۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
تیم نوجوانان سپاهان چند زمین اخصاصی دارد؛

حسینی: زمین تمرین تنها تیم لیگ برتری مازندران اجاره‌ای است

کد خبر: ۱۱۹۵۹۸
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ نگاهی اجمالی به لیست بازیکنان تیم بزرگسالان باشگاه سپاهان طی سالیان اخیر نشان می دهد برخلاف بسیاری از باشگاه ها که تنها نام آکادمی را یدک می کشند، حضور بازیکنان پایه در تیم اصلی این باشگاه به یک قانون تبدیل شده است.

سید مهدی حسینی، مدافع شمالی تیم نوجوانان سپاهان پس از دو سال حضور در این باشگاه معتقد است اگر در مازندران باشگاهی با نگاه حرفه ای این باشگاه به رده پایه وجود داشته باشد، به سادگی می تواند از معدن استعدادهای ناب این استان بهره ببرد.

گفتگو سید مهدی حسینی، مدافع بلند و بالای تیم نوجوانان سپاهان با خبرنگار ما را در زیر بخوانید.

*خودتان را بیشتر برای خوانندگان ما معرفی کنید.
من سید مهدی حسینی، اهل روستای گلیرد از توابع شهرستان جویبار هستم و ۱۰ سال است که فوتبال بازی می کنم.

*پست تخصصی‌ات چیست؟
از ابتدای فوتبالم تا سال گذشته دفاع چپ بازی می کردم ولی امثال به صلاحدید کادرفنی در دفاع میانی بیشتر بازی می کنم.

*فوتبالت را از کجا شروع کردی؟
من فوتبالم را از هفت سالگی در شهرستان قائمشهر و زیر نظر محمد حسین پور آغاز کردم ولی پس از سه سال به توصیه یکی از دوستان پدرم به تیم شهروند جویبار رفتم و حضورم در این باشگاه و کار کردن زیر نظر مربیان خوبی چون آقایان جواد برزکار و مهدی اصغرپور موجب شد تا به دلیل نگاه حرفه ای و تمرینات به روزشان با دنیای حرفه ای فوتبال آشنا شوم. در پانزده سالگی باشگاه شهروند من به همراه چند بازیکن دیگر را به باشگاه سپاهان معرفی کرد و شکر خدا پس از چند روز حضور در تمرینات، انتخاب شده و به این تیم پیوستم.

*در خلال صحبت هایت از نگاه حرفه ای مربیان شهروند گفتی، می توانید بیشتر توضیح دهید.
ببینید مربیان ما در شهروند حتی برای خارج از زمین ما هم برنامه داشتند، به طور مثال حتی برای زمان خواب، درس و استراحت ما هم برنامه ریزی می کردند که چنین چیزی در تیم های دیگر وجود ندارد و یا حداقل من نشنیده ام.

*چند سال است در سپاهان حضور دارید؟
همانطور که گفتم سه سال پیش با حضور در تمرینات تیم نونهالان سپاهان موفق شدم، نظر اقای محمود ابراهیمی، سرمربی این تیم را جلب و وارد باشگاه شوم. در همان سال قهرمانی نونهالان استان و کشور را جشن گرفتیم. در سال دوم اقای علی کاظمیان به عنوان سرمربی تیم نوجوانان، ما را به تیم نوجوانان سپاهان برد ولی متاسفانه در مرحله آخر حذف شدیم و امسال هم افتخار شاگردی آقای احسان عسگری را دارم.

*تفاوت نگاه باشگاه سپاهان به رده پایه با چیزی که در مازندران وجود دارد را می توانید بگویید.
به نظر من سوال تان اشتباه است و باید بپرسید آیا در مازندران به تیم های پایه اهمیت می دهند یا خیر که باید بگویم خیر.  از نظر امکانات که فکر نمی کنم تنها تیم بزرگسالان استان مازندران در لیگ برتر کشور هم نیمی از امکانات تیم نوجوانان سپاهان را داشته باشد.

*می توانید این تفاوت ها را به صورت مصداقی بگویید.
به طور مثال تیم نوجوانان سپاهان چند زمین تمرین اختصاصی با چمن طبیعی و مصنوعی، سالن بدنسازی، استخر و ... دارد ولی باشگاهی مانند نساجی یک زمین تمرین اجاره ای دارد و فکر نمی کنم سالن بدنسازی یا استخر اختصاصی داشته باشد.

*به نظر خودت می توانی روزی در تیم اصلی سپاهان بازی کنی؟
دوست دارم اینگونه پاسخ شما را بدهم، من برای اینکه گوشه ای از زحمات پدر، مادر و در مجموع خانواده ام را جبران کنم نه تنها به تیم بزرگسالان سپاهان بلکه باید به تیم ملی برسم.

*فکر نمی کنی این آرزوی بزرگی باشد، در حالی که در تیم ملی نونهالان یا نوجوانان حضور نداشتی؟
این هم از بدشانسی من است. زیرا در سال دوم حضور در سپاهان در تمام اردوهای تیم نوجوانان تا پیش از حضور آقای عبدی حضور داشتم و شاید اگر تصمیم باشگاه برای عدم حضور در آخرین اردی تیم ملی که دعوت شده بودم، به دلیل حضور در دیدار حساسی که برابر مس کرمان داشتیم، نبود، الان یکی از ملی پوشان تیم نوجونان بودم ولی برای من هیچ چیز تمام نشده و مطمئنم خیلی زود با تلاش و تمرین زیاد و درخشش در مسابقات، کادرفنی را مجبور می کنم تا به تیم ملی دعوتم کنند.

*حرف پایانی.
در پایان از تمام مربیانی که تا به امروز برایم زحمت کشیده اند و همچنین خانواده ام که در این اوضاع اقتصادی بهترین ها را برایم مهیا کرده اند تا به تحقق آرزویم که فوتبالیست شدن است نزدیک شوم تشکر می کنم.