۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
فصل گذشته آرامش کافی را نداشتم؛

حسینی: دلیل اصلی سقوط ماشین سازی مدیریت قبل از دکتر قربانی بود

مدافع تیم فوتبال ماشین سازی تبریز می گوید این باشگاه از مشکلات مدیریتی لطمه دیده و دلیل اصلی سقوط سبزپوشان نیز همین مشکلات مدیریتی قبل از حضور دکتر قربانی بوده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۵
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ تیم فوتبال ماشین سازی تبریز فصل گذشته رقابت های لیگ برتر کشور به دلیل مشکلات مالکیتی و مالی نتوانست سهمیه خود را در این رقابت ها حفظ کند و در نهایت به رقابت های فصل آتی لیگ یک سقوط کرد تا فعالیت خود را در لیگ آزادگان ادامه دهد. این تیم با 52 گل خورده بدترین خط دفاعی لیگ بیستم را به خود اختصاص داد. همین امر سبب شد تا به سراغ سیدمحمد حسینی یکی از مدافعان باتجربه ابن تیم برویم و گفتگویی را با وی ترتیب دهیم که در ادامه ماحصل گفتگوی خبرنگار دی اسپورت با مدافع ماشین سازی را می خوانید.

حسینی صحبت هایش را با پاسخ به سوال خبرنگار دی اسپورت مبنی بر اینکه چه شد که ماشین سازی به لیگ یک سقوط کرد آغاز کرد او در این خصوص اظهار داشت: سقوط ماشین سازی برای هواداران، مردم آذربایجان و ما بازیکنان بسیار دردناک بود. ولی سقوط این تیم از همان ابتدای فصل مشخص بود چرا که امکانات خوبی که برای یک تیم فراهم می شود تا در مسیر خود موفق شود برای تیم ما فراهم نشده بود و در همان پرداختی اول به بازیکنان و کادرفنی معلوم شد سرنوشت این تیم چه می شود! در بازی اول ما برابر پدیده چند مهره کلیدی‌مان را به دلایل مشکلاتی که به وجود آمد در اختیار نداشتیم و این موضوع نشانگر این بود که احتمال دارد در ادامه مسیر و لیگ اتفاقات بدتری برای ما بیفتد که همانطور نیز شد. در بحث فنی هم نمی گذاشتند راس کادرفنی ثبات داشته باشد وقتی یک مربی را انتخاب می کردند تا اینکه این مربی با بازیکنان هماهنگ شود او را برکنار و مربی دیگری را جایگزین وی می کردند نمی دانم مشکل از کجا بود. ولی ای کاش دکتر قربانی از نیم فصل ورود می کرد و مالکیت تیم را برعهده می گرفت تا بتوانیم در نقل و انتقالات بهتر کار کنیم. زمانی ایشان آمدند که دیر شده بود و عملا زمان را برای نقل و انتقال از دست داده بودیم. در کل همه چیز دست به دست هم داد تا در نهایت ماشین سازی سقوط کند.

وی در مورد اینکه چرا نتوانست فصل گذشته آمار مطلوب و درخشان خود در تیم استقلال خوزستان را در تیم ماشین سازی هم تکرار کند گفت: بله درست است در تیم استقلال خوزستان آمار خوبی را به ثبت رساندم مهمترین علت آن هم به این موضوع برمی گردد که من در آنجا با آرامش بیشتری وارد زمین شده و بازی می کردم و تنها دغدغه من در این تیم فوتبال بازی کردن و فیکس شدن در ترکیب تیم بود تا بتوانم بهترین عملکرد را به نمایش بگذارم. اما ماشین سازی فرق داشت اینجا ما در هر زمینه ای که فکر کنید مشکل داشتیم و اتفاقات عجیب و غریب زیادی در تیم رخ می داد و این مسائل سبب شده بود نه تنها من بلکه بقیه بازیکنان نیز آرامش خود را از دست بدهند و بر روی عملکرد فنی نیز تاثیر منفی بگذارد‌. ولی با وجودی که فقط در 2 یا 3 بازی موفق به کلین شیت شدیم اما من از عملکرد خودم راضی هستم در گل خوردن تنها من مقصر نبودم.

