۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
جهت صعود به لیگ برتر تنها محکوم به برد هستیم؛

سرپرست خیبر: تیم‌‌های مثلا معترض فصل قبل کجا بودند؟

سرپرست خیبر خرم آباد می گوید برای اینکه تیمش در نیم فصل دوم شرایط به خصوصی را چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ مدیریتی در مسابقات ویترین کند باید هواداران این تیم عجول نبوده و صبر پیشه کنند.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۲
سرپرست خیبر: تیم‌‌های مثلا معترض فصل قبل کجا بودند؟
به گزارش وب سایت دی اسپورت؛ کیانوش کهزادی سرپرست تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار دی‌اسپورت در خصوص برد قاطع این تیم برابر استقلال ملاثانی اظهار داشت: خدارو شکر مزد زحمات خود را گرفتیم و توانستیم به رتبه دوم صعود کنیم. مجموعه مالکیتی و مدیریتی باشگاه در استارت کارش در لیگ یک برنامه سه ساله‌ای را تدوین کرد که در سال اول توانستیم رتبه تک رقمی هفتمی را کسب کنیم، در سال دوم با حضور در جمع مدعیان رتبه چهارم را بدست آوردیم و در سال سوم که امسال باشد با تلاش همه ارکان و مجموعه باشگاه، بازیکنان، کادرفنی و در راس آن مالک باشگاه روند رو به رشدی را در پیش گرفته و این روند را در حال حاضر طی می کنیم، حالا بماند که حواشی های سختی را  هم گذراندیم.
 
کهزادی در مورد بازی با استقلال ملاثانی و عدم حضور هواداران خیبر در چند بازی خانگی این تیم بیان داشت: قطعا نبود هوادار برای هر تیمی علی الخصوص تیم‌های پرهواداری مثل تیم ما لطمه بزرگی می زند اما با توجه به مسائل پیش رو کلیه مسابقات فوتبال در کشور بدون تماشاگر برگزار می شود که بازی‌های ما هم از این قاعده مستثنی نیست. البته جای سوال دارد که قانون در برخی از ورزشگاه ها به شکلی دیگر اعمال می شود.

سرپرست خیبر افزود: حضور تماشاگر و هوادار در یک مسابقه فوتبال؛ آن مسابقه را جذاب تر می کند این یک واقعیت است؛ اما اینکه گفته شود با نبود هواداران‌مان نتوانستیم در چند مسابقه نتیجه مورد نظرمان را بدست بیاوریم نمی تواند تحلیل قانع کننده و درستی باشد. دلیل اینکه در چند مسابقه نتیجه مورد نظر گرفته نشد برمی گردد به هجمه‌هایی که روی بازیکنان‌مان بود و از سوی دیگر تیم‌ها در مقابل ما بازی بسته و دفاعی را به نمایش می گذارند.

وی در پاسخ به این موضوع که کم حوصلگی برخی هواداران خیبر سبب می‌شود هجمه‌هایی به بازیکنان این تیم وارد شود و این مسئله می تواند به تیم خیبر لطمه بزند گفت: هر تیمی علی الخصوص تیم‌های مدعی و خواهان صعود و کسب عنوان قهرمانی محکوم به برد خصوصا در بازی‌های خانگی هستند و این محکوم بودن به برد در بازی خانگی سبب می شود خواه و یا ناخواه فشار و هجمه‌هایی بر روی بازیکن، کادرفنی و حتی هواداران ایجاد شود. روزهایی هم هست که روز خوب یک تیم است اما در آن روز خوب تیم نمی تواند نتیجه دلخواه و مدنظر را کسب کند. به عنوان مثال ما در بازی هفته نخست برابر پارس جنوبی روز خوبی داشتیم و یک پنالتی هم بدست آوردیم اما نتوانستیم با برد از زمین خارج شویم. پس از این مسابقه دو بازی بیرون از خانه را با تساوی و با برد پشت سر گذاشتیم و با یک انگیزه مضاعف برابر تیم یکدست مس شهربابک قرار گرفتیم که دو سالی است هزینه‌های خوبی می کند و با توجه به اینکه این تیم نیز هزینه کرده و مدعی صعود محسوب می شود یک بازی بسته و دفاعی را مقابل تیم ما انجام داد و با این وجود نتوانستیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

