۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
اختصاصی دی اسپورت؛

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال

با برگزاری هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عناوین بهترین‌های این هفته از رقابت‌ها نیز مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۷
ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور به ترتیب روزهای دوشنبه و سه شنبه 17 و 18 خردادماه با برگزاری هفته بیست و هشتم این رقابت ها از سر گرفته شد.

با پایان یافتن این هفته از رقابت ها کارشناسان وب سایت دی اسپورت با تحلیل و نقد بازی ها ترین های این هفته را معرفی کردند که در ادامه مروری بر نظر کارشناسان دی اسپورت خواهیم داشت.

*نتایج هفته بیست و هشتم در یک نگاه:

دوشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰

ملوان بندرانزلی 3 - شهرداری آستارا 0
گلزنان تیم میزبان: سهیل فداکار("45+4) - اصغر نصیری("58) - حمید حیدری("88)

سه شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۰

رایکا بابل 0 - شاهین بوشهر 0

بادران تهران 2 - استقلال ملاثانی 1
گلزنان تیم میزبان: مرتضی خراسانی("8) - حمید کاظمی("40)
گلزنان تیم میهمان: سجاد عبدویی("P40+10)
کارت قرمز: ابراهیم اشکش(سرمربی) - مهدی بریحی(استقلال ملاثانی)

چوکا تالش 1 - خوشه طلایی ساوه 0
گلزنان تیم میزبان: حسین پاپی("67)

آرمان‌گهر سیرجان 1 - مس کرمان 0
گلزنان تیم میزبان: حسن شوشتری("39)

قشقایی شیراز 3 - گل ریحان البرز 2
گلزنان تیم میزبان: روح الله صفویان پور("14) - علی آزادمنش("47) - مرتضی سنجانکی("55)
گلزنان تیم میهمان: فرید امیری("43) - عادل سرشار("69)

استقلال خوزستان 1 - هوادار تهران 1
گلزنان تیم میزبان: فرشاد جانفزا("P61)
گلزنان تیم میهمان: محمدجواد محمدی("18)
کارت قرمز: محمدحسن رجب زاده(مربی هوادار)

خیبرخرم آباد 0 - فجرسپاسی شیراز 0

پارس جنوبی جم 1 - نود ارومیه 0
گلزنان تیم میزبان: کیانوش میرزایی("20)

*جدول رده بندی لیگ دسته اول تا پایان هفته بیست و هشتم:

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال

*جدول گلزنان لیگ دسته اول تا پایان هفته بیست و هشتم:

15گل:
خیبر خرم آباد: عارف رستمی
10گل:
بادران تهران: حمید کاظمی
پارس جنوبی: علی فاتح
8گل:
استقلال خوزستان: فرشاد جانفزا 
استقلال ملاثانی: سجاد عبدویی
مس کرمان: بابامحمدی
بادران تهران: ایمان غلامی
7گل:
رایکا بابل: علی خسرونژاد
مس کرمان: سیدپیمان میری

*ترین های هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول فوتبال:

*تیم هفته: ملوان بندرانزلی
تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موفق شد در دربی گیلان برابر شهرداری است را با ارائه یک بازی هجومی و منطقی با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد.

قوهای سپید انزلی با برتری در این هفته از رقابت ها دهمین برد خود در فصل جاری لیگ یک و به عبارتی پنجمین پیروزی خود در نیم فصل دوم را جشن گرفتند. 

ملوان بندر انزلی در نیم فصل دوم در ۱۱ بازی به میدان رفته است که حاصل آن پنج پیروزیُ دو تساوی و چهار شکست برای این تیم بوده است. نکته جالب در مورد تیم ملوان اینکه ۴ دیدار این تیم از ۵ مسابقه ای که در نیم فصل دوم با برد برای آنها همراه بوده دیدار خانگی بوده و در بندرانزلی برگزار شده است.

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال

*بازیکنان هفته: مرتضی خراسانی - روح الله صفویان پور -  اصغر نصیری
یکی از شاخص ترین ستاره دیدار بادران و استقلال ملاثانی مرتضی خراسانی مهاجم نارنجی پوشان پایتخت بود او که در هفته های اخیر در ترکیب تیمش خوش درخشیده و در اکثر بردها و موفقیت های تیم بادران نقش اصلی و تاثیر مثبتی داشته در این هفته از رقابت‌ها نیز با درخشش خود یک گل برای بادرانی ها به ثمر رساند و پنالتی تیمش را نیز او گرفت تا حمید کاظمی با تبدیل آن به گلمجموع تعداد گل های خود را به عدد ۱۰ برساند و در جدول گلزنان رقابت های لیگ یک در رتبه دوم قرار بگیرد و همچنان امید و  شانس بیشتری برای کسب و تکرار عنوان آقای گلی رقابت‌ها داشته باشد.

