۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
رازانی گفت با هیچ باشگاهی قرارداد نبسته است؛

بابادی: آماده انتشار قراردادها هستم/رقم نجومی نداریم

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت: این آمادگی را دارم که قرارداد کلیه بازیکنان تیم را در صورت اینکه سایر تیم‌ها نیز رقم قراردادهای بازیکنان‌شان را اعلام کنند در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۹
بابادی: آماده انتشار قراردادها هستم/رقم نجومی نداریم
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ کیوان بابادی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در گفتگو با خبرنگار دی اسپورت در خصوص آخرین شرایط تیم بزرگسالان این باشگاه اظهار داشت: پس از اتمام فصل قبل؛ طی توافقی که با آقای پورموسوی داشتیم قرارداد ایشان را به مدت یک فصل دیگر تمدید کردیم تا از وجود و توانایی‌های ایشان در تیم استفاده کنیم. پس از تمدید قرارداد سرمربی تیم بلافاصله و در کمترین زمان ممکن وارد نقل و انتقالات شده و فعالیت رسمی خودمان را در این مرحله با مذاکره با بازیکنان مدنظر کادرفنی آغاز کردیم.

بابادی ادامه داد: خدا را شاکریم که توانستیم کار را به نحواحسن و با قدرت در نقل و انتقالات پیش ببریم و عملکرد مثبت و فوق العاده‌ای را در این مرحله داشته باشیم تا همین امر سبب شود تا لقب تیم کهکشانی را به ما بدهند.

مدیرعامل استقلال خوزستان با اشاره به اینکه بازیکنان جذب شده با رضایت قبلی‌شان به این تیم ملحق شدند افزود: تقریبا توانستیم ۸۰ درصد بازیکنانی را که آقای پورموسوی در لیست خود به ما ارائه داده بود جذب کنیم ما امسال دست دلال‌ها و واسطه‌ها را از باشگاه قطع کردیم و به جرئت می توانم بگویم که در لیگ یک تنها تیمی هستیم که با بازیکنان مدنظر سرمربی تیم به صورت مستقیم و بدون واسطه مذاکره و قرارداد همکاری امضاء کردیم.

ایشان در پاسخ به این پرسش که فضای نقل و انتقالاتی در فوتبال ایران مخصوصا لیگ یک را چطور ارزیابی می کند و آیا سقف قراردادی وجود دارد و رعایت می شود گفت: فضای نقل و انتقالاتی در فوتبال ایران با توجه به عدم رعایت سقف قراردادها و پیشنهاد رقم‌های نجومی بین باشگاه‌‌ها به یک رقابت تبدیل شده و هیچ ساز و کار و نظارتی در خصوص رعایت سقف و کنترل مبالغ قرارداد‌ها در فوتبال ایران وجود ندارد و حتی خود فدراسیون فوتبال نیز نتوانسته بر آن نظارت دقیق داشته و با رعایت آن از افزایش سرسام آور  مبالغ و ریخت و پاش‌ها جلوگیری کند. این نرخ گذاری‌ها و رقم قراردادهایی که در فوتبال ایران وجود دارد به نظر من کاذب و حبابی است و با واقعیت‌ها و سطح کیفی بازیکنان هم‌خوانی ندارد هر بازیکنی که مدیر برنامه خوب و سر زبانی داشته باشد می تواند به رقم‌های خوب نیز برسد. خوشحالم و به صراحت اعلام می کنم که تمام توانم را گذاشتم تا بدون واسطه بازیکن بگیرم.

