۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
حکایت شاهین مثل کشتی سوراخ شده است؛

مومنی: باید یقه همه تیم‌ها را در اهواز بگیریم

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان می گوید جایی برای اشتباه و امتیاز از دست دادن نداریم و باید یقه تیم‌ها را در داخل خانه بگیریم.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۵
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ مهدی مومنی در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت در خصوص بازی برابر مس کرمان اظهار داشت: ما در چند هفته اخیر قبل از دیدار برابر مس نتایج خوبی را کسب کرده بودیم و با توجه به اینکه قبل از انجام این مسابقه اختلاف یک امتیازی با تیم مس در جدول داشتیم این موضوع سبب شده بود حساسیت مسابقه دو برابر شود اما با این وجود بازی پایاپایی را انجام دادیم که فکر می کنم یک مقدار شرایط آب و هوایی کرمان که از سطح دریا بالاتر است بازیکنان ما را اذیت کرد و به همین دلیل فقط توانستیم ۵۰ درصد از کیفیت‌مان را ارائه دهیم واقعا کرمان هوای سنگینی داشت حتی خود بازیکنان مس هم به ما می گفتند که ما هم موقع مسابقات و تمرینات با این شرایط آب و هوایی اذیت می شویم. با توجه به ایتکه ارتفاع کرمان از سطح دریا بالاتر است نفس کشیدن هم در آنجا سخت بود.

مومنی ادامه داد: در مجموع مس کرمان از ما بهتر بازی کرد هم آنها و هم ما موقعیت‌هایی در جریان بازی بدست آوردیم ولی در کل نباید در بازی‌های ۶ امتیازی دچار اشتباه شوید ما در دقایق پایانی دو الی سه اشتباه پشت سر هم انجام دادیم که در نهایت منجر به دریافت گل و شکست تیم شد. مس کرمان تیم خیلی خوبی است اما همانطور که اشاره کردم شرایط آب و هوایی خیلی بر روند مسابقه تاثیر گذاشت چرا که ما می توانستیم از کرمان با امتیاز به اهواز برگردیم اما با توجه به دلایلی که گفتم متاسفانه این امر مهم محقق نشد.

وینگر تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این پرسش که دلیل عدم نتیجه گیری تیمش در هفته‌های ابتدایی چه چیز‌هایی بود گفت: تیم ما ابتدای فصل دیر جمع شد و در هفته‌های ابتدایی نفرات تیم تکمیل نشده بود و تعدادی از بازیکنان نیز از هفته‌های دوم و سوم به تیم ملحق شدند و اینکه با توجه به دیر شکل گرفتن تیم تمرینات بدنسازی خوبی پشت سر نگذاشته بودیم و مهم تر از آن بازی‌های دوستانه هم برگزار نشد تا در شرایط مسابقه قرار بگیریم. همه این دلایل در روند نتیجه گیری تیم تاثیر گذاشته بود.

وی افزود: بسیاری از تیم‌ها یک ماه قبل از شروع مسابقات تمرینات بدنسازی خود را شروع کرده بودند اما تمرینات بدنسازی ما دیر شروع شد و این موضوع سبب شده بود تا بدن ما بازیکنان تحت فشار بوده و سنگین باشد. بزرگترین معضلی که استقلال خوزستان با آن مواجه شد دیر بسته شدن تیم، عدم برگزاری به موقع تمرینات بدنسازی و بازی‌های دوستانه بود. از طرفی تا اینکه کادرفنی تاکتیک مدنظر خود را به بازیکنان انتقال دهد و ترکیب اصلی یازده نفره خود را پیدا کند زمانبر شد و چند هفته‌ای طول کشید با این وجود رفته به رفته نکات قوت و ضعف تیم مشخص شد و ما از هفته چهارم یا پنجم روند صعودی را در پیش گرفته و توانستیم نتایج دلخواه کادرفنی، باشگاه و هواداران را کسب کنیم.

ستاره تیم استقلال خوزستان در واکنش به این موضوع که با عملکرد مثبتی که داشته در روند صعودی تیمش نقش و تاثیرگذاری بسزایی داشته بیان داشت: من خودم هر جایی که بازی می کنم دوست دارم جزو نفرات اول یا دوم تاثیرگذار تیمم باشم. حتی در لیگ برتر هم که بازی کردم شرایطم به این گونه بود. روند مثبت یک بازیکن به عملکرد خودش، کادرفنی و سایر بازیکنان بستگی دارد همه این موارد باعث می شود که بازیکن به یک آرامش کامل رسیده و عملکرد مطلوب و مناسبی را از خود به نمایش بگذارد. الان هم بازیکنانی که کنار من بازی کردند سبب شدند تا به این هماهنگی برسیم که من عملکرد مناسبی داشته باشم اگر بازیکنان خوبی در کنار من بازی می کردند نمی توانستم این عملکرد مثبت را داشته باشم. تیم ما دارای بازیکنان جوان و باتجربه خیلی خوبی است که همانطور در صحبت‌های قبلی هم اشاره کردم دیر بسته شدن تیم باعث شد تا روند تعدادی از بازیکنان دیرتر به چشم بیاید. یکی از این بازیکنان خودم بودم که عملکردم از هفته چهارم و پنجم بهبود پیدا کرد. هنوز به اوج آمادگی نرسیده‌ایم و در این چند هفته با یک بدشانسی نیز روبرو شده ام که توپ‌هایم تبدیل به گل نمی شود وگرنه عملکردم بهتر از این هم می شد. 

