۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
از نام ملوان تمام قد دفاع می کنیم؛

رضا حیدری: قرارداد ما بازیکنان با ملوان دلی است

دروازه بان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: برای ما فرق ندارد که با چه تیمی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی روبرو شویم‌. همه توان و زورمان را می گذاریم که حداقل بازی را انجام دهیم که دل هواداران‌مان را شاد و بتوانیم از نام ملوان دفاع کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۱
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ تیم فوتبال ملوان بندرانزلی شب گذشته در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور برابر خیبر خرم آباد موفق شد با درخشش رضا حیدری دروازه‌بان خود نماینده استان لرستان را در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد و به جمع 4 تیم برتر مرحله نیمه نهایی راه یابد.

درخشش رضا حیدری دروازه بان ملوان بهانه ای شد تا به سراغ این دروازه‌بان باتجربه رفته و گفتگویی را با وی ترتیب دهیم. در ادامه ماحصل گفتگوی خبرنگار دی اسپورت با رضا حیدری را در زیر می خوانید:

*از بازی خیبر شروع کنیم که ملوان توانست با درخشش‌ات به مرحله بعد راه یابد.
بازی برابر خیبر بازی خوبی بود با توجه به حساسیتی که در بازی وجود داشت هر دو تیم بازی محتاطانه‌ای را به نمایش گذاشتند. شرایط به گونه‌ای پیش رفت که می توان گفت هر دو تیم راضی به کشیده شدن کار به ضربات پنالتی بودند ولی باز هم تفاوت کار اینجا بود که با توجه به اینکه بازی در زمین ما بود و صحبت هایی که آقای زارع با ما داشتند بیشتر سعی داشتیم بازی را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم چرا که ما چند روز پیش یک بازی سنگین برابر انجام داده بودیم اما خیبری‌ها با توجه به عدم نود اصلا مسابقه‌ای را برگزار نکرده بودند و استراحت بیشتری نسبت به ما داشتند.

حیدری ادامه داد: ما از لحاظ بدنی بیشتر تحت فشار بودیم و به همین دلیل اصرار داشتیم بازی را در ۹۰ دقیقه به اتمام برسانیم اما با این وجود و برخلاف خواسته ما بازی به وقت های اضافه و در نهایت به ضربات پنالتی کشیده شد. ما حدود یک یا دو جلسه تمرین پایانی قبل از بازی روی ضربات پنالتی کار کرده بودیم خدارو شکر لطف خدا بود که توانستم دو پنالتی را بگیرم و زمینه ساز صعود تیمم باشم. البته این را هم بگویم که تلاش بازیکنان بود که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در ضربات پنالتی هم لطف خدا بود که شامل حالم شد و در نهایت منجر به صعود ملوان گردید.

*فکر می کردی که پنالتی پنجم را بگیری؟
نمی توان گفت که من از قبل می دانستم که این اتفاق می افتد. ولی در کل حس خوبی داشتم حتی قبل از اینکه ضربات پنالتی شروع شود به چند نفر از بازیکنان خودی گفتم که مطمئن هستم برنده این بازی می شویم و این بازی برای ماست.

رضا حیدری: قرارداد ما بازیکنان با ملوان دلی است

*چه حسی داری که سبب صعود ملوان و خوشحالی مردم بندرانزلی شده‌ای؟
شاید باورتان شود ولی بیشترین تلاش مجموعه ما شامل مدیریت، کادرفنی، بازیکنان این بود که دل مردم را شاد کنیم چرا که به گفته خودشان این فصل سختی های زیادی را کشیدند و دوست داشتند ملوان تیم محبوبشان صعود کند و به لیگ برتر بازگردد. تا هفته های پایانی لیگ یک 5 الی 6 تیم شانس صعود داشتند و توقع این مردم نیز صعود ملوان بود و وقتی در لیگ یک عملا شانس صعود را از دست دادیم تمام تلاش‌مان را انجام دادیم تا مردم بندرانزلی را شاد کنیم. شاد کردن دل این مردم با صعود ملوان به جمع ۴ تیم محقق می شد و اینکه می خواستیم ذره‌ای از ناراحتی ها و سختی هایی را که در طول فصل کشیده بودند را جبران کنیم و شادی را به آنها هدیه دهیم که خدا را شکر آن چیزی را که دیشب و در حال حاضر می بینیم شور و حال خاصی را در بندرانزلی راه افتاده که امیدوارم این شور و حال تداوم داشته باشد و سال آینده بتوانند به لیگ برتر صعود کنند.

