۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
اختصاصی دی اسپورت

بانوان ایرانی با ایراندوست تاریخ ساز شدند

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان با شکست تیم ملی اردن در ضربات پنالتی به دور نهایی جام ملتهای آسیا در هند صعود کردند.
نویسنده : محمد زائری
کد خبر: ۱۱۵۰۷۵
بانوان ایرانی با ایراندوست تاریخ ساز شدند
به گزارش دی اسپورت، سرویس فوتبال بانوان، تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود و پس از برد پر گل مقابل بنگلادش به مصاف تیم مدعی اردن رفت و در طول ۹۰ دقیقه به خوبی با این تیم جنگید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

گرجه اردنی‌ها بهتر ظاهر شدند ولی دفاع منسجم تیم ملی کشورمان و همچنین درخشش زهره کودایی با تجربه اجازه گلزنی را به حریف قدر خود نداد تا کار به پنالتی‌ها کشیده شود.

در ضربات پنالتی ایران با درخشش زهره کودایی که دو پنالتی اردنی‌ها را مهار کرد و در آنسوی برای ملی‌پوشان کشورمان بهناز طاهرخانی، فاطمه عادلی، زهرا قنبری و ثنا صادقی پنالتی خود را به گل تبدیل کردند تا این دیدار با برتری ۴ بر ۲ ملی‌پوشان بانوان کشورمان به پایان برسد و برای اولین بار بانوان ایرانی به دور نهایی رقابت‌های ملت‌های آسیا که دیماه در هند برگزار می‌شود صعود کنند.

ترکیب تیم ملی فوتبال زنان ایران:

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی (دقیقه ۶۷ - ثنا صادقی)، ملیکا متولی، زهرا سربالی (دقیقه ۹۳ - سارا ظهرابی‌نیا)، هاجر دباغی (دقیقه ۸۷ - زهرا قنبری)، سمانه چهکندی (دقیقه ۶۷ - مرضیه نیکخواه (دقیقه ۸۷ - فاطمه عادلی) ) و نگین زندی