۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
اختصاصی دی اسپورت؛

اعلام زمان آغاز مسابقات و نقل و انتقالات مرحله اول لیگ سه

زمان آغاز مسابقات و نقل و انتقالات فصل جدید مرحله اول لیگ دسته سوم باشگاه های کشور مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ امیرحسین فراهانی مسئول لیگ دسته سوم سازمان لیگ در خصوص زمان آغاز مسابقات و نقل و انتقالات در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمانبندی انجام شده مسابقات مرحله نخست رقابت های لیگ دسته سوم باشگاه های کشور از روزیکشنبه ۲۳ آبان ماه آغاز خواهد شد.

فراهانی در خصوص زمان آغاز نقل و انتقالات بیان داشت: نقل و انتقالات از ۳۰ شهریورماه آغاز می شود و با توجه به اینکه نقل و انتقالات لیگ دو ۲ آذرماه به اتمام می رسد تصمیم گرفتیم زمان پایانی نقل و انتقالات را طوری تنظیم کنیم تا بازیکنانی که نتوانستند در لیگ های بالاتری نظیر لیگ دو جابه جا شوند این فرصت را داشته باشند تا با انتقال به باشگاه‌های دسته سومی به فعالیت خود ادامه دهند بر این اساس زمان پایان نقل و انتقالات لیگ سه را تاریخ ۱۰ آذرماه تعیین کردیم تا بازیکنان آزاد فرصت حدود یک هفته ای جهت حضور در لیگ سه را داشته باشند.

مسئول لیگ دسته سوم تاکید کرد: با توجه به اینکه سعی داریم مسابقات لیگ دسته سوم را قبل از فصل گرما به پایان برسانیم امکان تعویق تاریخ شروع مسابقات وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص اینکه گفته می شود طرح جدیدی را برای برگزاری مرحله نخست رقابت‌ها به هیئت رئیسه سازمان لیگ ارائه داده است عنوان کرد: برای برگزاری مسابقات لیگ دسته سوم مخصوصا در مرحله اول طرح های مختلفی را مد نظر داریم که قاعدتا تصویب و اجرای هر کدام مشمول زمان می‌باشد و باید دید در نهایت کدام طرح به صلاح طولانی ترین لیگ فوتبال کشور می باشد.

به گزارش دی اسپورت؛ در مرحله نخست لیگ دسته سوم حدود ۳۴ تیم به عنوان نماینده استان‌ها که شامل قهرمان ۳۱ استان + نایب قهرمان استان تهران+قهرمان توابع+ قهرمان جزیره کیش و همچنین ۱۰ تیمی که سهمیه خود را در مرحله نخست فصل گذشته حفظ کرده اند و ۱۰ تیم سقوط کننده از مرحله نهایی فصل گذشته لیگ دسته سوم به مرحله نخست فصل آینده برگزار می شود.

تیم‌های داماش پارسه تهران و شریعت نوین مشهد(گروه اول)، سوهان محمد قم و ستارگان سیمرغ البرز(گروه دوم)، شهدای گروس بیجار و گرین کشاورز نهاوند(گروه سوم)، پرسپولیس برازجان و پیروزی نگین خورموج(گروه چهارم)، عقاب شیراز و فولاد هرمزگان(گروه پنجم) در مرحله نخست فصل گذشته با قرارگیری در رتبه های سوم و چهارم گروه‌هایشان سهمیه خود را در این رقابت‌ها حفظ و می توانند در مرحله نخست فصل جدید نیز شرکت کنند.

تیم های پاراگ تهران، پیشگامان فنون پارس، دماوند آمل(گروه اول)، کانیو اشنویه، فرهنگ ایثار آستارا، پاس گیلان(گروه دوم)، صنعت ابریشم اصفهان، یزد لوله، خلیج فارس میناب و استقلال شوش(گروه سوم) ۱۰ تیمی هستند که از مرحله نهایی فصل گذشته لیگ سه به مرحله نخست فصل جدید سقوط کردند.

اسامی ۳۴ تیم که به عنوان نماینده استان‌ها در این مرحله حضور خواهند یافت متعاقبا از طریق کمیته مسابقات اعلام خواهند شد.