۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
فقط آلودگی مجموعه‌های صنعتی عاید تیم ما می‌شود!

حمودی: اظهار نظر در مورد استقلالِ ساپینتو سخت است

مدافع سابق استقلال تهران می گوید اظهار نظر در مورد تیم فعلی استقلال با هدایت ریکاردو ساپینتو کار سختی است.
کد خبر: ۱۱۹۸۷۰
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ تیم استقلال ملاثانی با هدایت ابراهیم اشکش و در اختیار داشتن بازیکنان و کادر بومی توانست در ۳۱ بازی لیگ یک شکستی را متحمل نشود و رکورد عدم باخت در بیشترین مسابقه رسمی را که فصل قبل تیم استقلال تهران با ۳۰ مسابقه در اختیار داشت را جابه جا کند.

با وجود رکورد زنی این تیم با بازیکنانی و کادری بومی؛ آبی پوشان ملاثانی از بدو ورودش به لیگ یک با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می کند و به گفته مسئولان باشگاه استقلال ملاثانی هیچ از یک از نهاد یا ارگان‌های دولتی و یا بخش خصوصی در استان خوزستان حاضر به تیمداری و یا حمایت مالی از این تیم نیست و همین موضوع سبب شده تا این تیم با چالش جدی مالی روبرو شود.

رکورد زنی و مشکلات مالی استقلال ملاثانی بهانه‌ای شد تا خبرنگار دی‌اسپورت به سراغ علی حمودی مدافع و کاپیتان باتجربه این تیم رفته و گفتگویی را با وی ترتیب دهد. ماحصل گفتگوی علی حمودی با خبرنگار ما را در زیر می خوانید.

*بازی با آستارا؛ مسابقه‌ای نبود که مستحق شکست در آن باشیم.
حمودی ابتدا در خصوص بازی شهرداری آستارا و حواشی‌های آن اظهار داشت: بازی برابر آستارا؛ مسابقه‌ای نبود که ما در آن مستحق شکست باشیم شاید عادلانه ترین نتیجه‌ای که باید رقم می خورد مساوی بود چرا که موقعیت‌های ما بیشتر از موقعیت‌های شهرداری آستارا بود. روز ما نبود و نتوانستیم موقعیت‌هایی که بدست آوردیم را تبدیل به گل کنیم. متاسفانه نتیجه این بازی را واگذار کردیم و پایان این بازی مصادف شد با تعطیلات جام جهانی که بتوانیم بهتر در این تعطیلات ریکاوری بهتری داشته باشیم.

*فقط آلودگی مجموعه‌های صنعتی عاید استقلال ملاثانی می‌شود!
مدافع استقلال ملاثانی در ادامه در پاسخ به این سوال که ریشه مشکلات مالی این تیم از کجاست بیان داشت: تیم استقلال ملاثانی در منطقه‌ای قرار گرفته که در این منطقه منابع مالی زیادی وجود دارد اگر بخواهند این تیم را به مانند تیمی که وابسته به یک مجموعه صنعتی است کمک و حمایت کنند. مجموعه‌های صنعتی زیادی مثل نیروگاه توزیع برق رامین، شرکت نیشکر هفت تپه و... در منطقه ملاثانی وجود دارد که ما فقط دود این تفاله‌هایی که در کارخانه نیشکر سوزانده می شود و آلودگی حاصل از مازوت برای تامین برق نیروگاه رامین را استشمام می کنیم! و غیر از این چیزی دیگری عاید استقلال ملاثانی نمی شود. اینکه از این تیم که مردمی و شاکله آن اعم از بازیکنان و کادر بومی است کمک و حمایتی نمی شود جای سوال دارد. یا دوست ندارند و یا خیلی برایشان ورزش و جایگاه آن اهمیتی ندارد. اگر این تیم در شهر دیگری بود با این پتانسیل و رکوردی که بجا گذاشت برایش اتفاقات بهتر و مثبتی رقم می خورد اما متاسفانه در استان ما از بسیاری از تیم‌ها مثل استقلال اهواز با آن سابقه و فدمت خیلی راحت می گذرند.

