۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
آمار و ارقام می گوید؛

احمدی خرید موفق کریمیان در نیم فصل

دروازه‌بان برازجانی تیم فوتبال شاهین بندرعامری با عملکرد مطلوب خود در قفس توری این تیم به یکی از خریدهای موفق نیم فصل؛ مهدی کریمیان تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۷
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ تیم فوتبال شاهین بندرعامری در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور موفق شد در خانه برابر شهید قندی یزد با نتیجه پرگل ۴ بر یک به پیروزی برسد و در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها؛ با مجموع ۴۸ امتیاز صعود خود به فصل آینده رقابت‌های لیگ یک را مسجل کند.

مهدی کریمیان سرمربی جوان تیم فوتبال شاهین بندرعامری که در نخستین سال تجربه سرمربیگری خود توانست تیمش را از لیگ دو به لیگ یک برساند پس از صعود قطعی تیمش به لیگ یک در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به صورت ارتباط تلفنی روی خط آمد و پس از صحبت‌های پیرامون صعود تیمش از خریدهای خود چه در ابتدای فصل و چه در نیم فصل دفاع کرده و خریدهای خود را جزو خریدهای موفق قلمداد کرد. او در این خصوص گفت در نقل و انتقالات هیچ بازیکنی را از دلال و یا مدیربرنامه‌ای نگرفته و تمامی بازیکنانی که جذب کرده با مطالعه کامل، تحقیق از مربیان سابق بازیکنان و مشورت با اعضای کادرش بوده است.

با یک نگاه اجمالی به عملکرد خریدهای مهدی کریمیان در طول فصل؛ می توان به این نتیجه رسید که ادعای سرمربی جوان شاهین بندرعامری در خصوص اینکه خریدهای موفق داشته، چندان بی ربط نیست چرا که عملکرد مطلوب و درخشان این بازیکنان می تواند گواه خوبی بر اثبات ادعای سرمربی جوان شاهین بندرعامری باشد.

یکی از پست‌هایی که کریمیان توانسته در آن پست خرید موفق و خوبی در نیم فصل داشته باشد پست دروازه‌بانی است؛ کریمیان در نیم فصل دوم برای تقویت پست دروازه‌بانی تیمش عبدالصمد احمدی دروازه‌بان سابق نود ارومیه، خوشه طلایی ساوه، بادران تهران را به خدمت گرفت تا با جذب این دروازه‌بان ضعف تیمش در این پست را برطرف کند.

همین امر مهم نیز شد و دروازه‌بان بومی و اصالتا برازجانی شاهین نیز با وجود اینکه در نیم فصل دوم فقط در ۷ بازی به میدان رفت اما با این حال توانست با ۵ کلین شیت و فقط دریافت ۳ گل آمار فوق العاده‌ای را به ثبت برساند؛ احمدی در ۷ بازی انجام داده برای شاهین فقط ۳ گل آن هم در بازی‌های خارج از خانه به ترتیب ۲ گل در بازی برابر پاس همدان و یک گل در بازی برابر اترک بجنورد دریافت کرد. این در حالی است که در قیاس ۷ بازی نخست شاهین در نیم فصل اول به جز بازی نود ارومیه که با رای انضباطی ۳ بر صفر به سود نماینده ارومیه شد دروازه سفیدپوشان بوشهری ۵ بار توسط حریفان باز شده است!

این در شرایطی است که اگر آمار گل خورده شاهین بندرعامری با دروازه‌بانی احمدی در ۷ بازی را با آمار گل خورده این تیم در ۷ هفته بین هفته‌های هشتم تا چهاردهم بدون دروازه‌بانی احمدی را مقایسه کنیم باز هم احمدی با ۳ گل خورده در صدر آمار کمترین گل خورده در بین دروازه‌بانان شاهین قرار می گیرد چرا که شاهین در این ۷ هفته به مانند ۷ هفته نخست ۵ گل دیگر دریافت کرده است!

نکته مهم دیگر اینکه تیم شاهین در ۷ بازی که با دروازه‌بانی احمدی در میادین حضور یافته باختی را متحمل نشده و در مجموع ۱۵ امتیاز کسب کرده است.

البته این نکته نیز قابل ذکر است در نیم فصل دوم احمدی در سه بازی به ترتیب برابر تیم‌های نود ارومیه، شهیدقندی یزد و ون پارس نقش جهان به میدان نرفته است. ضمن اینکه بازی گل ریحان نیز به دلیل حذف نماینده البرز از جدول مسابقات برگزار نشد.
ترند های روز