۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
مسابقات شهرخودرو همچنان برقرار است؛

شفیعی‌راد: تصمیم گیرنده نهایی در خصوص شهرخودرو کمیته انضباطی است

مسئول لیگ یک می گوید تیم شهرخودرو خراسان از جدول مسابقات کنار گذاشته نشده و تصمیم گیرنده نهایی در خصوص این تیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۷
شفیعی‌راد: تصمیم گیرنده نهایی در خصوص شهرخودرو کمیته انضباطی است
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ پس از اینکه ضرب الاجل دو هفته‌ای سازمان لیگ به باشگاه شهرخودرو خراسان جهت تعیین و تکلیف و سر و سامان دادن به وضعیت این باشگاه به پایان رسید؛ خبرهایی مبنی بر حذف تیم و نتایج دیدارهای قبلی شهرخودرو خراسان از جدول مسابقات لیگ یک به خبرگزاری دی‌اسپورت رسید. به همین منظور برای اطلاع از جزئیات این خبر و آخرین وضعیت تیم شهرخودرو خراسان به سراغ مهرداد شفیعی‌راد مسئول لیگ یک رفتیم. شفیعی راد که دو روز پیش در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت اعلام کرده بود تا ۲۴ ساعت آینده در مورد تیم شهرخودرو تصمیم گیری می شود؛ پس از پایان ۲۴ ساعت اعلام شده در خصوص آخرین وضعیت پرونده باشگاه شهرخودرو به خبرنگار دی‌اسپورت گفت: پرونده کامل باشگاه شهرخودرو با جزئیات اقداماتی که در این مدت انجام شده بود به کمیته انضباطی و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال جهت تصمیم گیری نهایی ارسال شد.

شفیعی راد در پاسخ به این پرسش که آیا امکان صدور رای مبنی بر حذف شهرخودرو از جدول مسابقات توسط کمیته انضباطی وجود دارد یا در این خصوص فقط سازمان لیگ تصمیم می گیرد بیان داشت: در هر صورت با توجه به مصوبات و اقداماتی که انجام شده قاعدتا احتمال اتخاذ هر نوع تصمیمی از سوی ارکان قضایی در این خصوص وجود دارد‌‌.

مسئول لیگ یک در واکنش به این موضوع که با این اوصاف بازی بعدی شهرخودرو برابر پارس جنوبی لغو می شود؛ اظهار داشت: نه؛ جلسه‌ای که ما در سازمان لیگ برگزار کردیم خروجی آن این شد که دو هفته به این باشگاه فرصت داده شود تا مشکلات‌شان را رفع کنند بر این اساس دو بازی این تیم را لغو کردیم. در این مدتم هر اقدامی که صورت گرفته بود گزارش این اقدامات را به کمیته انضباطی ارسال کردیم. قاعدتا بازی روز یکشنبه این تیم برابر پارس جنوبی همچنان پابرجا است.

وی افزود: تا زمانی که کمیته انضباطی تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ نکند برنامه مسابقاتی این تیم پابرجا است و برگزار می شود. با توجه به اهمیت موضوع تصمیم گیری در خصوص باشگاه شهرخودرو می تواند جزو اولویت‌های اصلی کمیته انضباطی قرار بگیرد.

شفیعی راد ادامه داد: موضوع و مسئله مربوط به باشگاه شهرخودرو دو بحث مجزا دارد؛ روند و بحث اول در خصوص نحوه حضور و مدیریت این تیم در رقابت‌های لیگ یک بود که با توجه به یک سری اتفاقات، مسائل و ادعاهایی که مطرح شده بود باید به آن رسیدگی می شد؛ بر این اساس جلسه‌ای برگزار و روندی طی شد تا زمینه‌ای فراهم شود که تیم شهرخودرو را از این شرایط خارج شود این روند یک روند مشخصی بود که  ایجاد، بررسی و مهلتی به باشگاه شهرخودرو داده شد نهایتا فرآیند این کار طی نامه‌ای همراه با مستندات و مکاتبات مربوطه به رکن قضایی فدراسیون فوتبال ارجاع داده شد تا در این خصوص تصمیم گیری شود. موضوع و بحث دوم عدم حضور این تیم در مسابقات است که یک بازی حضور نیافته و طبیعتا در هر بازی که حضور نیابد دو رده مسابقاتی سقوط داده می شود.

ایشان در پاسخ به این سوال که در صورت حذف شهرخودرو از جدول مسابقات نتایج دیدارهای قبلی این تیم نیز در جدول لحاظ نمی شود گفت: طبیعتا نه تنها شهرخودرو بلکه سایر باشگاه‌ها تا زمانی که در لیگ حضور دارند موظف هستند در تمامی مسابقات خود حضور یابند؛ هر باشگاهی در دو مسابقه خودش تا پایان فصل حضور پیدا نکند به رده‌های مسابقاتی پایین‌تر سقوط داده می شود و اگر این موضوع در این برهه از زمان که نیم فصل اول است رخ دهد نتایج مسابقات آن تیم در نیم فصل اول پاک می شود؛ این موضوع می تواند شامل تیم شهرخودرو و یا هر باشگاه دیگری هم باشد که به حالت کلی مدنظر هست و انجام می شود.