مدافع ماشین سازی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات مالکیتی و مالی یا عدم حمایت مسئولین استانی سبب سقوط این تیم شد بیان داشت: ما همین اواخر لیگ چند تن از مسئولان اداره ورزش و جوانان را دیدیم که سر تمرین آمدند و از تیم اعلام حمایت کردند. می توانم به ضرس قاطع بگویم که ما ضربه مشکلات مالکیتی، مدیریتی را خوردیم چرا که در هر شرایطی امکانات برای ما فراهم نمی شد. به عنوان مثال اگر قرار بود شب قبل از یک بازی 10% از قراردادهای بازیکنان واریز می شد به یکباره این میزان به 3% و حتی 1/5% کاهش پیدا می کرد و جالب اینکه روز بازی هم واریز می شد! و این موضوع سبب می شد با بدترین شرایط روحی وارد زمین شویم. در کل می توان گفت که دلیل اصلی سقوط ماشین سازی مدیریت تا زمان روی کار آمدن دکتر قربانی بود.

حسینی در پاسخ به این پرسش که با تغییر مالکیت باشگاه ماشین سازی تا چه حدی وضعیت این باشگاه بهبود پیدا کرد گفت: از زمانی که مالکیت باشگاه به دکتر قربانی واگذار شد وضعیت مدیریتی باشگاه به کلی تغییر کرد و ایشان هر چند با تاخیر 2 یا 3 روزه اما به تمام تعهداتی که داده بودند عمل کردند. که جا دارد از زحمات ایشان تشکر و قدردانی داشته باشم.

وی ادامه داد: در زمان مدیریت ایشان دغدغه‌ای نداشتیم و همواره سعی کردند بهترین امکانات را برای تیم فراهم سازند. قطعا در ادامه راه دکتر قربانی می تواند کمک حال زیادی برای تیم ماشین سازی در فصل آینده باشد. مطمئنم با این طرز مدیریت ماشین سازی می تواند بار دیگر به بالاترین سطح فوتبال کشور بازگردد.

مدافع ماشین سازی در واکنش به شایعه تبانی در دیدار برابر پرسپولیس نیز بیان داشت: من نظری در این خصوص ندارم و فکر می کنم چنین چیزی در تیم صورت نگرفته باشد.

حسینی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه با باشگاه ماشین سازی قرارداد دارد آیا در لیگ یک نیز با این تیم ادامه خواهد داد یا به فکر جدایی خواهد بود گفت: اولویت اصلی من جدایی از ماشین سازی است تصمیم دارم در لیگ برتر بازی کنم که چند پیشنهاد خوبی نیز دریافت کرده ام که در حال مذاکره هستیم انشا الله اگر اتفاق خاصی نیفتد هفته آینده از بین پیشنهادهایی که دارم تیمم را انتخاب خواهم کرد.

مدافع سابق استقلال خوزستان در پاسخ به این پرسش که چه دلایلی سبب شد تا تیم سابق‌اش در سال دوم با هدایت امیر خلیفه اصل به لیگ برتر صعود نکند اظهار کرد: ما در نیم فصل دوم، 2 فصل گذشته که هدایت تیم برعهده امیر خلیفه اصل بود اگر 2 الی 3 مسابقه را با تساوی و یا باخت به پایان نمی رساندیم و برنده بازی می شدیم می توانستیم بین تیم هایی مدعی اصلی صعود و قهرمانی قرار بگیریم و در نهایت صعود کنیم. مشکل اصلی ما در آن مقطع این بود که در نیم فصل اول استقلال خوزستان امتیازات زیادی را از دست داده بود و در نیم فصل دوم که من از هوادار به این تیم ملحق شدم فقط 14 امتیاز داشت و هر چقدر در نیم فصل دوم نتایج مطلوبی را کسب کردیم اما در نهایت کار برای ما سخت شد علت آن هم از دست دادن امتیازات در نیم فصل اول بود.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل گذشته در این تیم نبودم اطلاعی از وضعیت تیم نداشتم اما کم و بیش با بازیکنان این تیم در ارتباط بودم می توان گفت که شانس با آنها یار نبود و خیلی بدشانس بودند. به نظرم بدشانسی سبب شد تا استقلال خوزستان در نهایت سقوط نکند.

حسینی در پایان در واکنش به تصمیم مدیران گروه صنایع ملی ایران بر واگذاری سهام باشگاه استقلال خوزستان گفت: طی آخرین صحبتی که با بهمن روشنایی سرپرست این تیم داشتم ایشان مدعی شدند که استقلال خوزستان در فصل آینده رقابت های لیگ یک نیز تیمداری خواهد کرد. به نظر من حتی صحبت کردن در این خصوص بزرگترین اشتباه بود. از بین تیم هایی که در آنها عضویت داشتم استقلال خوزستان از لحاظ امکانات و سخت افزاری بهترین تیم بود و از لحاظ پرداختی نیز تمام مطالبات بازیکنان و عوامل تیم را به موقع و تا ریال آخر پرداخت کرده است.