۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

شکایت و مطالبه خسارت 100 میلیاردی نودی ها از فدراسیون فوتبال!

با اعلام یحیی بهاری مدیرعامل باشگاه نود ارومیه این باشگاه از فدراسیون فوتبال به قوه قضائیه شکایت کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۱

به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ تیم فوتبال نود ارومیه در فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور با پنجره نقل و انتقالاتی بسته شرکت کرد و نتوانست بازیکن جدیدی را جذب کند.

ماجرای بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه نود ارومیه به بدهی 5 سال پیش باشگاه ماشین سازی شهرداری تبریز به دروازه‌بان خارجی و اسپانیایی‌اش برمی گردد. امتیاز باشگاه ماشین سازی شهرداری تبریز پس از سقوط به رقابت های لیگ یک در آن زمان به محمدرضا زنوزی مطلق مالک فعلی تراکتور واگذار شد. زنوزی که در آن زمان همزمان مالکیت سه باشگاه تراکتور، گسترش فولاد در لیگ برتر و ماشین سازی در لیگ یک را در اختیار داشت تصمیم گرفت تا با جابجایی امتیاز دو باشگاه گسترش و ماشین سازی در لیگ برتر و لیگ یک، گسترش فولاد لیگ برتری را لیگ یکی و ماشین سازی لیگ یکی را لیگ برتری کند!

با این جابه جایی گسترش فولاد لیگ برتری، لیگ یکی شد تا این باشگاه ادامه دوران فعالیت‌ حرفه ای خود را در لیگ آزادگان سپری کند. پس از این اتفاق و بنا به درخواست نادر قاضی پور نماینده وقت مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امتیاز لیگ یکی گسترش فولاد تبریز به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه توسط زنوزی حبه شد.

پس از انتقال امتیاز لیگ یکی گسترش فولاد به استان آذربایجان غربی طبق توافق صورت گرفته فی مابین نادر قاضی پور نماینده وقت مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با باشگاه نود ارومیه که پیشتر در لیگ های پایه تیمداری می کرد این باشگاه با امتیاز حبه شده در لیگ دسته اول باشگاه های کشور شرکت کرد و بعدها طبق توافقات صورت گرفته این امتیاز به صورت قطعی به باشگاه نود ارومیه واگذار گردید.

با شکایت دروازه‌بان خارجی و اسپانیایی سابق باشگاه ماشین سازی شهرداری تبریز علیه این باشگاه مبنی بر عدم پرداخت مطالبات‌اش گویا فدراسیون فوتبال به اشتباه باشگاه نود ارومیه را به عنوان باشگاه قبلی فرناندز که در حال فعالیت است به فیفا معرفی می کند! پس از این اتفاق باشگاه نود محکوم به پرداخت 132 هزار دلار بابت مطالبات فرناندز دروازه بان خارجی سابق باشگاه ماشین سازی شهرداری تبریز می شود اما ارومیه‌ای‌ها از آنجایی که که هیچ دخالتی در این امر نداشتند زیر بار پرداخت این بدهی نمی روند و در ادامه نیز فیفا با اشتباه سهوی فدراسیون فوتبال پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه نود ارومیه را به دلیل عدم پرداخت مطالبات این بازیکن خارجی می بندد و این باشگاه را از جذب بازیکن جدید در فصل جدید محروم می کند.

با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه نود ارومیه این باشگاه در ابتدای فصل نمی تواند بازیکن جدیدی را به تیم بزرگسالان خود اضافه کند و به همین دلیل مجبور می شود در فصل جاری لیگ یک با بازیکنان رده پایه و جوان خود در مسابقات شرکت کرده و در نهایت به لیگ دسته دوم باشگاه های کشور سقوط کند.

مدیران باشگاه نود ارومیه که اشتباه سهوی فدراسیون فوتبال را دلیل اصلی سقوط تیمشان به رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور می دانند به همین خاطر از فدراسیون فوتبال به قوه قضائیه شکایت و از این نهاد درخواست پرداخت خسارت 100 میلیارد تومانی کرده است!

یحیی بهاری مدیرعامل باشگاه نود ارومیه در این خصوص اظهار داشت: ما پس از یک سال دوندگی آقایان در فدراسیون فوتبال را متقاعد کردیم که آمار اشتباهی به فیفا داده اند. در تاریخ 3 فروردین در یک روز تعطیل جلسه فوری را در محل فدراسیون فوتبال تشکیل دادند و در آن جلسه روابط امور بین الملل نامه ای را به فیفا زد و به اشتباه خود اعتراف و اعلام کرد این بدهی مربوط به نود ارومیه نیست و به باشگاه ماشین سازی فعلی ارتباط دارد.

بهاری ادامه داد: چیزی که برای من دردناک می باشد این است که کمیته روابط امور بین الملل فدراسیون فوتبال نتوانست از 3 فروردین تا الان تاییدیه نامه خود را از فیفا بگیرد.

مدیرعامل باشگاه نود ارومیه افزود: قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال یک سری از دوستان ساعت 1 نصف شب با ما تماس می گرفتند و به ما قول شرف دادند اولین کارشان در روز اول کاری تلاش برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی نود ارومیه باشد همین آقایان مسئولان قبلی را متهم به کارشکنی در قبال مشکل باشگاه نود ارومیه می کردند اما الان همین آقایان خودشان جواب تماس های ما را نمی دهند گویا فراموش کرده اند که به ما قول شرف داده بودند که تمام تلاش خود را برای باز شدن پنجره نقل و انتفالاتی باشگاه نود به کار بگیرند.

وی بیان کرد: من کسی نیستم که از حق مردم ارومیه کوتاه بیایم ما همین دیروز پرونده ای را در اداره کل دادگستری استان آذربایجان غربی تشکیل داده و با تنظیم شکوائیه علیه فدراسیون فوتبال درخواست پرداخت خسارت 100 میلیارد تومانی از این نهاد را کردیم.

بهاری ادامه داد: ما سال گذشته بدنبال صعود بودیم و ارزش امتیاز تیم سال گذشته نزدیک به 60 میلیارد تومان بود! اما همین تیم امسال به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

مدیرعامل باشگاه نود ارومیه افزود: مطمئن باشید با اراده مسئولین جمعی در اداره کل دادگستری استان این موضوع را تا حصول نتیجه و احقاق حق مردم ارومیه پیگیری خواهیم کرد. این موضوع را به صراحت می گویم که این قضیه به مانند ماجرای ویلموتس نباشد چرا که من شخصی نیستم که از کمیته های مختلف با من تماس گرفته و تهدید کنند تا شکایت خودم را پس بگیرم. خط قرمز من مردم ارومیه و هوادارانی بودند و هستند که با این تیم زندگی می کنند.
ترند های روز