حمودی: اظهار نظر در مورد استقلالِ ساپینتو سخت است

*خوشحالم با مربی کاربلدی چون اشکش کار می‌کنم.
مدافع باتجربه و لیگ برتری استقلال ملاثانی در پاسخ به این پرسش که چه شد ترجیح داد تا فوتبالش را در لیگ یک ادامه دهد گفت: من حدود ۳ الی ۴ سال در تیم پیکان عضویت داشتم و به خاطر مسائلی که در روزهای آخر پیش آمد و عدم توافق با مدیران این باشگاه؛ با تماس آقای کمالوند به بوشهر و تیم شاهین رفتم پس از شاهین خیلی پیشنهاد قوی از لیگ برتر نداشتم به همین خاطر تصمیم گرفتم به استان خوزستان بیایم و سال قبل در تیم استقلال خوزستان عضویت داشتم. حدود دو سالی است که به لیگ یک آمدم آقای اشکش جزو مربیانی بود که مدام با همدیگر در تماس بودیم و امسال هم شاید اولین بازیکنی بودم با من تماس گرفت و گفت اگر مایل هستی در باشگاه استقلال ملاثانی به رویت باز است من هم خوشحال بودم که با همچین مربی که کاربلد است کار کنم و اگر قرار باشد به عرصه مربیگری هم وارد شوم چیزهایی را از ایشان یاد بگیرم.

*سطح کیفی در لیگ برتر به چند دلیل خاص بهتر از لیگ یک است.
وی در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی بین سطح کیفی لیگ برتر و لیگ یک وجود دارد بیان کرد: به نظر من میزان دوندگی و سختی‌هایی که در ارائه فوتبال در لیگ یک وجود دارد در لیگ برتر دیده نمی‌شود. در لیگ یک تیم‌ها بسته و درگیرانه بازی می کنند و اکثرا تیم‌ها دونده هستند و این موضوع بازی کردن را سخت می کند اما در لیگ برتر بازیکنانی حضور دارند که در تیم‌های بزرگ بازی می کنند و با این تیم‌ها در رقابت‌های آسیایی حضور می یابند و یا ملی‌پوش هستند و در تیم ملی بازی می کنند که تجارب و کیفیت آنها به سطح کیفی لیگ تاثیر می گذارد از طرفی زمانی که بازیکنان باکیفیت خارجی به لیگ ما وارد می شوند با خودشان تجارب زیادی را می‌آورند که بازیکنان داخلی می توانند آن را یاد بگیرند همه این دلایل سبب شده که سطح لیگ برتر از لحاظ فنی به نسبت سطح لیگ یک بهتر باشد. اما اعتقاد من این است که تیم‌های آخر تا دهم لیگ برتر از لحاظ فنی خیلی با تیم‌های لیگ یکی تفاوتی ندارند. تیمی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می کند شاید در اوایل مسابقات با مشکلاتی مواجه شود اما هر چقدر پیش بروند و خودشان را با محیط و سطح لیگ برتر وفق دهند می توانند در زمینه تفکرات و پیاده سازی تاکتیک و ارائه فوتبال بهتر عمل کنند.

حمودی: اظهار نظر در مورد استقلالِ ساپینتو سخت است

*با این اوضاع مالی باشگاه‌ها جذب بازیکنان خارجی در لیگ یک به صلاح نیست.
حمودی در پاسخ به این پرسش که به نظر او آزاد شدن جذب بازیکنان خارجی در لیگ یک به افزایش سطح کیفی این تیم کمک می کند یا خیر گفت: موافق جذب بازیکن خارجی هستم اما به شرط اینکه تیم‌ها با مشکل مواجه نشوند؛ چه دلیلی سبب شد تا تیم شهرخودرو دو رده سقوط کند؟ به دلیل جذب بازیکن خارجی و عدم پرداخت مطالبات آنان. اگر باشگاه توان مالی داشته باشد که بتواند بازیکنان باکیفیت خارجی جذب کند که به سطح کیفی لیگ یک کمک کند اشکالی ندارد. اما اینکه بازیکنان خارجی درجه ۲ یا ۳ جذب شود و مشکلاتی برای باشگاه‌ها پیش بیاید خیلی موافق این موضوع نیستم. با این مشکلات اقتصادی و مالی که در باشگاه‌ها مخصوصا باشگاه‌های لیگ یکی وجود دارد فعلا جذب بازیکنان خارجی به صلاح نیست. برخی باشگاه‌های لیگ یکی در شرایطی قرار دارند که در پرداخت مطالبات بازیکنان داخلی با تنگنای مالی روبرو هستند و توانایی‌ پرداخت ندارند. مبالغ قراردادها در لیگ یک خیلی کم است و به جز چند باشگاه بقیه باشگاه‌ها از لحاظ مالی قوی نیستند.