سرپرست خیبر: تیم‌‌های مثلا معترض فصل قبل کجا بودند؟

کهزادی اضافه کرد: این مسئله باعث شد تا هم به تیم و هم به هواداران بار روحی و روانی وارد شود که چرا تیمی که در مقابل یکی از تیم‌های مدعی و با نام و نشان به مانند سایپا به پیروزی می رسد اما مقابل مس شهربابک نتیجه دلخواه را نمی گیرد.‌ پس از این بازی؛ دیدار خارج از خانه ون‌پارس را بردیم اما در بازی خانگی برابر استقلال خوزستان باز هم تساوی گرفتیم و این مسائل سبب شد تا فشار و هجمه‌ها بیشتر از قبل شود.

سرپرست خیبر ادامه داد: به نبود هوادار اشاره کردید همانطور که اشاره کردم حضور هوادار و تماشاگر مسابقه را جذاب‌تر می کند اما شاید همین نبود هوادار در این دو مسابقه خانگی اخیر سبب شد تا آن بار روحی و روانی و فشار بر روی بازیکنان و کادرفنی نباشد و بتوانیم هر دو بازی را با برد پشت سر بگذاریم. هر تیمی که هدف صعود دارد باید برابر تیم‌های بالای جدولی پیروز شود اولا اینکه بردن تیم‌های بالای جدول به تیم شخصیت می دهد و دوم اینکه احتمال پیروزی برابر تیم‌های پایین جدولی بیشتر از تیم‌های بالای جدول است‌. به عنوان مثال همه تیم‌ها می دانستند که برابر شهرخودرو پیروز می شوند‌.

ایشان در مورد کاهش و مدیریت هزینه‌ها در فصل جاری به نسبت فصول گذشته گفت: در این دو سالی که در رقابت‌های لیگ یک شرکت کردیم در طول این سال‌ها تجربیات خوبی را کسب کردیم. اینکه می گویند باید هزینه بدهید تا یک سری تجربیات را بدست آورید یک واقعیت است. ما در سال‌های قبل هزینه‌های زیادی کردیم اما امسال قرار شد هزینه‌ها را مدیریت کنیم و با برنامه‌ و بودجه متفاوت‌تری تیم را مهیای حضور در مسابقات کنیم که مسئولیت مدیریت هزینه‌ها نیز از سوی مالک و هیئت مدیره باشگاه به آقای کمالوند سپرده شد که ایشان نیز در این راستا تلاش‌های زیادی را با مدیرعامل باشگاه جناب آقای ناصر انجام دادند.

او افزود: پیش از آغاز فصل جلسه‌ای با حضور مدیران باشگاه تشکیل و در مورد مدیریت هزینه‌ها صحبت، تبادل نظر و توافقاتی صورت گرفت اما برخی دوستان که خودشان بانی این جلسه بودند زیر قول و قرارشان زدند و هزینه‌های زیادی هم کردند. اما ما همانطور که گفتم با مدیریت بودجه، کاهش هزینه‌ها و اعتماد به بازیکنان بومی و جوان وارد مسابقات شدیم.

کهزادی در خصوص درخشش بازیکنان بومی این تیم من جمله سینا حاتمی و حسین شهابی بیان داشت: این دو بازیکن به عنوان بازیکن زیر ۲۵ سال ما محسوب می شوند که در آینده از آنها بیشتر می شنوید. این دو و سایر بازیکنان جوان و سهمیه ما پتانسیل و توانایی‌های بالا و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند ضمن اینکه ما در آینده خیلی نزدیک از یک بازیکن زیر ۲۱ سال و بومی نیز رونمایی می کنیم و تلاش داریم تا با کشف استعدادهای برتر استان آنها را به فوتبال کشور و حتی تیم‌های ملی‌مان معرفی کنیم.

