۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
ناجوانمردی در ذات من نیست؛

رهپیما: آن موقعیت تبدیل به گل می‌شد برایم ارزشی نداشت

بازیکن جوانمرد فصل فوتبالی می گوید اگر در صحنه مصدومیت بازیکن آرتام تبریز که صاحب توپ و موقعیت گلزنی شدم آن موقعیت را تبدیل به گل می کردم گل به ثمر رسیده هیچ ارزشی برایم نداشت.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۵
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ سجاد رهپیما بازیکن شهرداری فومن که به عنوان بازیکن جوانمرد فصل از سوی سازمان لیگ معرفی شده است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دی اسپورت در خصوص اقدام شایسته و تحسین برانگیز خود در دیدار برابر آرتام تبریز اظهار داشت: در دقیقه 5 بازی ما از حریف گل دریافت کردیم و عقب افتادیم در دقیقه 10 موقعیتی بر روی پرس بازیکنان آرتام بدست آوردم اما وقتی توپ را در اختیار گرفتم و به سمت دروازه حریف پیش رفتم متوجه شدم که بازیکن حریف از ناحیه پا دچار مصدومیت و درد شدید شد که در آن لحظه از صمیم قلب برای بازیکن حریف ناراحت شدم و احساس کردم اگر این موقعیت را تبدیل به گل کنم این گل هیچ ارزشی برای ما نخواهد داشت با خودم گفتم اگر قرار است بازی را ببریم باید به گونه دیگر و با تلاش خودمان به گل برسیم تا اینکه بخواهیم به صورت ناجوانمردانه توپ را از پای بازیکنی که مصدوم شده و احساس درد می کند و شاید رباط پاره کرده است بدزدم و گل به ثمر برسانم این اصلا در ذات من نیست.

رهپیما ادامه داد: من در زندگیم همیشه بچه صاف و سالمی بودم و هیچ وقت دوست نداشتم در قبال کسی بداخلاقی کرده و به کسی ضربه ای وارد کنم. این حرکت را از صمیم قلبم انجام دادم فوتبال روزی تمام می شود اما این رفاقت ‌ها و حرکات جوانمردانه‌ است که زنده و در خاطره ها می ماند. از مردم کشور عزیزم نهایت تشکر را دارم که این باخت را برای من تبدیل به برد کردند. درست است نتیجه بازی را در زمین واگذار کردیم اما برنده واقعی تیم فومن بود.

بازیکن اصالتا تالشی تیم شهرداری فومن در واکنش به این موضوع که درست است حرکت او شایسته و جوانمردانه بود اما عدم تبدیل این موقعیت به گل سبب شد تا در نهایت تیمش برابر رقیب اصلی خود متحمل شکست شود آیا همین امر سبب نشد تا از سوی کادرفنی و مدیریت مورد سرزنش قرار بگیرد گفت: بازیکنان تیم، کادرفنی و کادر مدیریتی ارتباط نزدیکی باهم داریم. علارغم اینکه تغییراتی در کادرفنی ایجاد شد اما با این وجود توانستیم این ارتباط را بیش از پیش نزدیک تر کنیم. با توجه به اینکه امتیازاتی را در نیم فصل اول از دست داده بودیم هم قسم شده بودیم که برای برد به تبریز برویم. اتفاقا پس از این حرکتی که انجام دادم مورد تشویق و حمایت سرمربی و بازیکنان تیم قرار گرفتم و به روحیه و انگیزه مضاعفی دادند. تماشاگران و حاضران در ورزشگاه هم یک دقیقه ایستادند و من را تشویق کردند.

وی افزود: علاوه بر اینها هواداران و تماشاگران فومنی هم از من بابت رفتار و حرکت جوانمردانه‌ام تشکر کردند و اعتقاد داشتند که این حرکت باعث افتخار نام شهرستان فومن و استان گیلان شد. بعد از بازی برابر آرتام تبریز برای صعود ناامید شدیم ولی با برتری برابر بعثت کرمانشاه که به نوعی در آن بازی در حالیکه یک بر صفر از حریف عقب بودیم اما کامبک زدیم و برنده شدیم به ادامه راه و برای صعود امیدوارتر شدیم.

رهپیما افزود: در دیدار برابر بنیامین ورزش بازیکنان و کادرفنی برای برد هم قسم شدیم و اعتقاد داشتیم احتمالا خدا به خاطر آن حرکتی که از روی دلم و از صمیم قلبم در دیدار برابر آرتام انجام دادم جبران خواهد کرد و اتفاق خوبی برایمان رقم خواهد زد. در دقیقه 70 بازی هم خودم از خدا خواستم که جواب آن حرکتی که در دیدار برابر آرتام را انجام دادم در این بازی بدهد شاید باور نکنید ولی پس از 10 دقیقه انگیزه‌ام برای گلزنی زیاد شدم و توانستم گل برتری تیم را به ثمر برسانم. اینکه این شانس را داریم با برد در برابر نفت ایرانیان و در صورت امتیاز از دست دادن آرتام به مرحله پلی آف صعود کنیم از طرف خدا ایجاد شده است بازیکنان و کادرفنی تیم هم خیلی انگیزه دارند که اتفاق خوبی را رقم بزنند.

بازیکن شهرداری فومن در خصوص بازی هفته پایانی تیمش برابر نفت ایرانیان گفت: ما برای برد این بازی هم به مانند سه بازی قبلی هم قسم شدیم. سعی و تلاش ما در بازی برابر نفت این خواهد بود که حتما برنده از زمین مسابقه خارج شویم و انشا الله به امید خدا به مرحله پلی آف صعود کنیم.

بازیکن سابق تیم‌های رده پایه باشگاه ملوان در خصوص حضورش در تیم بزرگسالان این باشگاه بیان داشت: من در تیم های رده پایه باشگاه ملوان حضور داشتم که به عنوان بهترین بازیکن رده پایه باشگاه هم انتخاب شدم و پس از انتخاب شدنم توسط آقای محمد احمدزاده به تیم بزرگسالان دعوت شدم. از آنجایی که مسابقات تیم ما در رده پایه به اتمام نرسیده بود متاسفانه در آن زمان دچار بدترین بدشانسی زندگی‌ام شده و از ناحیه کشاله ران مصدوم شدم که این مصدومیت سبب شد حدود 6 ماه از میادین دور باشم و نتوانم به تیم بزرگسالان برگردم و مسیر زندگی‌ام به کلی تغییر کرد. ملوان یکی از تیم های مورد علاقه من است که همیشه از بازیکنان جوان و بومی بهره برده است و معتقدم اگر به بازیکنان بومی بیشتر بها داده شود صد در صد ملوان به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت. برای مازیار زارع و کادرفنی ملوان آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم این تیم مردمی و ریشه دار که در دل بسیاری از مردم استان گیلان محبوب است در فصل آینده لیگ یک موفق باشد.

وی در پایان گفت: برای آقای وحید رحیمی بازیکن آرتام تبریز که در آن صحنه دچار مصدومیت شد آرزوی سلامتی دارم. ایشان یکی از مدافعان خوب آرتام هستند که نبود وی این روزها در این تیم بیشتر حس می شود. امیدوارم هر چه زودتر بهبودی خود را بدست آورده و به میادین بازگردند.