۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
صعود سخت فجر، بُرد پارس‌جنوبی در نیمه مربیان؛

نتایج مسابقات روز نخست مرحله سوم جام حذفی

۶ تیم دسته اولی به مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور صعود کردند.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۵
به گزارش وب سایت دی‌اسپورت؛ در روز نخست مسابقات مرحله سوم جام حذفی کشور که امروز (یکشنبه ۲۰ آذرماه) برگزار شد؛ تیم‌های پارس جنوبی‌جم، فجرسپاسی، چادرملوی اردکان، استقلال ملاثانی و بعثت کرمانشاه، موفق شدند با برتری برابر حریفان خود به مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت‌ها راه یابند.

ضمن اینکه پیش از این دو تیم مس شهربابک و خوشه طلایی ساوه نیز به ترتیب به دلیل انصراف تیم‌های خیبر خرم‌آباد و شهرداری آستارا بدون انجام مسابقه به دور بعدی راه یافته بودند.

*پارس‌جنوبی‌جم 2 - شمس‌آذر قزوین 1/نیمه مربیان را رزاقی‌راد بُرد
جدال حساس دو تیم مدعی پارس جنوبی جم و شمس آذر قزوین در شرایطی در پایان 90 دقیقه تلاش با نتیجه 2 بر یک به سود شاگردان رزاقی‌راد خاتمه یافت که نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. پارس جنوبی جم توانست در نیمه مربیان با به ثمر رساندن 2 گل نتیجه این مسابقه حساس را به سود خود رقم بزند و با حذف صدرنشین لیگ یک به جمع تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی صعود کند.

در این مسابقه عرفان پورافراز و حمیدرضا نادری به ترتیب در دقایق 66 و 84 برای پارس جنوبی گلزنی کردند و وحید نعمتی نیز در دقیقه 90 تک گل شمس آذری‌ها را به ثمر رساند.

*فجرسپاسی 1 - پشتیبانی نزاجا 0/صعود سخت با خوش شانسی محض
تیم فجرسپاسی که در این مرحله میزبان تیم دسته سومی پشتیبانی نزاجای شمال شرق بود؛ در روزی که دو بار تیرک این تیم در موقعیت‌های ایده آل گلزنی در دقایق 28 و 45+1 به لرزه درآمد توانست با تک گل دقیقه 77 حسین مهربان حریف سختکوش دسته سومی خود را شکست دهد و با دشواری تمام به دور بعدی راه یابد.

فجر در این مسابقه تا دقیقه 76 نتوانسته بود دروازه حریف خود را باز کند که پس از ورود علی آل‌کثیر بهترین گلزن فجری‌ها به زمین مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی در نیمه دوم گره گلزنی طلایی پوشان شیرازی باز شد و او توانست با حرکت ترکیبی خود با دیگر بازیکنان تیمش توپ را تا دهانه دروازه پشتیبانی نزاجا پیش ببرد و با پاس عرضی خود به حسین مهربان زمینه ساز گل پیروزی بخش تیمش شود‌.

البته پیش از این در دقیقه 33 تیر دروازه پشتیبانی نزاجا توسط ابوالفضل بابایی بازیکن فجرسپاسی به لرزه درآمد و در ادامه ضربه قیچی همین بازیکن با واکنش زیبای دروازه‌بان پشتیبانی راهی کرنر شد.

*چادرملوی اردکان 2 - خلیج‌فارس ماهشهر 0/همان دقایق اول کار تمام شد
تیم چادرملو نیز در همان دقایق ابتدایی نیمه نخست توسط امید سام کن به گل نخست رسید و نیمه نخست نیز با همان تک گل اردکانی‌ها به پایان رسید؛ در نیمه دوم و در دقیقه 55 رضا محمودآبادی موفق شد برای دومین بار دروازه ماهشهری‌ها را باز کند تا تیمش را برای نخستین بار در آستانه صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی قرار دهد‌.

در ادامه شاگردان قنواتی موقعیت‌های گلزنی زیادی روی دروازه چادرملو ایجاد کردند که این موقعیت‌ها با هوشیاری مدافع و دروازه‌بان ثمری برای ماهشهری‌ها نداشت. البته تیم خلیج فارس در دقیقه صاحب یک خطای پنالتی شد که محمدحسین نائیجی دروازه‌بان چادرملو آن را مهار کرد تا در نهایت بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر خاتمه یابد.

*چوکای 1 - بعثت کرمانشاه 4/گلباران جوانان چوکا در تالش
تیم چوکای تالش در شرایطی در مسابقه امروز حاضر شد که بسیاری از بازیکنان اصلی این تیم به دلیل بلاتکلیفی وضعیت مالکیتی باشگاه و عدم دریافت مطالبات‌شان تیم چوکا را همراهی نکردند؛ تا مسئولان باشگاه تالشی به خاطر اینکه از جریمه سنگین سازمان لیگ فرار کنند و با محرومیت یک ساله نیز مواجه نشوند؛ مجبور شوند با بازیکنان جوان و زیر ۲۳ سال خود در مسابقه امروز حضور یابند.

مسابقه دو تیم در حالی در پایان با نتیجه 4 بر یک خاتمه یافت؛ که نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت بود؛ در نیمه دوم تیم دسته دومی بعثت کرمانشاه موفق شد به ترتیب در دقایق 60، 70، 75 و 90+2 توسط حامد عسگری، مهدی بازوکاران، حمید قادری و سهند اسدی به گل دست یابند. ضمن اینکه گل نخست چوکا نیز در دقیقه 85 توسط محمدصادق پاک قدم وارد دروازه حریف کرمانشاهی شد.

*استقلال ملاثانی 2 - پانیک تالش 0/اشکش و شاگردان بدنبال خلق شگفتی جدید
در آخرین مسابقه روز نخست مرحله سوم جام حذفی استقلال ملاثانی موفق شد تیم دسته دومی پانیک تالش را با نتیجه قاطع 2 بر صفر شکست دهد تا این تیم نیز با صعود به مرحله بعد در کنار تیم‌های لیگ برتری قرار بگیرد.

مقاومت شاگردان مرتضی اسدی در تیم پانیک تالش برابر استقلال ملاثانی فقط یک نیمه طول کشید؛ نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم استقلال ملاثانی موفق شد توسط ایمان رئیسی نسب و رضا رضایی به گل برسد و بازی را در نهایت به سود خود به پایان برساند.

امین هاشمی فرد مدافع استقلال ملاثانی در این مسابقه یک ضربه پنالتی را از دست داد؛ ضمن اینکه هر دو تیم علی الخصوص تالشی‌ها به قضاوت داور معترض بودند؛ آنها اعتقاد داشتند داور باید یک خطای پنالتی به سود تیمشان اعلام می کرد.