*فکر می کردی که ملوان به نیمه نهایی جام حذفی برسد.
بله، از زمانی که در لیگ یک امیدمان را برای صعود از دست دادیم همه توان‌مان را گذاشتیم که در جام حذفی صعود کرده و موفق باشیم.

*فصل پرفراز و نشیبی پشت سر گذاشتی و در آرمان گهر هم موفق نبودی.
در پایان نیم فصل اول به جز ملوان چند پیشنهاد دریافت کردم اما با توجه به شناختی که داشتم و شرایطی که وجود داشت تصمیم گرفتم به ملوان ملحق شوم. بخشی از دلایل اینکه در آرمان گهر موفق نبودم به شرایطم خودم و بخش دیگر نیز به شرایطی که در این تیم وجود داشت برمی گردد. میشه گفت برای من از لحاظ آرامش ذهنی در آرمان گهر آرامشی فراهم نبود که بتوانم عملکرد خوبی را از خودم به نمایش بگذارم چرا که مهم ترین اصل موفقیت برای یک فوتبالیست آرامش ذهنی است. از سوی دیگر یک هجمه و فشاری روی خط دفاع و گلر در آرمان گهر وجود داشت که این فشار کار و شرایط را سخت می کرد. اگر دقت می کردید تیمم ما در بازی خوبی را به نمایش می گذاشت ولی متاسفانه تعداد پنالتی‌هایی که برای ما گرفتند و تعداد گل هایی که در دقایق آخر دریافت کردیم زیاد بود وگرنه در این تیم هم شرایط بد نبود. بازی هایی بود که خیلی خوب کار کردیم بازی هایی هم بود که شرایط نبود.

رضا حیدری: قرارداد ما بازیکنان با ملوان دلی است

*فکر نمی کنی که در اولین تجربه سرمربیگری توقعات از مازیار زارع بیشتر بود؟
آقای زارع جدا از اینکه نظم و دیسپریم خاصی دارد یک شخصیت خوبی هم دارند آن هم این است که بیشتر با بازیکنان رفاقت خوبی دارد و طوری رفتار می کند که فاصله بین مربی و بازیکن زیاد دیده نمی شود. ایشان به عنوان یک برادر می ماند و هر مشکلی که داشته باشیم می توانیم با ایشان در میان بگذاریم. آقای زارع هم توان و هم دانش فنی خوبی دارند و به نظرم چون اولین سال تجربه مربیگری‌شان بود باید هواداران و مردم این فصل را باید به جای کسب تجربه ایشان بگذارند و مطمئنا سال یا سال های آینده ملوان یا هر تیم دیگری باشد تیمش جزو تیم های مدعی خواهد بود.

