۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
به ادعاهای مطرح شده مراجع ذیصلاح رسیدگی می کند؛

شفیعی راد: تمام بازی‌های سرنوشت‌ساز رصد‌ می‌شود

مسئول لیگ دسته دوم می گوید کلیه مسابقات این لیگ از چند هفته قبل از هفته های پایانی از سوی حراست فدراسیون، وزارت ورزش و نمایندگان کمیته انضباطی و اخلاق در حال رصد و بررسی است.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۴
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ با رسیدن به هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ دسته دوم و مشخص شدن چهره تیم‌های مدعی رقابت‌ برای صعود حساس و داغ‌تر شده و مسابقات با حساسیت بیشتری دنبال می شوند در این میان در بیرون از مستطیل سبز با توجه به حساسیتی که در مسابقات تیم‌های مدعی وجود دارد با یک اتفاق بازار هجمه‌ها، اتهام زنی‌ها و بیانیه نویسی‌ها داغ‌تر می شود و باشگاه‌های مدعی با انتشار بیانیه‌ بعضا شدید اللحن یکدیگر را به اعمالی چون تبانی و زد و بند متهم می کنند.

تکلیف نخستین تیم صعود کننده در گروه دوم رقابت‌های لیگ دسته دوم مشخص شد و تیم شاهین بندرعامری در مجموع با کسب ۴۸ امتیاز در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ یک را کسب کرد اما رقابت و حساسیت برای صعود به مرحله پلی آف با توجه به نزدیکی امتیازات در این گروه بین چند تیم به اوج خود رسیده و در این هفته مدام با توجه به نتایج این تیم‌‌ها جایگاه آنها در جدول جابه جا می شود.

هفته گذشته بود که مالک باشگاه خلیج فارس ماهشهر در یک مصاحبه که با رسانه باشگاه خودی انجام داده بود مدعی شد تمام اشتباهات داوری به سود ون پارس بوده و این تیم بیشترین سود را از اشتباهات داوری برده است، بدنبال این مصاحبه باشگاه نود ارومیه نیز با صدور بیانیه‌ای از سازمان لیگ خواستار جلوگیری از زد و بند به نفع تیم ون پارس شد! پس از این مصاحبه و بیانیه‌ها باشگاه ون پارس پاسخ این دو باشگاه را با انتشار یک بیانیه شدید اللحن داد و اعلام کرد که از حاشیه‌سازان و اتهام زنندگان به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.

حدود چند دقیقه پس از انتشار بیانیه باشگاه ون پارس؛ باشگاه نود ارومیه با انتشار یک خبر فوری از ارجاع پرونده دیدار ون پارس و شاهین بندرعامری به کمیته اخلاق خبر داد و مدعی شد که در این دیدار تبانی صورت گرفته است! که بدنبال این ادعا باشگاه شاهین نیز با انتشار بیانیه این ادعا را رد کرد.

خبرنگار دی اسپورت برای صحت و سقم این موضوع به سراغ مهرداد شفیعی راد مسئول لیگ دسته دوم رفت تا اصل و صحت و سقم موضوع، را از این مقام مسئول در سازمان لیگ جویا شود. شفیعی راد در این خصوص اظهار داشت: مسابقات هفته پایانی خواه و ناخواه حساسیت خاص خودش را دارد این حساسیت‌ها نیز ایجاب می کند کما فی السابق کلیه مسابقات حتی زودتر از هفته‌های پایانی رصد شده و در خصوص اتفاقات رخ داده در مسابقات پیگیری‌ها صورت گیرد که همین کار نیز از هفته‌های قبل‌تر در حال انجام است و نظارت‌ها صرفا محدود به این هفته نبوده است.

شفیعی راد ادامه داد: در هفته‌های گذشته نمایندگان حراست فدراسیون، وزارت ورزش و حتی کمیته انضباطی و اخلاق حضور فعالی در مسابقات لیگ‌های برتر تا لیگ سه داشتند و مسابقات را رصد و تحلیل کرده‌اند و حتی در برخی موارد که نیاز بوده و اخبار آن نیز منتشر شد به مسائل ورود کرده‌اند. بازی‌های روز گذشته نیز از این قاعده مستثنی نیست و روال خاص و ویژه‌ای هم در نظر گرفته نشده است به مانند هفته‌های قبل روز گذشته نمایندگان حراست و کمیته اخلاق فدراسیون در مسابقات حضور داشتند و گزارشات‌شان را به صورت معمول به نهادهای نظارتی و مراجع قضایی فدراسیون تحویل داده‌اند.

مسئول لیگ دسته دوم افزود: مسابقات امروز گروه اول لیگ نیز رصد و فیملبرداری شده و نمایندگان مراجع نظارتی در استادیوم‌ها حضور خواهند داشت. این روالی است که در هفته‌های پایانی به شکل روتین انجام می شود.

وی اضافه کرد: صرف نتایج و تعداد گل های رد و بدل شده به خودی خود نشان دهنده وقوع اتفاق شومی همچون تبانی نیست. ثبت نتایجی با ۳ یا ۴ گل نتایجی است که در هر  دیدار فوتبالی قابل انجام است و فارغ از نتیجه‌هایی که در مسابقات بدست می آید مهم این  است روند یک مسابقه غیرطبیعی نباشد و یا اینکه مستندات و مدارکی باشد که نشان دهد اقدامی غیرقانونی و ناجوانمردانه ای اتفاق افتاده است، این موارد است که باعث می شود اتفاقاتی به مانند تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی فدراسیون و وزارت انجام شود. 

شفیعی راد افزود: به طور مثال روز گذشته دو نتیجه ۳ بر ۰ و سه بر یک در اصفهان و تهران بدست آمده؛ هر چند در نگاه اول نتایج؛ نتایج غیرعادی در فوتبال نیست ولی با این حال به دلیل حساسیت‌هایی که وجود دارد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خصوصا در این هفته های پایانی به جهت برگزاری شایسته مسابقات و با توجه به اینکه نمایندگان ما در این دو استادیوم نیز حضور داشتند، به مانند سایر مسابقات درخواست کردیم فیلم مسابقات را در اختیار ما قرار دهند تا در صورت لزوم به همراه گزارشات مربوطه در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گیرد. تا این لحظه که با شما صحبت می کنم در خصوص هیچ یک از دیدارهای هفته اخیر مسابقات پرونده ویژه ای تشکیل نشده و اگر اتفاق خاصی رخ بدهد قطعا به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: همان‌گونه که اگر مطالب ادعا شده صحت داشته باشد با متخلفان برخورد خواهد شد، در صورتی که ادعاها صحت نداشته باشد و با هدف تشویش اذهان و تحت فشار قراردادن ارکان اجرایی مسابقات مطرح شده باشد قطعا با این دسته از متخلفان نیز برخورد قانونی لازم انجام می شود.
ترند های روز