۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
داماش گیلان 2 - بنیامین ورزش تهران 0؛

طوفان 10 نفره داماش در رشت/ یک قدم تا بازگشت به لیگ دو

تیم فوتبال داماش گیلان در دیدار دور رفت مرحله نهایی پلی آف رقابت‌های لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور به برتری دست یافت.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۵
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ در دیدار رفت مرحله نهایی پلی آف رقابت‌های لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور، داماش گیلان از ساعت ۱۹ امروز (شنبه) در استادیوم سردارجنگل رشت و با حضور ۱۰ هزار نفری هوادارانش میزبان تیم بنیامین ورزش تهران بود که در نهایت توانست این تیم را با دو گل شکست دهد.

گل‌های داماش در این دیدار را سعید طالبی در دقیقه ۴۵ و راستین خرمدل در دقیقه ۲+۴۷ به ثمر رساندند.

دیدار برگشت دو تیم از ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه در استادیوم غدیر تهران برگزار خواهد شد.

داماش در صورت پیروزی در مجموع دو دیدار راهی لیگ دو فصل آینده فوتبال ایران خواهد شد.

ترکیب داماش گیلان:
عرفان قلعه‌نویی، مهرام دامادی، رضا امیدی، سامان فرزام‌پور، پژمان نجات، سیامک علیزاده، مهرگان گلبرگ، امید کلانتر، راستین خرمدل، سعید طالبی، مسعود نوری

ترکیب بنیامین ورزش تهران:
هادی زرین ساعد، امیرحسین بابایی، علی قناعتی کاشانی، مهران عسگری، مهرداد جعفری، جواد باهوش امندانی، مهدی عبدالله وند، محمدحسین رحیمی فتح‌کوهی،  محمد باقری،، محمدمهدی شهپری، علی عاشوری اصلی پاشاکی

*دقیقه ۱۰: موقعیت جدی برای بازیکنان داماش در درون محوطه جریمه که تجمع مدافعان تیم دارایی مانع از رسیدن توپ به دروازه می‌شود. 
*دقیقه ۱۸: دارایی به مانند بازی مرحله گروهی در رشت، بسته بازی می‌کند و سعی بر این دارد تا اجازه ندهد که داماش آنطور که باید خطرساز شود. 
*دقیقه ۳۷: ضربه ایستگاهی دارایی‌چی ها اولین موقعیت این تیم در نیمه اول است که با فاصله از بالای دروازه به بیرون می رود. 
*دقیقه ۴۰: جدی ترین موقعیت داماش با شوت پشت محوطه جریمه امید کلانتر رقم می‌خورد که شوت او علی رغم اینکه دروازه بان نظاره گر صحنه بود، با فاصله اندک به بیرون می‌رود. 
حظات حساس نیمه اول:     
*دقیقه ۴۳: شوت خطرناک امید کلانتر از روی ضربه ایستگاهی، به شکلی خطرناک به تیرک دروازه برخورد می‌کند و دروازه دارایی باز هم باز نمی‌شود.
*دقیقه ۴۸: اولین موقعیت برای داماشی ها با شوت سیمان پور در درون محوطه جریمه که توسط گلر و مدافعین دارایی برگشت داده شد.
*دقیقه ۵۴: باز هم موقعیت خطرناک برای داماش گیلان. اینبار روی ضربه ای ایستگاهی و ضربه سر رضا امیدی مدافع پیشتاخته داماش که با فاصله کم به بیرون می‌رود. 
*دقیقه ۵۵: اینبار مسعود نوری است که در درون محوطه جریمه شوتزنی می کند و با فاصله اندک توپش به بیرون می‌رود. 
*دقیقه ۷۵: رضا زاهد تبار در موقعیتی تک به تک و در حالی که تمامی بازیکنان تعلل کرده بودند و منتظر سوت داور بودند، توپ را به جایی می‌فرستد که دروازه بان تیم دارایی حضور دارد. 
*دقیقه ۸۴: ارسال عرضی طالبی در موقعیت خوب یک مقدار جلوتر از زاهدتبار است و این بازیکن جوان لاجوردی پوشان به توپ نمی رسد تا دروازه خالی را باز کند.

درحاشیه:
با توجه به اینکه زمان مسابقه در روز پنجشنبه سی دقیقه به جلو منتقل شد، هواداران با تاخیر وارد استادیوم شدند. بیش از ده هزار هوادار داماش از این دیدار استقبال کردند و به مانند همیشه طوفانی به تشویق تیم محبوب خود پرداختند.
*داماش در این دیدار از لباس‌های جدیدی استفاده کرد.
*به دلیل حضور تعداد بالای هواداران، اینترنت استادیوم کشش لازم را برای کاربران نداشت و این مسئله باعث شده بود که پخش لایو مسابقه نیز دچار کیفیت کم باشد.
*باشگاه داماش در این بازی قصد داشت تا از هلی شات استفاده کند اما این موضوع با ممانعت مواجه شد.
*نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان در استادیوم حضور داشت و این مسئله موجب تذکر بیشتر به عکاسان شده بود تا در پشت دروازه حضور نداشته باشند.