۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
الزام حضور تیم‌های دسته اولی در جام حذفی؛

اعلام زمان قرعه کشی و مسابقات مرحله سوم جام حذفی

مسئول مسابقات جام حذفی زمان قرعه کشی و مسابقات مرحله سوم این رقابت‌ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰
اعلام زمان قرعه کشی و مسابقات مرحله سوم جام حذفی
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ امیرحسین روشنک مسئول مسابقات جام حذفی کشور در خصوص زمان قرعه کشی مرحله سوم جام حذفی در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت اظهار داشت: قرار است مرحله سوم هفته آینده قرعه کشی شود اما در حال حاضر روز دقیق قرعه کشی مشخص نیست ولی چیزی که مشخص می باشد این است که مرحله سوم اواخر هفته آینده قرعه کشی می شود.

روشنک در پاسخ به این پرسش که زمان قطعی یا تقریبی برگزاری مرحله سوم جام حذفی مشخص شده است گفت: زمان تقریبی برگزاری مرحله سوم دهه اول آذرماه خواهد بود. روز دقیق تر ششم یا هفتم آذرماه خواهد بود که احتمال دارد یک یا الی دو روز جابه جایی داشته باشد.

مسئول مسابقات جام حذفی کشور در خصوص اینکه کدام یک از تیم‌های دسته اولی برای حضور درراین مرحله اعلام آمادگی کرده‌اند گفت: در تیم‌های دسته اولی بحث اعلام آمادگی مطرح نیست و طبق آئین نامه مسابقات کلیه تیم‌های دسته اولی و برتر موظف به حضور در مسابقات جام حذفی هستند در غیر اینصورت جریمه سنگینی در انتظار این تیم‌ها خواهد بود.

وی در خصوص انصراف برخی تیم‌ها در مرحله دوم نیز بیان داشت: قطعا کمیته انضباطی مطابق آئین نامه انضباطی که می گوید هر تیم لیگ دویی انصراف دهد ۵۰ میلیون تومان جریمه می شود مطابق این آئین نامه با تیم‌های انصراف دهنده برخورد خواهد کرد. اگر اعلام آمادگی نمی کردند مشکلی نبود اما آن دسته از تیم‌هایی که اعلام آمادگی کرده و شرکت نکرده‌اند قطعا جریمه نقدی شده و یک سال از حضور در مسابقات جام حذفی محروم می شوند.

او در پاسخ به این پرسش که این جریمه شامل تیم‌هایی چون چوکا و عقاب که به دلیل مشکل حقوقی کارت بازی بازیکنان‌شان صادر نشد لحاظ می شود بیان داشت: به هر جهت پرونده این تیم‌ها را ما به کمیته انضباطی ارجاع دادیم و این کمیته در خصوص مسابقه تصمیم گیری می کند ولی در خصوص جرایم انضباطی این تیم‌ها بحث آنها انصراف از مسابقات نیست بلکه این تیم‌ها مشکلات دیگری چون مشکلات حقوقی و عدم تشکیل پرونده داشتند که همین مشکلات مانع صدور کارت بازی بازیکنان‌شان شد که به احتمال زیاد ممکن است جریمه ۵۰ میلیونی شامل این تیم‌ها نشود.

روشنک در خصوص دلیل تغییر زمان بازی خلیج فارس بندرماهشهر و مس نوین کرمان گفت: خلیج فارس بندرماهشهر و مس نوین هر دو مشکلاتی را داشتند باشگاه مس نوین درخواست تعویق مسابقه را داد ضمن اینکه امتیاز باشگاه خلیج فارس بندرماهشهر که از تبریز به استان خوزستان منتقل شده بود یک سری مشکل در این زمینه داشتند که ما با بررسی درخواست باشگاه مس نوین و اینکه این ۲۴ ساعت تعویق می توانست فرصت خوبی برای دو باشگاه باشد تا مشکلات‌شان را رفع کنند به همین دلیل ما مسابقه دو تیم را با ۲۴ ساعت تاخیر برگزار کردیم.

مسئول مسابقات جام حذفی کشور در پایان با انتقاد از برخی تیم‌های لیگ دویی مبنی بر بی توجهی به مشکلات‌شان که منجر به بی نظمی در برگزاری مسابقات مرحله دوم شد اظهار داشت: یک سری تیم‌ها نسبت به مشکلات‌شان بی توجه بودند و مشکلات‌شان را برطرف نکردند که سبب شد به مسابقات جام حذفی خدشه وارد شود و چندین مسابقه نیز لغو گردید. عدم رسیدگی و برطرف نشدن مشکلات برخی تیم‌های لیگ دویی به اعتبار مسابقات جام حذفی آسیب زد که از این بابت از این تیم‌ها گلایه‌مند هستم و امیدوارم در سال‌های آینده چنین اتفاقاتی رخ ندهد و مسابقات با نظم خاصی برگزار شود.