*اظهار نظر در مورد استقلالِ ساپینتو سخت است.

مدافع سابق استقلال تهران در خصوص شرایط فعلی تیم استقلال با ریکاردو ساپینتو اظهار داشت: با وجود اینکه استقلال فصل قبل با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ شد اما قهرمانی آن تیم با اقتدار نسبی به دست آمد. یادم است زمان آقای قلعه نوعی که در تیم استقلال حضور داشتم آن تیم از ابتدای فصل شخصیت قهرمانی داشت تیم‌مان آنقدر ابهت داشت که وقتی داخل زمین می شدیم فکر می کردم که یک هیچ از حریف جلو هستیم. درست است استقلالی هستم اما می خواهم تیم پرسپولیس زمان برانکو را مثال بزنم آن تیم شکل خوبی گرفته بود و در هر بازی بوی برد می داد این باعث می شود که در مورد آقای ساپینتو نتوانم تا بدین لحظه با قاطعیت اظهار نظر کنم که استقلال می تواند امسال موفق شود یا نه؛ اما با این وجود آرزوی قلبی من این است که استقلال با این سرمربی به موفقیت برسد و بار دیگر مقام قهرمانی را بدست آورد.

وی افزود: یک سری علائم در فوتبال وجود دارد که وقتی این علائم را نگاه میکنید سبب می شود تا با تردید صحبت کنید که آیا استقلال می تواند قدم به مسیری بگذارد که آن را پارسال طی کرده بود همانطور که گفتم اظهار نظر در مورد آن سخت است امیدوارم که استقلال امسال بتواند بار دیگر قهرمان شود.

حمودی: اظهار نظر در مورد استقلالِ ساپینتو سخت است

*می‌خواهیم با حضور قدرتمند در جام حذفی در عموم دیده شویم.
کاپیتان استقلال ملاثانی در پاسخ به این پرسش که تیمش در مسابقات جام حذفی چه هدفی را دنبال خواهد کرد گفت: در جام حذفی با تمام قوا شرکت خواهیم کرد. ذهنیتی که کادرفنی برای بازیکنان ایجاد کرده این است که جام حذفی؛ جام شگفتی‌هاست و حضور در این مسابقات برای استقلال ملاثانی تجربه خوبی می شود که می تواند آن را بدست بیاورد. اگر از مرحله اول عبور کنیم در مرحله بعدی قطعا به تیم‌هایی می‌خوریم که تیم‌های بزرگی هستند که می تواند محک خوبی برای ما باشد. به نظر من الان که در مورد استقلال ملاثانی و رکورد آن صحبت می شود در عموم هم بیشتر دیده شود خوب است و می‌تواند به آینده تیم و بازیکنان کمک شایانی کند.

*کسر امتیاز هیجان و انگیزه ما را کاهش داد.
حمودی در پایان در خصوص حذف شهرخودرو از جدول مسابقات و اینکه آیا کسر سه امتیاز از تیم‌هایی که با این تیم بازی کرده بودند سبب نمی‌شود تا انگیزه تیم‌هایی مثل تیم استقلال ملاثانی کاهش یابد بیان داشت: به نظر من به همه تیم‌ها سه امتیاز می دادند خیلی بهتر از این بود که از همه کسر کنند. تیمی که ۲۲ امتیاز داشت به یکباره ۱۹ امتیازی شود از هیجان و انگیزه‌ای که در آن مقطع داشت کاسته می شود ولی ما به قول آقای اشکش تیم سختکوشی هستیم و امیدوارم پس از چند شکست و تساوی که داشتیم شروع خوبی داشته باشیم. چند روزی است تمرینات‌مان را برای استارت جدید در نوبت صبح و عصر برگزار می‌کنیم. قطعا برای نیم فصل دوم برنامه خاصی خواهیم داشت و در برنامه ما کسب حداکثر امتیازات وجود‌ دارد.

حمودی: اظهار نظر در مورد استقلالِ ساپینتو سخت است