سرپرست خیبر: تیم‌‌های مثلا معترض فصل قبل کجا بودند؟

مدیر تیم خیبر خرم‌آباد در واکنش به این موضوع که برخی از تیم‌ها بدنبال حاشیه‌سازی با پیش کشیدن سه امتیازی که از سوی کمیته انضباطی بابت بازی خلیج‌فارس ماهشهر به این تیم تعلق گرفت، هستند؛ گفت: اولا که بگویم ما به این حاشیه‌سازی‌ها توجهی نداریم و تمام تمرکزمان بر روی کار خودمان است. ثانیا این ترفندها که بخواهند برای تیمی با پیدا کردن و طرح یک موضوع که ارتباطی به باشگاه مورد نظر ندارد حاشیه بسازند دیگر منسوخ شده است. همین تیم‌ها و اشخاص مثلا معترض پارسال کجا بودند؟ چرا در آن مقطع که ۶ امتیاز به یک تیم داده شد اعتراضی نداشتند؟ حتما باید مدعی می شدند تا اعتراض می کردند؟ خیلی جالب است ما میهمان بودیم و اینطور نبود که تیمی در مقابل ما حضور نیابد. منِ مدیر تیم باید ۲۰ روز قبل برای بازی‌ خارج از خانه تیمم برنامه ریزی کنم تا هتل، بلیط رفت و برگشت و سایر ایاب و ذهاب را مهیا کنم. سوالی از شما دارم من تیمم شنبه با آرمان گهر بازی دارد چرا تیمم را فردا (چهارشنبه) به سیرجان اعزام می‌کنم؟ برای اینکه استراحت کافی و تمرین قبل بازی داشته باشد. 

او ادامه داد: ما برای بازی شهرخودرو هم قبل از اینکه لغو شود هتل و بلیط پرواز رزرو و حدود ۱۴۰ میلیون هزینه کردیم اما بازی لغو شد و ۶۰ میلیون هم بابت برگشت اتاق‌هایی که رزرو کرده بودیم ضرر کردیم؟ در ماجرای بازی خلیج‌فارس هم باشگاه خیبر دخالتی در لغو بازی نداشت چون تیم ما میهمان بود. بروند و از هتل فجر سپاه در اهواز استعلام بگیرند و ببینند که ما رزرو کرده بودیم یا نه؛ با توجه به اینکه سازمان لیگ به ما اعلام کرده بود احتمال اینکه بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود زیاد است و با توجه به اینکه مسافت خرم‌آباد تا اهواز کمتر است ما با کرایه دو دستگاه اتوبوس VIP مهیای سفر به اهواز شدیم هر چند دلیلی نمی بینم نشانی‌های دقیق بدهم اما با توجه به صداقتی که باشگاه خیبر دارد این موضوع را هم که آیا اتوبوسی کرایه کردیم یا خیر می توانند از تعاونی 7 خرم‌آباد استعلام بگیرند. زمانی که ما در راه اهواز بودیم و تازه به شهر اندیمشک رسیده بودیم از سازمان لیگ با ما تماس گرفتند و اعلام کردند با توجه به اینکه تیم میزبان زمین معرفی نکرده بازی لغو و پرونده به کمیته انضباطی ارسال می شود. حالا من سوالی دارم باشگاه خیبر چه تقصیری دارد که می گویند سه امتیاز به این تیم داده‌اند مگر تیمی مقابل ما حاضر نشده است؟

کهزادی در خصوص بازی آرمان‌گهر نیز گفت: تیم‌های کرمان با توجه به بنیه مالی خوبی که دارند تیم‌های باکیفیتی هستند تیم آرمان‌گهر از تیم‌های خوب لیگ یک است و ما برای این تیم و سایر تیم‌های کرمانی احترام ویژه‌ای قائل هستیم. هر دو تیم خیبر و آرمان‌گهر فوتبال بازی می کنند و کاری به حواشی ندارند به همین دلیل نیز نتیجه این دیدار فوتبالی رقم خواهد خورد و هر کسی که تمرکز بالایی داشته باشد می تواند پیروز میدان شود.

وی در پایان گفت: از هواداران خونگرم لرستانی خواهش می کنم عجول نباشند و صبر پیشه کنند و به مجموعه باشگاه و عوامل تیم فرصت دهند تا در نیم فصل دوم شرایط به خصوصی را چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ مدیریتی در مسابقات ویترین کنیم.
ترند های روز