۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
اختصاصی دی اسپورت؛

حکایت عجیب گروه B لیگ دو؛ 7 تیم در انتظار رای کمیته استیناف!

معادلات صعود به مرحله پلی آف رقابت های لیگ دسته دوم در گروه دوم فصل جاری این رقابت ها پیچیده شده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۰
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور به هفته‌های پایانی خود رسیده و حساسیت در بالا و پایین جدول رده بندی دو گروه این رقابت ها برای صعود و فرار از سقوط به اوج خود رسیده است.

البته در فصل جاری گروه دوم رقابت‌‌های لیگ‌دسته دوم حکایت عجیبی داشته چرا که برخی تیم‌ها با انجام تخلفات سبب شده اند تا با توجه به شکایت سایر باشگاه ها از تیم های متخلف کمیته انضباطی با آرای خود نتایج بسیاری از دیدارهای رو در رو باشگاه شاکی و متشاکی را تغییر دهد‌ و همین امر باعث تغییر جایگاه تیم ها هم در بالا و هم در پایین جدول شود!

اولین شکایتی که منجر به تغییر نتیجه یک دیدار در فصل جاری شد شکایت باشگاه اترک بجنورد از باشگاه شهرداری بندرماهشهر مبنی بر استفاده باشگاه ماهشهری از بازیکن غیرمجاز بود که کمیته انضباطی پس از بررسی مستندات ارائه شده از سوی باشگاه بجنوردی، تخلف انتسابی به باشگاه شهرداری ماهشهر را محرز دانسته و نتیجه رو در روی این دو تیم در هفته دوم را 3 بر صفر به سود نماینده استان خراسان شمالی اعلام کرد که در پی اعلام این رای و اعمال نتیجه این دیدار در جدول گروه دوم تیم شهرداری ماهشهر که تا پایان هفته شانزدهم در رده هشتم قرار داشت با دو رده سقوط در جایگاه دهم قرار گرفت.

اما دومین شکایت متعلق به شکایت باشگاه شهرداری بندرماهشهر از باشگاه نفت امیدیه مبنی بر استفاده باشگاه نفت از یک بازیکن غیرمجاز است. شکایتی که به بمب لیگ دسته دوم تبدیل شد. در ماجرای این شکایت باشگاه شهرداری بندرماهشهر مدعی شد که یکی از بازیکنان نفت به نام مسعود اشرفی مشمول خدمت سربازی بوده و با جعل اسناد اقدام به ثبت قرارداد با باشگاه امیدیه‌ای کرده و به صورت کاملا غیرقانونی در ترکیب این تیم قرار گرفته است در پی این ادعای ماهشهری ها سایر باشگاه ها هم بی درنگ از این فرصت استفاده کرده و ضمن اقدام به شکایت از باشگاه نفت امیدیه خواهان سه بر صفر شدن دیدارهای رو در رو با این تیم شدند.

کمیته انضباطی نیز پس از بررسی و استعلام از سازمان نظام وظیفه عمومی تخلف بازیکن و باشگاه نفت امیدیه را محرز دانسته و در اولین رای صادره خود نتیجه دیدارهای این تیم برابر تیم های شهرداری بندر ماهشهر دیدار رفت، پاس همدان دیدار رفت، شهید قندی یزد دیدار رفت و برگشت، مس شهربابک دیدار رفت و شاهین بندرعامری دیدار رفت و برگشت را سه بر صفر به سود تیم های مقابل اعلام کرد.‌ پس از اعلام این رای جدول مسابقات گروه دوم دستخوش تغییرات و در حالیکه نفت امیدیه با 41 امتیاز در رده دوم قرار داشت به یکباره و پس از کسر امتیازات به رده ششم سقوط کرد و تیم شهیدقندی که پیش از اعلام رای با 33 امتیاز در رده ششم قرار داشت با صعود به جایگاه دوم جدول جای نفت را در این رده گرفت!

جدول رده بندی گروه دوم قبل از اعمال آرای اولیه کمیته انضباطی

حکایت عجیب گروه B لیگ دو؛ 7 تیم در انتظار رای کمیته استیناف!

جدول رده بندی گروه دوم بعد از اعمال آرای اولیه کمیته انضباطی


حکایت عجیب گروه B لیگ دو؛ 7 تیم در انتظار رای کمیته استیناف!

