۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
اختصاصی دی اسپورت

نقش مهم مهندس در طراحی حملات/ پایان خوش یک مأموریت ۷۰ دقیقه‌ای

در پیروزی پرگل روز گذشته تیم ملی فوتبال بانوان مقابل بنگلادش نقش سمانه چهکندی خیلی پررنگ بود و به خوبی توانست در فاز هجومی شرکت کند و در طول حضور ۷۰ دقیقه‌ای خود پایه گذار چهار گل از پنج گل تیم ملی باشد.
نویسنده : محمد زائری
کد خبر: ۱۱۵۰۲۵
نقش مهم مهندس در طراحی حملات/ پایان خوش یک مأموریت ۷۰ دقیقه‌ای

به گزارش دی اسپورت، سرویس فوتبال بانوان، تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان روز گذشته در نخستین دیدار خود و پس از وقفه‌ای طولانی در برگزاری بازی‌های رسمی موفق شد جشنواره گل به راه انداخته و بنگلادش را با پنج گل شکست دهد و به یک برد روحیه بخش دست پیدا کند.
 
سمانه چهکندی فوتبالیست بدون حاشیه‌ای که در هر تیمی چه باشگاهی و چه تیم ملی کشورمان همیشه او را به عنوان یک طراح حرفه‌ای در پایه‌گذاری گل‌های تیمش می‌شناسیم. 

توانایی و هوش بالایی او محل قرار گرفتن بازیکن را در ارسال‌های دقیق که با ظرافت خاصی انجام می‌شود به خوبی تشخیص می‌دهد و طراحی‌های چهکندی همیشه به کمک تیم آمده تا نقشی پررنگ را داشته باشد و عصای دست هر مربی باشد گرچه کم گل می‌زند ولی ردپای او همیشه در گلهای تیمش به چشم می‌خورد. 

نقش مهم مهندس در طراحی حملات/ پایان خوش یک مأموریت ۷۰ دقیقه‌ای

سمانه چهکندی در دیدار روز گذشته مقابل بنگلادش از ابتدا توسط مریم ایراندوست در وینگر راست به کار گرفته شد و علیرغم تجربه بسیار بالای خود با انگیزه و دونده ظاهر شد تا وظایف سرمربی را در طول ۷۰ دقیقه حضورش به خوبی انجام بدهد و پا پس نکشد. 

چهکندی در دقیقه چهار بازی از روی یک ضربه ایستگاهی توپ را با ظرافت خاصی برای ملیکا متولی ارسال کرد تا این بازیکن قدر این توپ ارسال را به خوبی بداند و با ضربه‌ای دقیق گل نخست تیمش را به ثمر برساند. 

پس از این گل چهکندی بیشتر در فازهای تهاجمی تیمش بود و با دوندگی بالای خود سعی در رساندن توپ به مهاجمین را داشت که در دقیقه ۱۳ تیم ملی کشورمان صاحب یک ضربه کرنر شد که سمانه باز هم با ارسال دقیق و خط کشی شده توپ این بار گلنوش خسروی را در موقعیت گل قرار داد و ملی‌پوشان کشورمان به گل دوم دست پیدا کردند. 

چهکندی کارش را در نیمه اول در دقیقه 30 تکمیل کرد و با ارسال دقیقی دیگر برای هاجر دباغی درون محوطه جریمه با خطای سنگربان بنگلادش روی مهاجم تیم ملی داور نقطه پنالتی را نشان داد که طاهرخانی موفق شد گل اول خود و سوم تیم کشورمان را به ثمر برساند.

اما این پایان کار مهندس طراح فوتبال بانوان در این دیدار نبود و در دقیقه ۶۰ هم از روی یک ضربه کرنر سمانه پشت توپ قرار گرفت تا ارسال این بازیکن این بار بازیکن بنگلادش مورد هدف قرار دهد که توپ پس از برخورد با دست مدافع، داور نقطه پنالتی را نشان داد که بهناز طاهرخانی کاپیتان کشورمان گل پنجم و پایانی بانوان ایران را به ثمر رسانید. 

نقش مهم مهندس در طراحی حملات/ پایان خوش یک مأموریت ۷۰ دقیقه‌ای

چهکندی با دوندگی بالای خود در این دیدار پایه گذار چهار گل تیمش بود تا بدون شک یکی از ستاره‌های تیم ملی در این دیدار باشد و مریم ایراندوست برای استراحت بیشتر به این بازیکن و دیدار حساس مقابل اردن زهرا قنبری با تجربه را جایگزین چهکندی کرد که در این دیدار ماموریت خود را به خوبی انجام داد. 

حالا سمانه این بازی را به فراموشی سپرده و تمام تمرکز خود را به دیدار حساس مقابل اردن می‌گذارد تا بتواند برای همبازی‌های خود طراح گل باشد و حتی خود را بیشتر به دروازه نزدیک خود و گلزنی هم کند که دور از دسترس نیست و همچون دیدار با بنگلادش بازیکن موثر تیم ملی کشورمان باشد و پایه گذار یک صعود شیرین نیز لقب بگیرد.

عکس: مریم مجد