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال

روح الله صفویان پور وینگر تیم فوتبال قشقایی شیراز نیز در دیدار این هفته تیمش برابر گل ریحان البرز موفق شد گل اول قشقایی را به ثمر برساند و پاس گل سوم تیمش را به مرتضی سنجانکی بدهد.

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال

اصغر نصیری مدافع تیم فوتبال ملوان بندر انزلی نیز در دربی گیلان و برابر شهرداری و آستارا علاوه بر اینکه بازی زیبایی را به نمایش گذاشت در به ثمر رسیدن گل اول تیمش تاثیر مستقیمی داشت و به نوعی ضربه او پاس گل به سهیل فداکار محسوب می‌شد و همچنین موفق شد گل دوم ملوان را نیز در این بازی به ثمر رساند تا یکی از ستاره های تیم ملوان در این دیدار باشد.

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال

*بازیکن تاثیرگذار: میعاد یزدانی
میعاد یزدانی هافبک بازیساز و طراح تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دیدار برابر شهرداری آستارا توانست با بازیسازی خوب و طرح موقعیتی که انجام داد دو موقعیت ایده آل نصیب تیمش کند تا ملوان موفق شود روی این دو موقعیت به گل اول و دوم توسط سهیل فداکار و اصغر نصیری برسد.

*مربی هفته: فرشاد پیوس
فرشاد پیوس در حالی فصل گذشته تیم چوکای تالش را از لیگ دسته دوم به لیگ یک رساند که پس از صعود این تیم به رقابت های لیگ دسته اول باشگاه کشور به دلیل عدم توافق با مدیران وقت باشگاه چوکا نتوانست هدایت این تیم را از ابتدای فصل بر عهده بگیرد.

چیوکایی ها که با فرشاد پیوس در رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور خاطرات خوشی را رقم زده بودند پس از جدایی وی فراز و نشیب های زیادی در فصل جاری یک داشتند و در حال حاضر نیز شرایط مناسبی را در جدول رده بندی رقابت ها ندارند.

مدیران باشگاه چوکا پس از قطع همکاری با مهدی پاشازاده و با توجه به درخواست هواداران این تیم با فرشاد پیوس  برای سرمربیگری این تیم به توافق رسیدند و وی را تا پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ یک و به مدت ۷ هفته سرمربی جدید تیم خود انتخاب کردند.

با انتخاب فرشاد پیوس به عنوان سرمربی جدید چوکا حالا امید تالشی ها برای بقا در لیگ یک بیشتر شده است. پیوس موفق شد در اولین دیدار رسمی چوکا در رقابت های لیگ یک که به عنوان سرمربی بر روی نیمکت این تیم حضور داشت تیم متحول شده خوشه طلایی ساوه را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و سه امتیاز مهم و حیاتی این دیدار را از آن تیمش کند.

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال

*ناکام هفته: خوشه طلایی
تیم متحول شده خوشه طلایی ساوه که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موفق شده نتایج قابل قبولی کسب کند و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارد در هفته بیست و هشتم رقابت ها برخلاف تصور همگان و با نتیجه غیر منتظره یک بر صفر برابر چوکای تالش تن به شکست داد. زردپوشان ساوه ای که تا پیش از این بازی با کسب ۶ برد، دو تساوی و متحمل یک شکست نتایج خیره کننده ای را به دست آورده بودند و جزو بهترین تیم های نیم فصل دوم محسوب می شوند با شکست برابر نماینده تالش ضمن تجربه دومین شکست خود در نیم فصل دوم نوار موفقیت این تیم در هفته بیست و هشتم رقابت ها پاره شد تا این تیم به عنوان ناکام هفته لقب بگیرد.

*بازی هفته: ملوان بندرانزلی - شهرداری آستارا
دیدار دو تیم ملوان بندرانزلی و شهرداری آستارا در دربی استان گیلان یکی از جذاب ترین و پرگل ترین دیدارهای هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور بود که در نهایت با برتری پرگل سه بر صفر انزلی چی ها خاتمه یافت.

ترین های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول فوتبال