بابادی در واکنش به انتقاد‌ مدیرعاملان برخی باشگاه‌ها از او که مدعی هستند با وجود اینکه وی میزبان جلسه‌ای با موضوع کنترل مبالغ قرارداد‌ها و رعایت سقف قرارداد بود اما خود و باشگاهش سقف قرارداد را رعایت نمی کند بیان داشت: بله با وجود اینکه معتقد بودم نباید فضای نقل و انتقالات ملتهباته و مبالغ قراردادها سرسام آور باشد و سقف قرارداد نیز رعایت شود اما وقتی فعالیت‌مان را به صورت رسمی در نقل و انتقالات آغاز کردیم فضا آنطور که فکر می کردم نبود و با شرایط عجیبی روبرو شدیم فکر نمی کردم که با چنین شرایطی روبرو و آن را تجربه کنیم حین مذاکرات با بازیکنان متوجه شدیم پیشنهادهایی که سایر باشگاه‌ها به بازیکنان داده‌اند رقم‌های نجومی بوده و این رقم‌ها با پیشنهاد ما همخوانی ندارد و این موضوع کار ما را سخت کرد اما با این وجود حدود ۷۰ الی ۸۰  درصد آن چیزی که در خصوص رعایت سقف و کنترل مبالغ قراردادها فکر می کردم محقق شد.

مدیرعامل استقلال خوزستان اضافه کرد: رقم قرارداد‌ بازیکنان در لیگ برتر به ۲۰ میلیارد و بالاتر از این رقم می رسد با این حال سوالی از شما و اهالی فوتبال دارم آیا قرارداد یک میلیارد و دویست میلیونی در لیگ یک با این شرایط و اوضاع اقتصادی و گرانی‌ها برای یک بازیکن رقم بالایی است؟ ما فقط ۵ بازیکن‌مان سقف قراردادهایشان به یک میلیارد و دویست میلیون می رسد و رقم قرارداد مابقی بازیکنان کمتر از این رقم است. اکثر بازیکنانی که جذب کردیم در مذاکرات به ما می گفتند پیشنهاد سایر باشگاه‌ها از پیشنهاد شما بالاتر است و فقط به خاطر حضور سیدسیروس پورموسوی در راس کادرفنی راضی به عقد قرارداد شده‌اند. این آمادگی را دارم که قرارداد کلیه بازیکنان تیم را در صورت اینکه سایر تیم‌ها نیز رقم قراردادهای بازیکنان‌شان را اعلام کنند در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

وی ادامه داد: در همان جلسه‌ای که به آن اشاره می کنند یکی از مدیران باشگاهی که در جلسه حاضر بود با زدن ضرب المثل دارندگی و برازندگی گفت هر باشگاهی که توان پرداخت رقم‌های نجومی را داشته باشد می تواند بازیکن مدنظرش را جذب کند.

ایشان در پاسخ به این پرسش که پیگیری‌های وی و چند تن از مدیرعاملان باشگاه‌های دیگر جهت افزایش سهمیه صعود در لیگ یک به کجا انجامید بیان داشت: در جلسه‌ای که با حضور مدیرعاملان چند باشگاه برگزار کردیم با توجه اینکه دو سهمیه صعود برای یک لیگی که نزدیک به لیگ حرفه‌ای است و همچنین از آن به عنوان لیگ فرسایشی یاد و بیشترین تعداد مسابقات در آن برگزار می شود را کافی نمی دانیم و به نوعی اجحاف در حق سایر تیم‌ها مخصوصا تیم‌های مدعی است و مهم تر از آن سهمیه دو صعود سبب می شود تا در هفته‌های پایانی انگیزه تیم‌ها کاهش یابد و بدنبال آن شاهد اتفاقات و حواشی‌هایی در هفته‌های پایانی می شویم به این جمع بندی رسیدیم تا از هیئت رئیسه فدراسیون این درخواست را داشته باشیم تا تعداد سهمیه صعود در لیگ یک را افزایش دهد در همین راستا نامه‌ای را تنظیم و به امضای مدیرعاملان اکثر باشگاه‌های لیگ یک رسانده و به هیئت رئیسه فدراسیون ارسال کردیم حتی در این خصوص شخصا جلسه‌ای با ریاست فدراسیون برگزار کردم که خوشبختانه نگاه ایشان نیز به این طرح و مسئله مثبت بود که امیدوارم در نهایت به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برسد.

