۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
اختصاصی دی اسپورت؛

ترین های هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال

با برگزاری هفته سی و سوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه های کشور، عناوین بهترین‌های این هفته از رقابت‌ها نیز مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۷
ترین های هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور روز دوشنبه 21 تیرماه با برگزاری هفته سی و سوم این رقابت ها از سر گرفته شد.

با پایان یافتن این هفته از رقابت ها کارشناسان وب سایت دی اسپورت با تحلیل و نقد بازی ها ترین های این هفته را معرفی کردند که در ادامه مروری بر نظر کارشناسان دی اسپورت خواهیم داشت.

*نتایج هفته سی و سوم در یک نگاه:

دوشنبه 21 تیرماه 1400

نود ارومیه 0 - استقلال خوزستان 1
گلزنان تیم میهمان: علی کیانی‌فر

شهرداری آستارا 6 - گل ریحان البرز 0
گلزنان تیم میزبان: امین حقده(P)(2گل) - پژمان ثباتی(2گل) - عارف اکبری(2گل)

مس کرمان 1 - هوادار تهران 3
گلزنان تیم میزبان: محمدعلی صفیا
گلزنان تیم میهمان: محمد چهارمحالی - عرفان پورافراز(2گل)

خوشه طلایی ساوه 2 - خیبر خرم آباد 2
گلزنان تیم میزبان: مسعود کاظمینی - علی مغنمیان(P) 
گلزنان تیم میهمان: عارف رستمی - رضا شکری

استقلال ملاثانی 3 - آرمان گهرسیرجان 3
گلزنان تیم میزبان: سجاد عبدویی(2گل) - توفیق ربیعی
گلزنان تیم میهمان: امید پورقنبری - ایمان رازانی - حسن شوشتری

بادران تهران 3 - رایکا بابل 1
گلزنان تیم میزبان: ایمان غلامی - احسان پیرهادی - یاسر فیضی(P)
گلزنان تیم میهمان: مهرداد قاسمی نژاد
کارت قرمز: امیرمحمد منصف(رایکا)

چوکا تالش 1 - قشقایی شیراز 2
گلزنان تیم میزبان: پرهام جوادی
گلزنان تیم میهمان: مهدی لیموچی - محمد خادمی

پارس جنوبی جم 2 - ملوان بندرانزلی 1
گلزنان تیم میزبان: علی فاتح(P) - عرفان قهرمانی
گلزنان تیم میهمان: سجاد بازگیر(P)

فجرسپاسی 3 - شاهین شهرداری بوشهر 0
گلزنان تیم میزبان: دانیال کردستانی - میلاد احمدی - هادی حبیبی نژاد
کارت قرمز: وحید عزیزی(شاهین بوشهر)

*جدول رده بندی لیگ دسته اول تا پایان هفته سی و سوم:

ترین های هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال

*ترین های هفته سی و سوم لیگ دسته اول فوتبال:

*تیم هفته: فجرسپاسی - قشقایی شیراز
در حالی که هفته گذشته یعنی در هفته سی و دوم رقابتهای لیگ یک دو تیم فجر سپاسی و قشقایی شیراز با برتری در دیدارهای مهم خود به عنوان تیم های هفته از سوی کارشناسان وب سایت دی‌اسپورت انتخاب شده بودند. در هفته سی و سوم رقابت ها نیز با توجه به نتایج درخشانی که در دیدارهای سرنوشت ساز خود به دست آوردند بار دیگر به عنوان برترین تیم هفته انتخاب شدند.

*بازیکنان هفته: پژمان ثباتی - رضا رضایی - عرفان پورافراز - مهدی لیموچی - احسان پیرهادی
تیم فوتبال شهرداری آستارا در هفته سی و سوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موفق شد با نتیجه پرگل ۶ بر صفر برابر تیم گل ریحان سقوط کرده به برتری دست یابد. در این دیدار پژمان ثباتی مهاجم شهرداری استارا با گرفتن یک پنالتی که منجر به، به ثمر رسیدن گل اول آستارایی ها شد و همچنین گل های دوم و سوم تیمش را به ثمر رساند تا در به دست آمدن برد پرگل تیمش نقش اصلی و موثری را ایفا کند.

در این هفته از رقابت‌ها در حالی که تیم استقلال ملاثانی با دو گل از حریف سیرجانی خود عقب بود اما این رضا رضایی مهاجم آبی پوشان ملاثانی بود که با دادن یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی برای تیمش سبب به ثمر رسیدن گل های اول و دوم استقلال ملاثانی در این دیدار شد تا با عملکرد خود این تیم را از یک شکست سنگین احتمالی خانگی نجات دهد.

در مهمترین دیدار این هفته بین دو تیم مس کرمان و هوادار تهران عرفان پورافراز هافبک تیم هوادار تهران در ترکیب این تیم خوش درخشید و موفق شد با به ثمر رساندن دو گل و دادن یک پاس گل نقش موثری را در برد ارزشمند تیمش در خانه حریف ایفا کند. 