*فردا هم مرحله نیمه نهایی قرعه می‌شود فکر می کنی با چه تیم روبرو شوید؟
3 تیم دیگری در این مرحله حضور دارند هم از لحاظ ساختاری و هم از لحاظ نفرات جزو تیم های بزرگ ایران هستند. اول اینکه حضور در مرحله نیمه نهایی و تقابل با یکی از این تیم ها برای ما تجربه خوبی است و دوم اینکه برای ما فرق ندارد که با چه تیمی روبرو شویم‌ شاید نام استقلال از نام 2 تیم دیگر حاضر در این مرحله یعنی فولاد و گل‌گهر بزرگ باشد اما دوست داریم برابر هر تیمی که قرار می گیریم بازی خودمان را انجام دهیم و شرایط را رقم بزنیم تا نشان دهیم که بین لیگ یک و لیگ برتر اختلاف زیادی وجود ندارد. همه توان و زورمان را می گذاریم که حداقل بازی را انجام دهیم که دل هواداران‌مان را شاد و بتوانیم از نام ملوان دفاع کنیم. در تیم ما بازیکنانی از رده جوانان و امید حضور دارند که حضور در این مرحله و تقابل با تیم های لیگ برتری سبب می شود تا این بازیکنان به چشم دیده شوند و بتوانند پلی های ترقی را طی کنند.

*قراردادت هم با ملوان پایان فصل فوتبالی تمام می شود.
بله، قراردادم با ملوان یک نیم فصل است  ولی عشق به مردم و این پیراهن چیزی نیست که روی کاغذ باشد دلی است. قراداد همه بازیکنان برای مردم و هواداران انزلی دلی است یعنی همه دوست دارند با دلشان و علاقه ای که دارند برای ملوان بازی کنند چرا که حضور در این تیم شور و حال و جو خاصی دارد که همه چیز را فراموش می کنیم.

رضا حیدری: قرارداد ما بازیکنان با ملوان دلی است

*صحبت از شور و حال کردی، چقدر نبود هواداران تو روند کاری ملوان تاثیر گذاشته است؟
اصلا شک نکنید که تیم ملوان جدا از اینکه عقبه خوب و شخصیت بزرگی دارد به نظر من 50 یا بیش از 50% هواداران ملوان هستند که به این تیم شور و حال و طراوت خاصی می دهند. وقتی در این زمین و استادیوم تختی با تماشاگر بازی می کنیم یک شور و حال و انگیزه خاصی را هواداران به ما انتقال می دهند که سبب می شود ناخواسته بخواهیم از جان برای این هواداران مایه بگذاریم. مطمئنا اگر امسال هواداران در استادیوم حضور داشتند و ما را حمایت می کردند ملوان جزو مدعی های اصلی صعود به لیگ برتر بود. اما متاسفانه با وجود شرایط کرونایی و وجود این ویروس منحوس هواداران از حضور در ورزشگاه ها محروم هستند ولی با این تفاسیر باز هم به هر شکلی بتوانند انرژی خودشان را به تیم و بازیکنان انتقال می دهند و ابرار احساسات خود را نسبت به تیم، کادرفنی و بازیکنان نشان می دهند.

*هدفت برای فصل آینده حضور در لیگ برتر است یا لیگ یک؟
نمیشه چیزی در این مورد گفت، تمام تمرکز و ذهن ما بر روی بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی است و بعد از این بازی زمان برای تصمیم گیری زیاد است. انشا الله بازی مرحله بعدی را هم ببریم و بعد تصمیم بگیریم که چه اتفاقی بیفتد.

*بر روی تیم های پرهوادار همواره هجمه و فشار زیادی بوده آیا ملوان هم در فصل اخیر این هجمه و فشارات را حس کرد؟
در همه تیم هایی که بازی کردم همه این تیم ها پرهوادار بودند از مس کرمان گرفته تا نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی و خونه به خونه بابل. جو در بندرانزلی یک جو خاصی است این جو می تواند در یک جاهایی به نفع باشد یک جاهایی هم برای اینکه دل هواداران را شاد کنی فشار مضاعفی بر روی تیم و عوامل آن می آید و این سبب می شود که آدم نتواند آن پتانسیل و توانایی هایی که دارد را به نمایش بگذارد اما همیشه بازی کردن برای تیم هایی که پرهوادار هستند لذت خاصی دارد و این حس به آدم دست می دهد که شما داخل زمین تنها نیستی و دو نفر هستی.