بابادی در پاسخ به این موضوع که با توجه به عملکرد مطلوب نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال خوزستان به نظر می رسد این تیم در فصل پیش رو یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و صعود باشد گفت: خدا را شاکریم که با حضور مدیری جوان و ورزش دوست چون علی محمدی در راس گروه ملی صنایع ایران امسال شرایط برای دستیابی به صعود و قهرمانی و بازگشت استقلال خوزستان به جایگاه اصلی خود فراهم شده است. ایشان همواره با تمام توان خود و ظرفیت‌های موجود در مجموعه حمایت‌های مالی و مادی لازم را از تیم انجام داده و در راستای تحقق اهداف و موفقیت‌ها قدم برداشته‌اند ما نیز امیدواریم که در پایان فصل با حمایت‌های ایشان و مجموعه گروه ملی و باشگاه، تلاش بازیکنان و کادرفنی بتوانیم به مقام قهرمانی لیگ رسیده و به سطح اول فوتبال کشور بازگردیم همه ما می دانیم که جایگاه اصلی استقلال خوزستان جایگاه فعلی این تیم نیست و باید برای رساندن این تیم به جایگاه اصلی‌‌اش همه ارکان مجموعه و باشگاه نهایت تلاش‌مان را انجام دهیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا دغدغه میزبانی این تیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ یک برطرف شده یا همچنان به قوت خود باقی است اظهار داشت: با درایت و رایزنی‌های دکتر علی محمدی و تعاملی که مدیران دسته بالای مجموعه با اداره ورزش و جوانان استان خوزستان داشتند و همچنین با همکاری مجدانه آقای بنی تمیم مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان توافق بر این شد تا جهت میزبانی استقلال خوزستان از رقبای خود در لیگ یک ورزشگاه غدیر اهواز در اختیار باشگاه قرار بگیرد تا باشگاه و مجموعه گروه ملی نیز با منابع مالی خود نواقص این ورزشگاه را برطرف نماید. خدا را شکر در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص ورزشگاه اقدامات لازم انجام شد فقط زمین چمن ورزشگاه شرایط مناسبی نداشت که عملیات ترمیم و بازسازی آن آغاز شده و به امید خدا تا شروع مسابقات وضعیت چمن ورزشگاه به شرایط مطلوبی خواهد رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال خوزستان بسته شد یا این باشگاه به جذب بازیکن ادامه خواهد داد گفت: با کمک خدا توانستیم تقریبا کلیه بازیکنانی را که در لیست سرمربی تیم حضور داشتند جذب کنیم به همین دلیل می شود گفت که پرونده باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی بسته شده اما با این وجود احتمال حداکثر جذب یک بازیکن وجود دارد که این موضوع بستگی به نظر سرمربی تیم دارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در واکنش به حواشی جذب ایمان رازانی که گفته می شود پیش از جذب استقلالی‌ها با باشگاه خیبر خرم آباد قرارداد امضاء کرده بود اینطور پاسخ داد: ببینید من خودم یک فرد فوتبالی هستم، قبل از اینکه وارد عرصه مدیریت شوم خودم فوتبالیست بودم و سال‌ها بازی کرده‌ام مطمئنا دست به کاری نمی‌زنم که متضرر شوم. ما قبل از عقد قرارداد با او با چند حقوقدان و وکیل ورزشی مشورت گرفتیم و سپس برای امضای قرارداد با این بازیکن اقدام کردیم. مهم تر از آن خود بازیکن به ما اعلام کرد با هیچ باشگاهی قراردادی امضاء نکرده و ما بر اساس گفته ایشان اقدام به جذب و عقد قرارداد با وی کردیم. در ثانی وقتی قرارداد بازیکنی در سازمان لیگ ثبت نشده است ما از کجا مطلع شویم که بازیکن قبل از ما با چه باشگاهی قرارداد بسته است.

وی در پایان خطاب به هواداران استقلال خوزستان گفت: هواداران کمی صبور باشند و این آرامش را به بازیکنان نیز انتقال داده و از تیم در طول فصل حمایت کنند تا با کسب نتایج مطلوب در پایان فصل بتوانیم جشن قهرمانی و صعود را در اهواز برپا کنیم.