۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
سود خیبر از اشتباه داوری/پنالتی ون‌پارس گرفته نشد؛

کارشناسی صحنه‌های جنجالی داوری هفته دوم (ویدئو)

حیدر سلیمانی معتقد است که دو اشتباه فاحش در قضاوت بازی‌های هفته دوم رقابت‌های لیگ یک باشگاه های کشور رخ داده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۰
سود خیبر از اشتباه داوری/پنالتی ون‌پارس گرفته نشد
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ هفته دوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور روز جمعه ۱۱ شهریورماه در شهرهای مختلف برگزار و پس از پایان مسابقات این هفته از رقابت‌ها برخی تیم‌ها به عملکرد داوران مسابقه خود اعتراض شدیدی داشتند. اعتراضات جنجالی که به نشست خبری بعد از بازی نیز کشیده شد و مربیان تیم‌های معترض؛ واکنش تندی نسبت به اشتباهات  داوری از خود نشان دادند.

در نخستین بازی که در آن نسبت به قضاوت داوری اعتراض شدیدی وجود داشت دیدار دو تیم فجرسپاسی و خیبر خرم آباد بود؛ فجری‌ها در این دیدار اعتقاد داشتند که داور با سوت‌های مکرر اشتباه خود مسیر بازی را تغییر داده و در این  دیدار علاوه بر اینکه گل سالم آنها مردود اعلام شده بایستی یک خطای پنالتی نیز به سود این تیم گرفته می شد. موضوعی که مهدی رجب زاده سرمربی فجرسپاسی در کنفرانس خبری پس از بازی به آن پرداخت و نسبت به قضاوت داور این مسابقه با بیان صحبت‌های جنجالی موضع تندی گرفت.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری کشور با بازبینی فیلم دو صحنه مورد اعتراض فجر در خصوص صحنه نخست که گل فجری‌ها مردود اعلام شد اظهار داشت: مهاجم زرد پوش(فجر) لحظه دريافت توپ در وضعيت آفسايد قرار ندارد و گل صحيح است.

سلیمانی در خصوص صحنه دوم که فجری‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند نیز گفت: صحنه كاملا واضح نيست و حق را در این صحنه به تصميم داور می‌دهم.




دومین بازی هفته که در آن نیز نسبت به قضاوت داوری اعتراض وجود داشت دیدار دو تیم پارس جنوبی جم و مس شهربابک بود؛ در یکی از صحنه‌های این دیدار پارسی‌ها معتقد بودند که بایستی خطای پنالتی به سود این تیم گرفته می شد اما حیدر سلیمانی با بازبینی صحنه مورد اعتراض پارس جنوبی در خصوص این صحنه گفت: ادامه بازی صحيح بود و مدافع خطايی روی مهاجم مرتكب نمی شود و یک برخورد طبيعی است.


سومین بازی نیز مربوط به دیدار شهرداری همدان و ون پارس اصفهان است که در این دیدار اصفهانی‌ها اعتقاد داشتند یک خطای پنالتی بایستی به سود آنها اعلام می شد؛ سلیمانی در خصوص صحنه مورد اعتراض ون پارسی‌ها بیان داشت: مدافع به جای توپ پای بازيكن مهاجم را می زند و بايد یک خطای پنالتی اعلام می شد.