نکته جالب در رای اولیه کمیته انضباطی اینکه این کمیته تاریخ مشمولیت بازیکن نفت امیدیه را 2 بهمن ماه سال 1399 اعلام اما نتیجه دیدار رفت دو تیم نفت امیدیه و شاهین بندرعامری در هفته نخست رقابت های لیگ دسته دوم که در تاریخ یکم دی ماه سال 1399 برگزار شده بود را 3 بر صفر به سود نماینده بندرعامری اعلام کرد. که پس از این اتفاق باشگاه شهرداری بندرماهشهر که خود زننده استارت این شکایت بود نسبت به این موضوع معترض شد که چرا دیدار رفت این تیم به مانند بازی شاهین سه بر صفر اعلام نشده و بایستی دیدار رفت نیز سه بر صفر شود علاوه بر آن در این میان باشگاه هایی چون شهرداری بم، میلادمهر تهران، عقاب تهران، شمس آذر قزوین، شهدای بابلسر و سردار بوکان نیز نسبت به رای صادره معترض و با طرح دعوی و شکایت علیه باشگاه نفت امیدیه خواهان اعلام نتیجه سه بر صفر در دیدارهای رو در رو با نفت امیدیه شدند!

کمیته انضباطی نیز پس از حدود یک هفته رای دوم خود را اعلام و نتیجه دیدار رفت نفت امیدیه با شهرداری بندرماهشهر و نتایج سایر باشگاه های شاکی به غیر از سردار بوکان را سه بر صفر به سود باشگاه های شاکی اعلام کرد! تا با این آرا و کسر نتایج دیدارهای اعلام شده تیم نفت امیدیه در جدول گروه دوم 12 امتیازی شده و رسما به رقابت های فصل آینده لیگ دسته سوم سقوط کند!


جدول رده بندی گروه دوم بعد از اعمال آرای ثانویه کمیته انضباطی


حکایت عجیب گروه B لیگ دو؛ 7 تیم در انتظار رای کمیته استیناف!

این پایان ماجرا نیست چرا که احتمال دارد باز هم جدول گروه دوم رقابت های لیگ دسته دوم دستخوش تغییرات شود! از آنجایی که باشگاه شهرداری بندرماهشهر نسبت به رای کمیته انضباطی در ماجرای شکایت باشگاه اترک بجنورد درخواست تجدید نظرخواهی به کمیته استیناف داده است این امکان وجود دارد که این کمیته با عدم تایید حکم کمیته انضباطی سه امتیاز را به شهرداری چی ها برگرداند و در این حالت تیم شهرداری بندرماهشهر به فاصله دو هفته به پایان مسابقات با 42 امتیاز به رده دوم جدول صعود کند و شانس بیشتری برای صعود به مرحله پلی آف نیز داشته باشد! این در حالی است که حدود یک ماه از درخواست تجدیدنظرخواهی باشگاه شهرداری بندرماهشهر می گذرد و همچنین دو هفته به پایان مسابقات فرصت باقی مانده است اما هنوز تکلیف جدول این گروه مشخص نیست و 7 تیمی که در این گروه شانس صعود و حضور در مرحله پلی آف دارند همچنان در انتظار این رای مهم و سرنوشت ساز هستند.

در این میان ماجرا آنجا جالب می شود که شنیده می شود بازیکن شهرداری بندرماهشهر در ابتدای فصل نامه فسخ جعلی به باشگاه شهرداری ارائه داده و او همچنان تحت قرارداد باشگاه دیگری است و رضایت نامه ای بابت عقد قرارداد با باشگاه شهرداری از باشگاه قبلی خود دریافت نکرده است! همین موضوع به گوش مسئولان سابر تیم ها رسیده و آنها نیز در انتظار رای کمیته استیناف هستند تا در صورتی که رای کمیته انضباطی توسط کمیته استیناف تایید شود با طرح دعوی و شکایت علیه باشگاه شهرداری بندرماهشهر خواهان سه بر صفر شدن بازی های رو در رو تیم هایشان با این تیم شوند! که در این صورت باز هم شاهد تغییرات در جدول رده بندی گروه دوم رقابت ها خواهیم شد.

البته در پایان ذکر حالت سوم نیز خالی از لطف نیست چرا که در صورت تجدیدنظرخواهی باشگاه نفت امیدیه نسبت به آرای انضباطی صادره از سوی کمیته انضباطی این امکان هم وجود دارد که با آرای احتمالی کمیته استیناف باز هم جدول تغییراتی به خود ببیند!

به هر معادلات و شرایط تیم ها در جدول گروه دوم رقابت های لیگ دسته دوم دچار گره خوردگی هایی شده که فقط فقط این گره می تواند به دست کمیته استیناف باز شود.