مومنی ادامه داد: در مجموع عملکرد مثبتم تلاش خودم و سایر بازیکنان بود ولی با این وجود کافی نیست باید شرایطی را ایجاد کنیم تا هر هفته از ۱۱ بازیکن اصلی از خودم گرفته تا سایر بازیکنان ۲ الی ۳ نفرمان جزو بهترین‌ها باشیم. مهم این نیست که من عملکرد خیلی خوبی داشته باشم مهم اینکه هر هفته یکی از ۱۱ بازیکن اصلی در زمین در اوج آمادگی باشد تا بتواند به تیم کمک کند.

هافبک تیم فوتبال استقلال خوزستان در پاسخ به این پرسش که با توجه به ایجاد اختلاف ۵ امتیازی با صدر جدول آیا این اختلاف امتیاز تا پایان نیم فصل جبران خواهد شد یا خیر گفت: تا پایان فصل زمان زیادی باقی مانده و حدود ۲۰ هفته فرصت داریم با این وجود نباید نتیجه بازی‌های شش امتیازی و با تیم‌های مدعی و پشت سری‌مان را از دست بدهیم کادرفنی، مدیریت و بازیکنان به این باور رسیده ایم که در هر مسابقه می توانیم برنده شویم بازیکنان جنوبی با اینکه بیرون از خانه و در شرایط آب و هوایی متفاوت بازی کنند مشکل دارند ما در چند بازی بیرون از خانه که با تساوی خاتمه یافت یا نتیجه را واگذار کردیم مثل بازی برابر مس شرایط آب و هوایی ما را اذیت کرد. ما تا پایان نیم فصل سه بازی داریم که دو بازی در اهواز و یک مسابقه در تهران برگزار می شود تمام تمرکزمان بر این است که در این سه مسابقه ۹ امتیاز کسب کنیم تا بتوانیم اختلاف امتیازی‌مان را با صدر جدول کاهش دهیم البته این را هم بگویم که سه بازی‌ آتی ملوان به مراتب آسان‌تر از بازی‌های ما است اما با این وجود در این بین و در هفته‌های آتی یک تیم امتیاز از دست می دهد البته به شرطی که ما امتیازات کامل بازی‌های آینده را کسب کنیم. خوش‌بین به این هستیم که اگر سه بازی تا پایان نیم فصل را ببریم شرایط‌مان در جدول بسیار خوب خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که دیدار بعدی تیمش برابر پارس جنوبی را چطور ارزیابی می کند بیان داشت: چند بازی پارس جنوبی را گروه آنالیزوری تیم آنالیز کرده و به ما نیز نشان دادند تیم واقعا خوبی هستند حالا در مقطعی شرایطی ایجاد شده بود که نتیجه نگرفته بودند اما الان از شانس بد ما سه هفته متوالی برد آورده که این موضوع می تواند برای آنها انگیزه خوبی ایجاد کند اما در مقابل ما در زمین خودمان بازی داریم استقلال خوزستان در زمین خودش تیم سرسختی است و امیدوارم که بتوانیم از پارس جنوبی امتیاز بگیریم چرا که جایی برای اشتباه و امتیاز از دست دادن نداریم باید یقه تیم‌ها را در داخل خانه بگیریم. پارس جنوبی تیمی است که می توان از آن امتیاز گرفت در طرف مقابل نباید اشتباه کنیم چرا که تیم باهوشی است و در سه هفته اخیر نشان داده که تیم واقعا خوبی است.

مومنی که فصل گذشته پیراهن تیم شاهین را بر تن داشت و علارغم حضور در کورس صعود در نهایت نتوانست با این تیم به رقابت‌های لیگ برتر صعود کند در پایان در خصوص شرایط بحرانی این روزهای شاهین گفت: بوشهر مردمان خونگرم و شاهین هواداران دلسوزی دارد واقعا حیف است که این تیم رها شده است فصل گذشته که با وجود اینکه شهردار بوشهر غیربومی بود اما حمایت های خیلی خوبی از تیم می کرد و خودش در بسیاری از مسابقات کنار تیم بود اما الان فکر کنم کسی پشت تیم نباشد.

وی افزود: بوشهر شهری است که از مردمان کوچک تا بزرگ به تیم شاهین عشق می ورزند و با این تیم زندگی می کنند یعنی واقعا مسئولان یک شهری مثل بوشهر، شهرداری بوشهر که از پتانسیل اقتصادی زیادی برخوردار است نمی تواند هزینه تیمداری یک تیم فوتبال را تامین کند!؟ استان‌های دیگر مثل مازندران، خوزستان، تهران چند تیم در رده ها و لیگ های مختلف کشور دارند یعنی برای ورزش بوشهر نمی توانند بودجه ای اختصاص دهند اگر چنین باشد که واقعا در حق مردمان بوشهر و شاهین کم لطفی می کنند. ما جلوی شاهین بازی کردیم آنها بازیکنان باکیفیتی دارند اما تنها چیزی که این تیم را اذیت می کند و به شاهین ضربه می زند مشکلات مالی است که مشکلات سبب می شود کیفیت تیم هم پایین بیاید.حیف است که تیم حمایت نشود و در نهایت به لیگ دو سقوط کند. حکایت شاهین و سایر تیم‌هایی که حمایت نمی شوند مثل کشتی است که سوراخ شده است و اگر سوراخ آن گرفته نشود در نهایت غرق می شود.
ترند های روز