادی به رتبه چهارم فاصله امتیازی این تیم با صدر جدول همان چهار امتیاز باقی ماند.

در نگاه آماری، تیم خیبر خرم آباد از هفت بازی ابتدایی نیم فصل اول فقط دو برد، 3 تساوی کسب کرده و متحمل 2 شکست شده بود اما این تیم در 7 بازی ابتدایی نیم فصل دوم 5 برد و یک تساوی به دست آورده و فقط متحمل یک شکست شده است. این آمار نشان می دهد تحولات زیادی در تیم خیبر نسبت به نیم فصل اول ایجاد شده است.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

تیم های مثل بادران تهران، قشقایی شیراز و پارس جنوبی جم تیم‌هایی هستند که می توان آنها را به عنوان تیم هفته نامید. بادرانی ها در هفته بیست و ششم رقابت ها با برتری برابر نود ارومیه و با توجه به شکست مس برابر پارس جنوبی به صدر جدول رقابت ها صعود کرده و به صدرنشینی مسی ها در ۸ هفته متوالی پایان دادند. 

پارس جنوبی جم نیز با شکست مس کرمان پنجمین ناکامی متوالی را به این تیم تحمیل کرد.با این شکست و از دست دادن صدرنشینی رقابت‌ها نارنجی‌پوشان کرمانی وارد یک بحران و چالش جدی شدند.آنها در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در یک دیدار خانگی برابر تیم سختکوش استقلال مناسب باید منتظر ماند و دید که تیم پس از تجربه پنج ناکامی متوالی آیا موفق به کسب برد در یک دیدار خانگی خواهد بود یا ناکامی‌های این تیم همچنان ادامه خواهد داشت.

تیم فوتبال قشقایی شیراز پس از اینکه موفق شد در هفته تیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور دست به کار بزرگی زده و تیم صدرنشین مس را با سه گل آن هم در کرمان شکست دهد در  هفته بیست و ششم رقابت ها نیز توانست در یک دیدار خانگی برابر استقلال خوزستان دیگر مدعی فصل جاری لیگ یک با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد و دومین برد متوالی خود برابر یکی دیگر از تیم های مدعی لیگ یک جشن بگیرد.قشقایی ها با کسب ۶ امتیاز مهم و ارزشمند  این دو دیدارامید زیادی برای بقا در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را دارند.

*بازیکنان هفته: حسین نخودکار - عارف رستمی - مهدی لیموچی
حسین نخودکار هافبک شاهین شهرداری بوشهر موفق شد با انجام دبل و به ثمر رساندن دو گل در دیدار تیمش برابر چوکای تالش نقش موثری در برد این هفته تیمش داشته باشد.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

عارف رستمی وینگر تیم فوتبال خیبر خرم آباد باز هم در این هفته از رقابت ها در ترکیب تیمش خوش درخشید و با به ثمر رساندن دو گل و دادن یک پاس گل او نیز تاثیر بسزایی در برد پرگل تیمش داشت. او در 7 هفته برگزار شده نیم فصل دوم آمار خیره کننده ای را از خود به جا گذاشته است رستمی در این تعداد از بازی 10 گل به ثمر رسانده و دو پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده است. وینگر تیم فوتبال خیبر خرم آباد با 10 گلی که به ثمر رسانده مجموع گل های خود را به عدد 14 رسانده و با این تعداد گل به تنهایی در صدر جدول گلزنان رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

مهدی لیموچی مهاجم قشقایی شیراز که یکی از پدیده های لیگ دسته اول باشگاه های کشور محسوب می شود با اعتماد و میدان دادن داریوش هرمزی به وی توانسته به خوبی پاسخ اعتماد مربی خود را بدهد چرا که در دو دیدار گذشته تیم قشقایی برای این تیم مثمر ثمر بوده و موفق شده به ترتیب در دیدار برابر مس کرمان علاوه بر اینکه بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد یکی از سه گل به ثمر رسیده تیمش را  وارد دروازه حریف کند. لیموچی در دیدار برابر استقلال خوزستان نیز علاوه بر به ثمر رساندن گل برتری تیمش یک پنالتی نیز به سود قشقایی از داور مسابقه گرفت که در نهایت امین هاشمی فرد آن را از دست داد.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

*باریکن تاثیرگذار: حمیدرضا دیوسالار
حمیدرضا دیوسالار مدافع تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر که در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موفق شده بود در دیدار حساس برابر بادران  پاس گل اول تیمش را به علی گودرزی بدهد و گل دوم و برتری تیمش را به ثمر برساند در این هفته از رقابت‌ها نیز موفق شد برای تیمش مثمرثمر واقع شده و پاس گل یکی از دو گل به ثمر رسیده تیمش را به حسین نخودکار زننده هر دو گل تیم شاهین بدهد.