در دیدار حساس پایین جدولی ها بین دو تیم چوکای تالش و قشقایی شیراز مهدی لیموچی مهاجم جوان قشقایی‌ها موفق شد گل تساوی بخش تیمش را در این دیدار به ثمر برساند و علاوه بر آن پاس گل دوم تیمش را بدهد تا با به ثمر رسیدن گل دوم سبب برتری تیم قشقایی در این دیدار حساس و شش امتیازی و مهم تر از آن بقای آنها در لیگ یک شود.

در سایر دیدار این هفته بین دو تیم بادران تهران و رایکای بابل احسان پیرهادی هافک نارنجی پوشان پایتخت علاوه بر اینکه بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت موفق شد پاس گل اول تیمش را به ایمان غلامی بدهد و گل دوم تیمش را نیز به ثمر برساند تا از این حیث به عنوان برترین بازیکن این دیدار و در مجموع به عنوان یکی از بازیکنان های برتر این هفته لقب بگیرد.

*بازیکنان تاثیرگذار: سجاد عبدویی - عارف اکبری - امین حقده  - عارف رستمی
سجاد عبدویی مهاجم استقلال ملاثانی در دیدار این تیم برابر آرمان گهرسیرجان موفق شد گل اول تیمش را روی پاس زیبا و در عمق رضا رضایی به ثمر برساند و همچنین گل دوم تیمش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کند.

امین حقده و عارف اکبری هافبک و مهاجم شهرداری آستارا نیز به ترتیب با به ثمر رساندن گل های اول و چهارم(حقده) پنجم و ششم(اکبری) این تیم در دیدار برابر گل ریحان البرز نقش مثبتی را در برد پرگل تیمشان داشتند.

عارف رستمی وینگر تیم فوتبال خیبر خرم آباد در دیدار برابر خوشه طلایی ساوه گل اول تیمش را به ثمر رساند و پاس گل دوم تیمش را به رضا شکری داد او با این عملکرد باعث شد تیمش تا دقیقه ۵۰ بازی با نتیجه دو بر صفر از حریف خود پیش بیفتد.

*مربی هفته: داریوش هرمزی
تیم فوتبال قشقایی شیراز در هفته سی و سوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور موفق شد با هدایت داریوش هرمزی در جدال سرنوشت‌ساز با تیم چوکای تالش در حالیکه با یک گل از حریف خود پیش بود در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد تا با این پیروزی ارزشمند سهمیه دومین نماینده استان فارس و شهر شیراز در رقابت های لیگ یک حفظ شود. در همین راستا و با توجه به پیروزی ارزشمند خارج از خانه تیم قشقایی شیراز در جدال سرنوشت ساز برابر چوکای تالش و حفظ سهمیه این تیم در رقابت های لیگ یک با هدایت داریوش هرمزی وی از نگاه کارشناسان وب سایت دی اسپورت به عنوان برترین مربی هفته انتخاب شد

*ناکام هفته: مس کرمان
در حالی که تیم فوتبال مس کرمان پیش از برگزاری دیدار برابر هوادار تهران بر روی کاغذ از شانس صعود به رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر باشگاه‌های کشور برخوردار بود اما با شکست غیرمنتظره در دیدار خانگی برابر هوادار تهران این امید و شانس کمرنگ خود برای صعود را از دست داد تا علی رغم هزینه های هنگفت در فصل جاری و به خدمت گرفتن بازیکنان و کادرفنی با کیفیت از صعود به رقابت‌های لیگ برتر بازبماند. با شکست غیرمنتظره مس در این دیدار و از دست دادن آخرین شانس خود برای صعود به رقابت‌های لیگ برتر این تیم به عنوان ناکام هفته سی و سوم لقب گرفت.

*بازی هفته: فجرسپاسی - شاهین بوشهر و چوکای تالش - قشقایی شیراز
در هفته سی و سوم رقابت های لیگ دو دیدار که به عنوان جدال بالا و پایین جدولی ها محسوب می شد از حساسیت زیادی برخوردار بود. دیدار اول جدال دو تیم بالای جدولی فجرسپاسی و شاهین شهرداری بوشهر بود که در نهایت با برتری قاطع سه بر صفر فجرسپاسی به پایان رسید با این پیروزی ارزشمند تیم فجر سپاسی در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ یک با افزایش تفاضل گل های خود از شانس بیشتری برای صعود به رقابت‌های لیگ برتر باشگاه های کشور برخوردار شد.

دومین دیدار نیز جدال سرنوشت‌ساز دو تیم پایین جدولی چوکای تالش و قشقایی شیراز بود که در نهایت این دیدار با برتری دو بر یک به سود قشقایی به پایان رسید تا حکم بقای این تیم در رقابت های لیگ یک با این برد ارزشمند به امضا برسد.