۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
اعتراض خرم آبادی ها به جا بود؛

ویدئو: پنالتی خیبر در سوت مومنی جا ماند!

کارشناس داوری کشور معتقد است که در دیدار دو تیم خیبر خرم آباد و چادرملو اردکان یک خطای پنالتی باید به سود میزبان اعلام می شد.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۴
ویدئو: پنالتی خیبر در سوت مومنی جا ماند!
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ کارشناسی داوری دیدارهای هفته هشتم رقابت‌های لیگ یک در برنامه فوتبال یک با حضور داوود فنایی یکی از کارشناسان باتجربه داوری کشور انجام شد که بر اساس کارشناسی صورت گرفته برای دیدار دو تیم خیبر خرم آباد و چادرملوی اردکان توسط این کارشناس داوری کشور خطای دقیقه ۸۵ میلاد محسنی مدافع تیم فوتبال چادرملو اردکان بر روی سینا حاتمی مهاجم خیبر خرم آباد که اعتراض شدید خرم آبادی ها را  نیز در پی داشت خطای خطرناک تشخیص داده شده و باید یک خطای پنالتی به سود خیبر خرم آباد توسط سیدعلی اصغر مومنی داور این مسابقه اعلام می شد.

فنایی در خصوص این صحنه اظهار داشت: این صحنه خطا است؛ چون مدافع چادرملو در محوطه جریمه به مهاجم خیبر برخورد می کند مصداق خطاست و باید پنالتی به سود تیم سفیدپوش اعلام  می شد.

کارشناس داوری کشور با توضیح جزئیات کارشناسی خود در خصوص این صحنه بیان داشت: اگر ضربه مدافع عاملی برای بازی خطرناک می شد باید داور ضربه غیرمستقیم اعلام می‌کرد اما چون ضربه مدافع چادرملو به مهاجم خیبر برخورد می کند و پای مدافع بیش از حد بالا بوده و عاملی برای جلوگیری از مهاجم تیم سفیدپوش شده بنابراین در این صحنه خطای پنالتی رخ داده است. 

خیبر خرم آباد در شرایطی تا پایان هفته نهم با ۱۲ امتیاز و یک بازی کمتر در رتبه نهم قرار گرفته است که اگر دیدار برابر چادرملو را پیروز می‌شد اکنون با ۱۴ امتیاز و یک بازی کمتر در رده ششم به جای استقلال خوزستان قرار داشت و در صورتی که می توانست سه امتیاز دیدار برابر خلیج فارس ماهشهر را به دست آورد با ۱۷ امتیاز و جهش ۵ پله‌ای در جدول تا رتبه چهارم صعود می کرد.