*نجات هفته: محمد عبادزاده - میلاد صادقیان
در هفته بیست و ششم رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور دو مدافع موفق شدند در دقایق حساس بازی تیمشان در شرایطی که توپ در آستانه ورود به دروازه و تبدیل به گل بود مانع گلزنی مهاجمان حریف شوند.

ابتدا میلاد صادقیان مدافع  تیم فوتبال  آرمان گهرسیرجان در دیدار این هفته تیمش که روز چهارشنبه ۵ خرداد ماه ۱۴۰۰ برابر شهرداری آستارا برگزار شد در شرایطی که تیم آرمان گهر با یک گل از حریف پیش بود در نیمه دوم  موفق شد در یک صحنه توپ را از خط دروازه بیرون کشیده و مانع به ثمر رسیدن گل تساوی بخش برای تیم شهرداری آستارا شود.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

امیر محمد عبادزاده مدافع راست تیم پارس جنوبی جم نیز در دقیقه 10 دیدار حساس این هفته تیمش برابر مس کرمان موفق شد در یک صحنه که مهاجم حریف با پشت سر گذاشتن دروازه بان پارس جنوبی موقعیت صد در صد گلزنی را بدست آورده و توپ را روانه دروازه بدون دروازه‌بان کرده بود توپ این مهاجم را از خط دروازه و در آستانه ورود به دروازه برگرداند و با مانع گلزنی مهاجم مس تیمش را در این دیدار حساس نگه دارد.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

*مربی هفته: داریوش هرمزی
داریوش هرمزی سرمربی قشقایی شیراز موفق شد پس از اینکه موفق شد تیم صدرنشین مس را با 3 گل آن هم در کرمان شکست دهد در هفته بیست و ششم رقابت ها نیز موفق شد با تیم قشقایی تیم استقلال خوزستان دیگر تیم مدعی لیگ را شکست دهد و برای بقا در رقابت ها امیدوار باشد.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال

*ناکام هفته: مس کرمان
تیم فوتبال مس کرمان در این هفته نیز با شکست برابر پارس جنوبی علاوه بر اینکه پنجمین ناکامی متوالی خود را تجربه کرد پس از هشت هفته متوالی صدرنشینی صدر جدول رقابت های لیگ یک از دست داد تا همچناناین هفته نیز به عنوان تیم ناکام هفته لقب بگیرد.

تیم‌های استقلال خوزستان و فجرسپاسی نیز جزو تیم‌هایی هستند که می‌توان عنوان تیم ناکام هفته را به آنها لقب داد در شرایطی که از این دو تیم به عنوان تیم مدعی قهرمانی و صعود به رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور در فصل جاری لیگ یک یاد می‌شود اما این دو تیم با شکست در هفته بیست و ششم رقابت ها به ترتیب برابر قشقایی شیراز و ملوان بندرانزلی جایگاه های خود را در جدول از دست داده و چند رده‌ای سقوط کردند.تیم‌های استقلال خوزستان و فجرسپاسی پیش از این هفته و تا پایان هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به ترتیب در رده های سوم و چهارم جدول رده بندی این رقابت ها قرار داشتند اما با شکست در در هفته بیست و ششم سقوط چند پله ای به ترتیب در رده های پنجم و ششم جدول قرار گرفتند.

*بازی هفته: پارس جنوبی جم - مس کرمان
حساس ترین بازی این هفته دیدار دو تیم پارس جنوبی جم و مس کرمان بود که در نهایت با برتری جمی ها به پایان رسید. شکست تیم مس در این دیدار سبب شد که این تیم پس از از هشت هفته متوالی صدرنشینی صدر جدول رقابت های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را از دست دست بدهد و تیم بادران در پایان هفته بیست و ششم رقابت ها به صدر جدول صعود کند.

ترین های هفته بیست و ششم لیگ دسته اول فوتبال